Michael Schumacher megszületik 1969-ben, Hürth-Hermülheim-ben.
Pályafutása a Forma1-en kívűl:
1973. Elkezd gokartozni. 1975. A kerpeni gokart klub bajnoka. 1984. Német junior gokart bajnok. 1985. Német junior gokart bajnok, 2. helyezett a junior gokart világbajnokságon. 1986. 3. helyezett a német felnõtt gokart bajnokságban és a felnõtt Európa-bajnokságon. 1987. Felnõtt német gokart bajnok és Európa-bajnok. 1988. A gokartról autóversenyzésre vált. A német Formula-König bajnokság gyõztese, 10 versenyen 9 futamgyõzelem (autója: König-Fiat). 6. helyezett a német Forma-Ford 1600 bajnokságban (a 12 versenybõl álló bajnokságban csak 10 futamon vett részt), 2. helyezett a Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon (az 5 versenybõl álló bajnokságban csak 4-en vett részt), futamgyõzelem(autója: EUFRA-Van Diemen-Ford). 1989. 3. helyezett a német Forma-3-as bajnokságban. A Makaói Forma-3-as Világkupán az elsõ futam gyõztese, a második futamban azonban kiesik (autója: WTS-Reynard-Volkswagen). 1990. Német Forma-3-as bajnok, a Makaói Forma-3-as Világkupa gyõztese, a Forma-3-as Fuji Kupa gyõztese. (autója: WTS-Reynard-Volkswagen) Csapatban a C-csoportos Sportautó Világbajnokság gyõztese a Sauber-Mercedes-Benzzel, egyéniben 5. helyezett (a 9 versenybõl álló sorozatban csak 4 versenyen vesz részt Jochen Mass oldalán) - futamgyõztesek Mexikóvárosban. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C11) 1991. Csapatban 3., egyéniben 9. a C-csoportos Sportautó Világbajnokságban Karl Wendlingerrel az oldalán - futamgyõztesek Autopolisban, Fritz Kreutzpointerrel kiegészülve 5. helyen végeznek a Le Mans-i 24 órás versenyen legjobb mercedesesként. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C291, Le Mans-ban: Sauber-Mercedes-Benz C11) Két verseny erejéig részt vesz a Német Túraautó Bajnokságban: a Norisringen az elsõ futamban 25., a másodikban kiesik; Diepholzban az elsõ futamban kiesik, a másodikban 14. (autója: Zakspeed Mercedes-Benz 190E 2.5) Részt vesz a japán Forma-3000-es bajnokság egyik futamán Sugoban, ahol 2. lesz. (autója: Ralt-Mugen RT23) 1993. A téli gokartkupa gyõztese (csapata: KSN-RACING-TEAM). 1994. Az ELF-MASTER-KARTING gokart verseny gyõztese Párizsban (csapata: KSN-RACING-TEAM). 1996. A Mobil-1 Gokart Kupa gyõztese Stuttgartban. A Forma-A/100 gyõztese gokartban. A Forma-A gyõztese gokartban (csapata: KSN-RACING-TEAM). 1999. A Cart Explosions gokartverseny gyõztese Kölnben (csapata: KSN-RACING-TEAM). 2001. 2. helyezés a Forma-Super-A gokartvilágbajnokság kerpeni futamán (csapata: KSN-RACING-TEAM). 2003. 3. helyezés a téli gokart kupán (csapata: KSN-RACING-TEAM).
Pályafutása a Forma1-en belül:
1991. 4 pont; 12. hely; hat versenyen vett rész (autója: Spa-Francorchamps-ban Jordan-Ford 191, Monzától Adelaide-ig Benetton-Ford B191). 1992. 53 pont; 3. hely; futamgyõzelem Spa-Francorchamps-ban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B191B, Barcelonától Adelaide-ig Benetton-Ford B192) 1993. 52 pont; 4. hely; futamgyõzelem Estorilban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B193A, Donningtontól Adelaide-ig Benetton-Ford B193B) 1994. 92 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Aidában, Imolában, Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen és Jerezben; diszkvalifikálták Silverstone-ban és Spa-Francorchamps-ban, nem indulhatott Monzában és Estorilban (autója: Benetton-Ford B194). 1995. 102 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Barcelonában, Monacóban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban, a Nürburgringen, Aidában és Suzukában (autója: Benetton-Renault B195). 1996. 9 pont; 3. hely; futamgyõzelem Barcelonában, Spa-Francorchamps-ban és Monzában (autója: Ferrari F310). 1997. 78 pont, 2. hely - de utólag kizárták (Schumacher hivatalos statisztikáiba azonban beleszámít); futamgyõzelem Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Ferrari F310B). 1998. 86 pont, 2. hely; futamgyõzelem Buenos Airesben, Montrealban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, a Hungaroringen és Monzában (autója: Ferrari F300). 1999. 44 pont; 5. hely; futamgyõzelem Imolában és Monacóban; hat versenyen nem indulhatott Silverstone-ban elszenvedett lábtöréses balesete miatt (autója: Ferrari F399). 2000. 108 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, a Nürburgringen, Montrealban, Monzában, Indianapolisban, Suzukában és Malajziában (autója: Ferrari F1-2000). 2001. 123 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Barcelonában, Monte-Carlóban, a Nürburgringen, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában. Nemzetközileg az "Év Sportolójává" választják. (autója: Ferrari F2001). 2002. 144 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Melbourne-ben és Sepangban Ferrari F2001, Interlagostól Ferrari F2002). 2003. 93 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Monzában és Indianapolisban (autója: Melbourne-tõl Imoláig F2002, Barcelonától Ferrari F2003-GA). 2004. 148 pont, Világbajnok; futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Manamában, Imolában, Barcelonában, a Nürburgringen, Montrealban, Indianapolisban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, Hockenheimban, a Hungaroringen és Suzukában (autója: Ferrari F2004). 2005. 62 pont, 3. hely; futamgyõzelem Indianapolisban (autója: Ferrari F2005). 2006. 121 pont, 2. hely; futamgyõzelem Imolában, a Nürburgringen, Indianapolisban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Monzában és Sanghajban (autója: Ferrari 248F1). |