Név: Michael Schumacher Születési idõ: 1969. január 3. Születési hely: Hürt-Hermülheim / Németország Szülõk: Elisabeth Scheuer (elhunyt: 2003. április 20.) és Rolf Schumacher Testvér: Ralf (szül.: 1975. június 30., Hürt-Hermülheim / Németország) Családi állapota: nõs, felesége: Corinna Betsch (szül.: 1969. március 2., Halver / Németország), házasodtak: 1995. augusztus 5. Gyermekek: Gina-Maria (szül.: 1997. február 20.) és Mick (szül.: 1999. március 22.) Testmagasság: 174 cm Testsúly: 74,5 kg Lakhely: Vufflens-le-Chateau / Svájc Eredeti foglalkozás: autószerelõ Menedzser: Willi Weber Honlap: www.michael-schumacher.de
Első autó: Jordan-Ford 7UP Első futam: 1991 Belga Nagydíj Rajthely: 7. hely Célbaérés: kiesett (műszaki hiba) Utolsó autó: Ferrari 248 F1 Utolsó futam: 2006 Brazil Nagydíj Rajthely: 10. hely Célbaérés: 4. hely
Első versenye tömören: Andrea De Cesaris - aki elsőszámú versenyző volt a Jordannél - 160. futamát úgy kezdte, hogy megszégyenülve ült az egyik szerelőasztalon. Akkor már tíz évet lehúzott a Forma-1-ben, de egyszer sem szorították a falhoz az újságírók. Nem mondhatni tehát, hogy örült Schumacher érkezésének. Az olasz a 11. rajtkockát szerezte meg, jobbat, mint a szezonális átlaga, erre idejön ez a gyerek, aki ahelyett hogy idegesen keresné a menetirányt, pörögne-forogna, törné a kocsiját, mindjárt jobb időt ér el nála 0.774 másodperccel, és a 7. helyről startolhat, ami egyébként a Jordan legjobb rajthelye lett abban a szezonban... Azon az edzésen eredetileg a 8. időt autózta Michael, de Patrese második helyre minősítő edzésidejét szabálytalan autóval futotta, ezért visszasorolták pénteki idejére, így a mögötte lévők előre léphettek.
A zöld fényre Schumacher nekilódult, azzal ünnepelte élete első F1 startját, hogy tíz méteren belül megelőzte Alesit (Ferrari) és Piquet-t (Benetton), vagyis az előtte álló harmadik rajtsort. Az ötödik helyen ment, és már Bergert (McLaren) szorongatta, amikor odaértek a \"Vörös Víz\" (Eau Rouge) szakasz aljához. Amikor felfelé tartott az Eau Rouge-on, hirtelen lelassult a zöld 7UP Jordan, tönkrement a kuplung. A csapat kényszeredetten vette tudomásul, hogy ifjú német pilótájuk - mielőtt még az ülés felmelegedhetett volna a feneke alatt - széttaposta a tengelykapcsolót.
Utolsó versenye tömören: Michael Schumachert ezen a versenyen minden balszerencse utolérte ami csak létezik. Nem elég hogy a csak 10. rajthelyről tudta megkezdeni a futamot (szombaton az időmérő 3. etapjában gond volt az olajnyomással, így nem tudott mért kört menni), de még a futamon is egy defekt sújtotta. A rajtnál Michael szépet rajtolt, de a BMW-k itt még nem tudta megelőzni. Majd később a 3. kanyarban be tudott férkőzni melléjük. Nemsokára Rosberg törte össze magát aígy célegyenesre ráfordító kanyarban így jött a Safety Car. Nemsokára kijött és Michael már Fisichellát támadta. Kívülről elment mellette majd az első kanyarban egy vitatható eset történt. Fisichella, vagy egy törmelék kivágta Schumi bal hátsó kerekét, így visszaesett az utolsó helyre. De nem adta fel és utána fantasztikus köröket futva utolérte a mezőnyt. Szépen előzgette meg a többieket kit a célegyenesnél, kit nem. Schumi a 8. helyen volt mikor kiment a boxba. Utána Barrichellot előzte meg, majd ismét elérkezett Fisichellához. Michael tapadt rá a célegyenesben majd kihasználva Fisichella hibáját megelőzte őt is. A következő célpont Raikkönen aki szépen védte a pozicióját és ezzel parádés előzési lehetőséget nyújtott Michaelnek. A célegyenesben Raikkönen belülről védte a pozicióját, de Schumi még beljebbre ment így mikor Raikkönen egy kicsit kihúzodott, hogy be tudja venni a kanyart Michael beesett mellé, és megtudta fogni az autóját! Ezzel elment mellette, de a helyezésén már nem tudott javítani mert Button-t 2 kör alatt már nem tudta utolérni, hiába is futott egy leggyorsabb kört. Így Michael az utolsó versenyén egy parádés 4. helyen ért célba. Statisztikák:
Versenyeinek száma: 250 Futamgyõzelmek száma: 91 Második helyek száma: 43 Harmadik helyek száma: 20 Dobogós helyezések száma: 154 GP-pontok száma: 1369 Pole Pozíciók száma: 68 Elsõ sorból rajtolás: 115 Leggyorsabb körök száma: 76
Elsõ Forma-1-es futamgyõzelme: 1992 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es pole pozíciója: 1994 Monacói GP (Monte-Carlo) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es dobogós helyezése: 1992 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros) - Benetton-Ford A legsikersebb pályája (nyolcszor nyert rajta eddig): Magny-Cours Az egy szezonban szerzett legtöbb futamgyõzelme: 13 (2004-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb GP-pontja: 148 (2004-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb dobogós helye: 17 (2002-ben) Leghosszabb pontszerzõ sorozata: 2001 Magyar GP - 2003 Malajziai GP; 24 versenyen keresztül Leghosszabb dobogós sorozata: 2001 Amerikai GP - 2002 Japán GP; 19 versenyen keresztül Mennyi versenyen keresztül viselte eddig az "1"-es rajtszámot: 120
Személyes
Képesítés: Autószerelő-technikus Foglalkozás: munkanélküli (Svájcban az autóversenyzés nem számít munkának) Hobbijai: gokart,labdarúgás,tenisz,síelés,DVD-filmnézés Zene: Rock és tánczene Kedvenc étel: spagetti, császármorzsa vagy bécsi szelet Kedvenc ital: almalé szódával, vörösbor Becenevek: Schumi, Schuey, Vörös Báró |