2004 archív : Ausztrál időmérő edzés: Schumacher és Barrichello az első sorban! |
Ausztrál időmérő edzés: Schumacher és Barrichello az első sorban!
2006.12.20. 21:48
A szombati nap második időmérő edzésén a Ferrari visszavágott az elsőn elszenvedett vereségért, és olyan időket autóztak versenyzői, melyet senki még csak megközelíteni sem tudott. Így a holnapi versenyen az első sorból várhatják a rajtot.
Az első időmérő edzést -melyet tavaly még a pénteki napon tartottak- nagy meglepetésre Juan-Pablo Montoya nyerte, aki a mai szabadedzéseken egyre közelebb dolgozta magát Schumacherhez.
A pályára lépők sorrendjét a tavalyi Japán nagydíj végeredménye határozta meg, így Rubens Barrichello kezdhette meg a körözést. Az első meglepetés nem váratott sokáig. Kimi Räikkönen az eddig gyengélkedő McLarennel már az első mért ponton négy tizedes előnyt szerzett, melyet meg is tudott tartani a befutóig. Coulthard vezetésével pedig mindkét Mclaren beférkőzött Barrichello elé. Úgy tűnt az idei teszteken való gyengélkedés, mindössze az ellenfelek megtévesztése volt. Nem úgy a BAR Honda eszeveszett gyorsasága, melyet a csapatnak sikerült átmentenie a szezon kezdetre is. Jacques Villeneuve távozása óta a csapat mintha új szárnyakat kapott volna, s egyre csak halmozza a jó eredményeket.
Button egészen a gyors köre végéig elsőként hajtott, de a befutóra összeszedett három tized hátrányt. Ennek ellenére a végelszámolásnál a negyedik hely járt neki. Csapattársa Sato pedig a hetedik helyig jutott.
Michael Schumacher nyolcadikként pályára lépve megfutotta az addigi legjobb időt, ezzel szertefoszlatva a McLarenesek reményeit. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a német elhibázta a célegyenes előtti kanyart, tehát az időeredmény nem felelt meg a pillanatnyi erőviszonyoknak. Talán éppen ennek is köszönhető, hogy Montoya pár perccel később el is hódította az első helyet. 0,75 ezredmásodperces különbséggel Montoya lett az első, aki a hétvégén meg tudta verni a hatszoros világbajnokot, akit még a másik Williamszes is meg tudott szorítani. Az Öccs végül is harmadikként zárt, beférkőzve a McLarenek elé.
Az első időmérő edzés legizgalmasabb pillanatait azonban talán mégsem ezek az eredmények hozták. Hazánk fia az első kanyarhoz irdatlan sebességgel, és füstölgő kerekekkel érkezett. Komoly manőverezéssel azonban sikerült megtartani autóját, ám az időeredményén ez természetesen igen erősen meg is látszott. Utolsóként zárta a mezőnyt.
Sokáig azonban nem pihenhetett. Rövid tankolás, és néhány szusszanás után ismét a pályára kellett lépnie. A megtankolt autó kezesebbnek bizonyult. Hiba nélkül megelőzte csapattársa előző időmérőn futott idejét. Bruni azonban nem javíthatott. Műszaki hiba miatt ki sem tudott jönni a boxból, így csak Zsolt után rajtolhat a holnapi versenyen. Hasonló cipőben jár Olivier Panis és Christian Klien is. A Franciát a boxutcából tolták vissza a garázsba, Klien pedig a felvezető körben rontott.
A Jordanes Pantano következett a Minardik után, aki fél másodperccel javította meg Zsolt idejét. A tehetségesnek kikiáltott újonc, egyelőre nem igen váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Nick Heidfeld -a csapattárs- két másodperccel jobbat autózott.
Mindenképpen a csalódások közé sorolható Giancarlo Fisichella teljesítménye, aki Zsolt első köréhez hasonlóan már a kezdetkor besokallt. Ő azonban még később is csak azért harcolt, hogy a pályán tudja tartani autóját. A másik Sauberben Felipe Massa azonban nagyszerűen autózott, s végül 11-dikként zárta az edzést.
A helyi hős, egyedüli lábon maradt Jaguarosként megmutatta, hogy ebben az évben is pontszerzésre alkalmas autót építettek. 1:25:805-ös ideje a hatodik helyre rangsorolta őt. Rubens Barrichello időeredménye alapján elsőként lépett pályára a "nagyok" közül, s azonnal meg is futotta a hétvége leggyorsabb körét. Az őt követő Alonsonak sikerült beférkőzni Webber elé, de ami ezután jött, azt a téli tesztek után sem hittük volna. Jenson Buttonnak másodikként sikerült 1:25 alatti időt mennie. Érthető, hogy a boxban várakozó csapat kitörő örömmel fogadta az eredményt.
Ezután David Coulthardon volt a világ szeme, aki az utolsó ötös indítójaként lépett a pályára. Az első mért ponton egy másodperces hátrányt könyvelhetett el Barrichellohoz képest, de a legrosszabb még csak ez után következett. A célegyenesre fordítót kicsit szélesebbnek vélte a valóságnál, és habár szépen vissza tudott evickélni a pályára az időeredményén ez igen erősen meglátszott. Kimi Räikkönen a tiszta kör ellenére sem volt meggyőzően gyorsabb, így a McLaren mindössze a 10 és a 12-dik helyet tudta megszerezni.
A végjáték izgalmasnak ígérkezett, de Ralf Schumacher komoly hátránya miatt úgy tűnt a Ferrarik nem megközelíthetőek. Michael Schumachernek ugyanis sikerült megvernie csapattársát, s ezzel megdönthetetlennek tűnő rekordot állított fel. Ekkor lépett azonban pályára Montoya, aki az első mért ponton mindössze egy ezredmásodperccel maradt csak el a hatszoros világbajnok időeredményétől. A bravúr azonban végül nem sikerült, Montoya harmadik lett, ám ezzel megmutatta, hogy ez a verseny bizony még nincs lefutva.
Időmérő edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Albert Park, Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2004. március 6., szombat 04:00-05:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-24 fok, aszfalt: 35-40 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: * |
Michael Schumacher (Ferrari) |
|
|
1:27.173 |
|
|
|
|
Körrekord |
Rubens Barrichello (Ferrari), 2002. |
|
|
1:25.843 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
2. Köridő |
Sor |
1. köridő |
Sor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1:24.408 |
17. |
1:25.301 |
8. |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1:24.482 |
11. |
1:25.992 |
1. |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:24.998 |
18. |
1:25.226 |
15. |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
1:24.998 |
13. |
1:25.898 |
4. |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1:25.699 |
12. |
1:25.928 |
14. |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:25.805 |
10. |
1:26.232 |
11. |
|
7. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
1:25.851 |
8. |
1:26.737 |
6. |
|
8. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:25.925 |
16. |
1:25.445 |
12. |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
|
1:26.290 |
5. |
1:27.357 |
5. |
|
10. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:26.297 |
15. |
1:25.592 |
2. |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BAR |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:27.065 |
7. |
1:26.833 |
16. |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:27.294 |
14. |
1:25.652 |
3. |
|
13. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
1:27.823 |
3. |
1:28.274 |
7. |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:27.845 |
9. |
1:26.286 |
13. |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
1:28.178 |
4. |
1:27.469 |
9. |
|
16. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
1:30.140 |
2. |
1:29.156 |
18. |
|
17. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
1:30.681 |
1. |
1:32.606 |
20. |
|
18. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
- |
- |
1:30.912 |
19. |
|
19. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
- |
6. |
1:27.258 |
17. |
|
20. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
- |
- |
1:27.253 |
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|