2004 archív : A Ferrari lelépte a mezőnyt Melbourne-ben |
A Ferrari lelépte a mezőnyt Melbourne-ben
2006.12.20. 22:04
Totális Ferrari fölényt hozott a 2004-es Ausztrál Nagydíj: Michael Schumacher mesterhármassal 71. futamgyőzelmét aratta, mögötte csapattársa, a brazil Rubens Barrichello érkezett a célba, míg Fernando Alonso lett a harmadik. Baumgartner elektronikai hiba miatt kiesett.
Totális Ferrari fölényt hozott a 2004-es Ausztrál Nagydíj: Michael Schumacher mesterhármassal 71. futamgyőzelmét aratta, mögötte csapattársa, a brazil Rubens Barrichello érkezett a célba. A dobogó legalsó fokára - majd 40 másodperces hátrányt összeszedve - Fernando Alonso állhatott.
A világbajnoki címvédő Michael Schumacher tizenhatodik mesterhármasát aratta a melbourne-i Albert Parkban. A szabadedzésektől kezdve az időmérőn át a futam utolsó pillanatáig domináló német a harmadik helyen a célba érkező renault-s Fernando Alonsónak majd 40 másodpercet adott, arról nem is beszélve, hogy a hetedik pozícióban végző Jarno Trullitól kezdve mindenki kört kapott tőle.
Baumgartner Zsolt egy, a motorban jelentkező elektromos hiba miatt nem tudta befejezni első versenyét a Minardi volánja mögött.
Az idény kezdetét jelentő rajt nagy nyertese a két Renault lett: Jarno Trulli a kilencedik helyről ugrott a negyedikként besoroló Jenson Button mögé, Fernando Alonso pedig ötödikből lett harmadik.
A spanyol renault-s a piros lámpák kialvása után árkon bokron, füvön át igyekezett a két egymás mögé Michael Schumacher, Rubens Barrichello sorrendben beálló Ferrari mögé, hatalmas fékezésre kárhoztatva csapattársát, és szintén a fűre üldözve a mögötte túl gyorsan érkező Juan-Pablo Montoyát, aki ezáltal a hetedik helyre esett vissza.
Az első hat sorrendje a rajtot követő harcok után a következőképpen alakult: Michael Schumacher, Barrichello, Alonso, Button, Trulli, Ralf Schumacher, Montoya és Webber.
David Coulthard a nálánál két hellyel jobb pozícióból induló, de kicsúszó Kimi Räikkönen elé keveredett, ám így is csak tizedikként halad át a célvonalon az első kör végén.
Räikkönen Felipe Massát és Cristiano da Mattát megelőzve a tizenegyedik pozíció - bizonyára a legkevésbé sem boldog - tulajdonosa lett, de kálváriája még nem ért véget, hiszen a nyakába kapta Massát, aki a Ferrari motor-hajtotta Sauberével egyre csak támadta, mígnem végül a 9. körben sikerült megelőznie. Massa dolgát valószínűleg nagyban megkönnyítette az a tény, hogy finn kollégájának motorja már a végelgyengülés kezdeti stádiumában volt, és miután a brazil elhaladt mellette, fel is robbant.
Montoya a 2. körben megelőzte csapattársát, és nekilátott beérni Jarno Trulli Renault-ját.
Michael Schumacher már első leggyorsabb körét - amit még jónéhány követett, demonstrálandó: akárki akármit mond, a Ferrari és a többi csapat közt még most is legalább egy szakadékocska tátong - egy másodperccel gyorsabban tette meg, mint szombaton a pole pozíciót kiérdemlő 5303 métert.
A 6. körre a világbajnoki cím egyik legfőbb esélyesének kikiáltott Montoya a hatodik helyen már 13 másodperces lemaradásban volt, Barrichello pedig leggyorsabb kört futott.
A boxkiállások sorát Giancarlo Fisichella nyitotta meg a 8. körben, őt Montoya követte a 10. körben, és 10 másodperces szerelőlátogatás után Felipe Massa mögé, a 11. helyre tért vissza. A Ferrarinál ugyanekkor hívták ki Barrichellót, és a Renault-nál Alonsót. A futam során mindketten csak a boxkiállások idejére taszultak le a dobogóról, annak is Barrichello a második, Alonso a harmadik fokáról.
A boxok a következő 4 körben megszállás alá kerültek: Giorgio Pantano kivételével mindenki kigurult kereket cserélni és üzemanyagot vételezni. Jelentős eseménye ennek az időszaknak, hogy Trullihoz képesti fél másodperccel gyorsabb kerékcseréjének köszönhetően Ralf Schumacher az ötödik helyen találta magát, Takuma Sato lenyírta a füvet a célegyenes végén, Felipe Massa pedig megkezdte kűrbemutatóját: az első felvonást láthattuk.
Baumgartner Zsolt motorjában elektromos hiba keletkezett. A magyar versenyző csapattársával, Brunival ellentétben, aki tizenöt kört töltött a boxban, hogy a meghibásodott alkatrészt kicseréljék, és végül vissza tudott jönni a pályára, kénytelen volt leparkolni Minardiját.
Miután megnyugodtak a kedélyek, és immár mindenki friss gumikon rótta a köröket a Michael Schumacher, Barrichello, Alonso, Button, Ralf Schumacher, Trulli, Montoya, Webber sorrend alakult ki, illetve vissza, hiszen az egyetlen változás az 1. kör végi eredményhez képest Ralf Schumacher és Trulli helycseréje volt.
