Időmérő edzés - Malajziai GP
2006.12.22. 19:31
Michael Schumacher Sepangban megszerezte pályafutásának 57. pole pozícióját, 1:33.074-gyel túlszárnyalva Fernando Alonso első időmérő edzésen elért eredményét. A Ferrari ásza ezzel 0.6 másodpercet vert a Jaguarban szenzációs teljesítmény nyújtó Mark Webberre, míg a 3. Rubens Barrichello lett.
Első időmérő edzés
Új körrekorddal a spanyol Fernando Alonso szerezte meg az ideiglenes pole pozíciót a Malajziai Nagydíj első időmérő edzésén, szombaton. Alonso 0.071 másodperccel előzte meg a másik Renault-ban ülő Jarno Trullit, a hétvége eddigi részét uraló Michael Schumacher azonban már tetemes hátránnyal lett harmadik.
Elsőként a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíj győztese, Michael Schumacher teljesítette a mért körét, s 1:33.865-tel állította fel a mércét a többiek számára. Csapattársa, Rubens Barrichello a második mért ponton már 0.435 másodperccel mögötte volt, de az utolsó szektorban gyorsabbnak bizonyult nála, s 1:34.132-vel zárkózott föl a 2. helyre. Fernando Alonso, aki tavaly Sepangban megszerezte a pole pozíciót, szintén a pálya végén brillírozva új rekordot állított fel a Renault-val, 1:33.193-ra tornázva le Schumacher reggeli csúcsát, átvéve a vezetést.
A williamses Ralf Schumachernek esélye sem volt a Renault-val és a Ferrarikkal szemben, s 1.584 másodperces hátránnyal mindenkitől lemaradt. Csapattársa, Juan-Pablo Montoya 312 km/órás csúcssebessége dacára nála is lassabban teljesítette az 5543 méter hosszú ringet az aszfaltot súroló, nehéznek tűnő FW26-tal.
A második ötöst megnyitó Jenson Button BAR-Hondája a pálya 2. és 3. kanyarjában kissé bizonytalannak tűnt, de így is megelőzte a Williams párosát, Barrichello mögé, a 4. helyre zárkózva fel. Jarno Trulli az első szektorban 0.019 másodperccel Alonso előtt járt, aztán középen visszaesett mögé, s a végén abszolút legjobb részidőt autózva, 1:33.264-gyel Michael Schumacher elé került. David Coulthard McLarenjével 1.128 másodperces hátránnyal beférkőzött Barrichello és Button közé. A kilencedikként pályára lépő Takuma Sato 3 századdal Montoyánál lassabban ért körbe, mielőtt Giancarlo Fisichella a 8. helyre hozta be az első Saubert.
A rövid szünetet követően a jaguaros Christian Klien gurult ki a boxból a Jaguarral, s ő volt az első, aki nem tudta 1:35 alá szorítani a köridőt. A toyotás Cristiano da Mattának, aki a hétvége eddigi edzésein háromszor kicsúszott, már a pálya elején 0.576 másodperces hátrányt kellett elkönyvelnie, s a TF104 új első vezetőszárnya ellenére még Klient sem sikerült megelőznie. A másik Toyotában ülő Olivier Panis, a négy szabadedzésen összesen 58 körrel a háta mögött, egyenletesen jobb teljesítményt nyújtva hátrébb szorította a tabellán.
Mivel az újonc Giorgio Pantano Jordanje a boxban ragadt, miközben a szerelői a tartalékautóba igyekeztek átteni a motorját még a második időmérő előtt, Felipe Massa a tervezettnél eggyel korábban tehette meg a mért körét, amit 1.939-es hátránnyal a 11. helyen fejezett be.
Nick Heidfeld 1:36-on felüli köridővel nyitotta meg az utolsó csoportot, de így is 2 másodpercet vert az utána következő Gianmaria Brunira, aki látványosan csúszkált a Cosworth-motoros Minardival. Mark Webber ismét brillírozott a Jaguarral, 1:34.016-os eredménye révén sikerült beférkőznie a két Ferrari közé.
Baumgartner Zsolt 1.1 másodpercet kapott csapattársától, Brunitól, mielőtt a Melbourne-ben elsőként kieső Kimi Räikkönen feldobta a hangulatot a megjelenésével, s bár még a második mért ponton is csak 0.001 másodperccel volt elmaradva Alonsótól, végül a két Renault mögé, a 3. helyre hozta be McLarenjét.
Második időmérő edzés
A második időmérőn Michael Schumacher véget vetett a trónkövetelők reményeinek, s megszerezte pályafutásának 57. pole pozícióját, 1:33.074-gyel túlszárnyalva Fernando Alonso első időmérő edzésen elért eredményét. A Ferrari ásza ezzel 0.6 másodpercet vert a Jaguarban szenzációs teljesítmény nyújtó Mark Webberre, míg a 3. Rubens Barrichello lett.