A két Ferrari fényévekre a többiektől 1:25-ös köröket teljesített, míg Button, és az őt követők 1:27-nél is hosszabb idő alatt értek körbe a melbourne-i aszfaltcsíkon.
A 24. körben Montoya - Williams-sze erejét kihasználva - faképnél hagyta Jarno Trullit, és felzárkózott az anno nála öt hellyel hátrébb rajtoló "kis"-Schumacher mögé. Alonso ismét a boxba látogatott, emiatt egy helyet esett vissza.
Sato a 25. körben másodízben folytatott mezőgazdasági jellegű tevékenységet BAR-jával.
A következő percek ismét a boxkiállások jegyében teltek: Montoya, Button, Bruni, Webber, Ralf Schumacher, Sato, Barrichello, Trulli, Heidfeld, Fisichella, Michael Schumacher sorrendben.
Ralf Schumachernek szerelői segítségével ezúttal Buttont sikerült megelőznie, a többiek pozíciója nem változott, Michael Schumacher azonban megfutotta a verseny leggyorsabb körét: 1:24.125-öt.
A kezdettől pontszerző helyen autózó Webber a honfitársának drukkoló ausztrál közönség nagy bánatára a 31. körben műszaki hiba miatt a boxba gurult, és feladta a még 28 körön át tartó viadalt (pontosabban Ferrari diadalt). A Jaguar hatos és hetes sebességi fokozata szállt el, és gátolta meg Webbert egy jó helyezés elérésében.
A már jóval korábban egymásra találó Giancarlo Fisichella és Nick Heidfeld eközben gigászi csatát vívott a tizenkettedik pozícióért. A sauberes olasz végül kemény küzdelemben leggyűrte a tavaly még az őt illető pilótaülésben köreit rovó Heidfeldet.
A 36. körben Coulthard és Massa kereket cserélt, Barrichello Ferrarija pedig elkezdett rakoncátlankodni, és bár ebből tetemes hátrányban autózó pilótatársai mit sem vettek észre, a fékpedál felpuhulása óvatosabb versenyzésre késztette a brazilt.
A 38. kör az előzőleg Buttonra felzárkózott Montoya és a BAR csatározását hozta: a kolumbiai igazi, adrenalin-ízű előzése, - melynek során Button egy pillanatra sem vette el lábát a gázpedálról, még akkor sem, amikor már a kerékvetőkön kívülre sodródott - hozott izgalmat a messzi távolban autózó két Ferrari által uralt futamba.
Egy körrel később Klien, Pantano, a Toyotájával a 14-16. helyen küszködő Panis, Fernando Alonso és Gianmaria Bruni (harmadszor) érkezett a boxba, Massa pedig előállt mai második műsorszámával: Takuma Sato nyomdokait követve kiszáguldott az aszfaltot övező fűre, majd folytatta munkásságát a pályán, mígnem a 45. körben kiállni kényszerült.
Ismét box-time. Montoya szerelőinek gondot okozott egy, a jobb hátsó keréknél rakoncátlankodó anyacsavar. Nick Heidfeld későn észlelte szerelőit, hirtelen kormánymozdulattal korrigált, de kissé elvétette a megszokott parkolóhelyet, és egyiküket hanyatt lökte. Senki sem sérült meg.
Michael Schumacher, Barrichello, Alonso, Ralf Schumacher, Montoya, Button, Trulli, Coulthard, Sato, Fisichella sorrend a célig már nem változott.
Csak apróbb malőrök tarkították az utolsó köröket: Da Matta kicsúszott a fűre, Heidfeld feladta a versenyt az 51. körben, Sato hátsó vezetőszárnyának felső darabkája pedig ide-oda lifegett, de komoly fejtörést nem okozott a pontszerző helyről épp lemaradó japánnak.
Michael Schumacher és a Ferrari tehát ott folytatta, ahol tavaly Japánban abbahagyták: az első helyen mind a konstruktőri, mind az egyéni világbajnokság küzdelmeiben. A csapatok versenyének tabellája az eddigieket alapul véve jól példázza az erőviszonyokat: Ferrari - az élen valahol nagyon messze a többiektől; Williams - a BAR-ral és a Renault-val küzdve; Renault - jövünk, látunk, .....; BAR - a tavalyi Renault örökében; McLaren - baj van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Albert Park, Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2004. március 7., vasárnap 04:00-06:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Versenytáv: |
58 kör (307.574 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-19 fok, aszfalt: 23-27 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
David Coulthard (McLaren) |
1ó34:42.124 |
|
|
|
|
Tavalyi leggy. kör: |
Kimi Raikkönen (McLaren) |
1:27.724 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó24:15.757 |
58 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
13.605 |
58 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
34.612 |
58 |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:00.444 |
58 |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:08.590 |
58 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
1:10.520 |
58 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
1 kör |
57 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
57 |
|
9. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
1 kör |
57 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
57 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
2 kör |
56 |
|
12. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
2 kör |
56 |
|
13. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
2 kör |
56 |
|
14. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
3 kör |
55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:24.125 |
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
45. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
|
|
|
|
45. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
|
|
|
43. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
|
|
|
31. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
seb. váltó |
|
|
15. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
elektronika |
|
|
10. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
motor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|