Elsőként Giorgio Pantanónak kellett kimennie a pályára, mivel ő előzőleg nem tett meg mért kört. Pantano a rosszul beállított tartalék Jordanben - amelybe a versenyautójából átszerelték az eredeti motort - 1:39.902 alatt ért körbe a pályán. Az utána következő Baumgartner Zsolt egy megcsúszást ügyesen kivédve 0.630 ezredmásodpercet vert rá, átmenetileg a tabella élére állva. Minardis csapattársa, Gianmaria Bruni azonban hozzávetőleg ugyanennyivel nála is gyorsabb volt, majd Nick Heidfeld vette át a vezetést a másik Jordannel. Ám ő sem sokáig tudta megőrizni, mert Cristiano da Matta Toyotája 1:34.917-tel megfutotta az addigi legjobb kört.
A második ötöst megnyitó Christian Klien alig volt lassabb nála a Jaguarral, míg a másik Toyotában ülő Olivier Panis az osztrák versenyzőtől is lemaradt. Felipe Massa az első mért ponton 0.194 másodperccel vezetett, de a körideje végül csak a 2. helyre volt elég. A BAR-os Takuma Sato kezdetben szintén da Matta előtt járt, mielőtt elvesztette az uralmát az autója fölött, és kipördült a kavicságyba, előcsalva előbb a sárga, majd a piros zászlókat. Juan-Pablo Montoyának emiatt félbe kellett szakítania a felvezető körét, s vissza kellett térnie a boxba, ahol pótolták Williamsében az elvesztegetett üzemanyagot. Az edzés újraindítása után Montoya 1:34.054-gyel az élre állt, 0.9 másodpercet javítva saját első köridején.
Következőként Giancarlo Fisichella lépett pályára, s mivel az utolsó kanyarban időt vesztett az alulkormányzott Sauberral, csak a 4. helyre került. Ralf Schumacher megpróbálta elragadni csapattársától az elsőséget, és bár a második mért ponton egy látványos ellenkormányzás dacára még 0.001 másodperccel vezetett, végül kénytelen volt beérni a 2. hellyel. Ám ennek sem örülhetett sokáig, mivel Jenson Buttonnak sikerült elétolakodnia a BAR-Hondával. Button a középső szektor után még Montoyánál is gyorsabb volt, ellentétben a McLarent vezető David Coultharddal, aki 0.548-as hátránnyal ért körbe. A vezetést végül Rubens Barrichellónak sikerült elvennie Montoyától, Ferrarijával 1:33.756 alatt teljesítve a malajziai pályát - 0.4 másodperccel gyorsabban, mint előzőleg.
A hajrá kezdetét jelezve néhány perccel később Mark Webber is tiszteletét tette a közönség előtt, s ismét nem okozott csalódást: az utolsó szektorban drámaian felgyorsulva 1:33.715-re szorította le a lécet a Jaguarral, 1.4 másodperccel autózva gyorsabban saját csapattársánál. Michael Schumacher azonban már az első mért ponton tanújelét adta, hogy a korábbi időmérőn nem adott bele apait-anyait, hiszen már itt 0.329-cel Webber előtt járt, majd 1:33.074-gyel új pályacsúcsot állított fel - ez még akkor is tekintélyt parancsoló időeredmény, ha a másik Ferrariban ülő Barrichellóval ellentétben tényleg a puhább keverékű Bridgestone-t választotta.
Schumacher köre ki is billentette a pole pozícióban reménykedő Renault-t az egyensúlyából. Jarno Trulli 1.339 másodperces hátránnyal csak a 8. helyre tudta behozni az R24-et, 1.2 másodpercet rontva saját előző eredményén, Fernando Alonso pedig - aki tavaly csapattársával együtt elfoglalta az első rajtsort - az egyik kanyarban hibázott, kipördült, így a hátsó traktusból kell nekivágnia a vasárnapi futamnak.
|
|
Időmérő edzés |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2004. március 20., szombat 07:00-09:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 34-36 fok, aszfalt: 48-52 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: * |
F. Alonso (Renault) |
|
|
1:37.044 |
|
|
|
|
Körrekord |
M. Schumacher (Ferrari), 2001. |
|
|
1:35.220 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
2. Köridő |
Sor |
1. köridő |
Sor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1:33.074 |
17. |
1:33.865 |
1. |
|
2. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:33.715 |
16. |
1:34.016 |
18. |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1:33.756 |
15. |
1:34.132 |
2. |
|
4. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:34.054 |
10. |
1:34.941 |
5. |
|
5. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:34.174 |
18. |
1:33.452 |
20. |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
1:34.221 |
13. |
1:34.528 |
6. |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:34.235 |
12. |
1:34.777 |
4. |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
|
1:34.413 |
19. |
1:33.264 |
7. |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:34.602 |
14. |
1:34.321 |
8. |
|
10. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
1:34.917 |
5. |
1:35.684 |
12. |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BAR |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:35.039 |
8. |
1:35.132 |
15. |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:35.061 |
11. |
1:34.877 |
10. |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:35.158 |
6. |
1:35.618 |
11. |
|
14. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
1:35.617 |
7. |
1:35.247 |
13. |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
1:36.569 |
4. |
1:36.769 |
16. |
|
16. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
1:38.577 |
3. |
1:38.729 |
17. |
|
17. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
1:39.272 |
2. |
1:39.805 |
19. |
|
18. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
1:39.902 |
1. |
- |
14. |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
- |
9. |
1:34.971 |
9. |
|
20. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
20. |
1:33.193 |
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|