Michael Schumacher 20 ponttal vezeti a világbajnokságot, miután az Albert parki futam után a Malajziai Nagydíjon is első helyen ért célba. Juan-Pablo Montoya melbourne-i négy pontja mellé még nyolcat gyűjtött, Jenson Button pedig - a BAR istálló nagy örömére - életében először állhatott dobogóra.
Öt perccel a felvezető kör előtt szemerkélni kezdett az eső Sepangban, de kisebb-nagyobb megcsúszásokon kívül - minden valószínűség szerint Kimi Räikkönen felvezető körben bemutatott piruettje is ide sorolandó - más hatása nem volt a 2004-es szezon második versenyére, és az aszfalt néhány körrel a rajt után teljesen felszáradt.
Mark Webber nem tudta kamatoztatni a szombaton megszerzett, sokak elismerését kiváltó második rajtkocka előnyeit: az ausztrál versenyző úgy beragadt a piros lámpák kialvását követően, hogy a mezőny kellős közepén, a kilencedik helyen találta magát. Akkor még minden bizonnyal úgy gondolta, ez a legrosszabb, ami ma történhet vele. Nos, tévedett.
Az ötödik körben a williamses Ralf Schumacher előzés közben orrával megdöfködte a Jaguar jobb hátsó kerekét, ezért Webber autója defektet kapott, ami egy felesleges boxkiállásra kárhoztatta a pilótát. A német FW26-osa is megsérült valamelyest, és a két vehemens harcos azóta természetesen egymásra mutogat. Amiről viszont Ralf Schumacher teljes bizonyossággal egyáltalán nem tehetett, hát az az, hogy Webber az ominózus boxkiállás közben átlépte a megengedett sebességet, és két körrel később büntetést kapott.
A rossz napot kifogó jaguaros pechszériája a 25. körben tetőzött: a zöld R5-ös az egyik kanyarban kicsúszott a pályáról, és a kavicságyban ragadt.
Rajta kívül még hárman kerültek a kiesők listájára: Kimi Räikkönen, akinek McLarenje 16 körrel a verseny vége előtt az Ausztrál Nagydíjon történtekhez hasonlóan - ezúttal váltóhiba miatt - megállt, Nick Heidfeld, aki nemes egyszerűséggel visszagurult a Jordan boxába, és kiszállt az autójából, ill. Ralf Schumacher, aki szintén motorhiba miatt adta fel a küzdelmet.
A rajt után a két Ferrarit Montoya és Räikkönen követte, nyomunkban a verseny során többször is bajuszt akasztó Jenson Buttonnal és Jarno Trullival.
Az utolsó helyről induló Fernando Alonso nem mindennapi "kés a vajban"-szerű megmozdulásával 10 autót előzött meg az első párszáz méteren, de még ez sem volt elég, és a skót David Coulthard McLarenjét is üldözőbe vette.
Rubens Barrichello az első kanyarba még csapattársa mögött másodikként fordult be, de nem sokkal később a cseperésző eső miatt kissé síkos aszfalton megcsúszott, amit a mögötte érkező Montoya és Räikkönen ki is használt, és faképnél hagyták a hibája korrigálásával foglalatoskodó brazilt.
Jarno Trulli a 3. körben egy átmeneti sikerrel járó Button-előzési kísérlettel hívta fel magára a figyelmet.
Montoya autózott egy 1:39.355-ös kört, amire Michael Schumacher nem sokkal később 1:34.8-cal válaszolt, de ezt a csatát végül mégis a kolumbiai nyerte egy a 28. körben teljesített 1:34.223-es idővel.
Az 5. kör a már említett Webber-Ralf Schumacher-affér miatt jelentős, de eközben Sato ill. Klien is vívott egymással a pályán, aminek az lett a vége, hogy a japán pilóta nem aszfalttal borított területekre is ellátogatott BAR-jával.
Az eső elállt, megkezdődtek a kerékcserék. Ez Barrichellónak semmi jót nem hozott, hiszen Trullinak sikerült elé keverednie a boxban. Az olasz és Button ismét egymásra találtak, de ezúttal a Renault diadalmaskodott.
Eközben Schumacher Ferrarija visszaállt az élre, és a verseny végéig nem hatalmas fölénnyel, de akkora előnnyel mindig vezetett, hogy a mögötte köreit rovó Montoyának eszébe sem juthatott előzésen törni a fejét.
A harmadik helyen ekkor még Kimi Räikkönen állt, őt Trulli, Button, Barrichello és Coulthard követte, de felzárkózott már Alonso is, sőt maga mögé utasította a skótot. Ám mivel a második boxkiállást a Renault szerelői majd kétszer annyi idő alatt teljesítették, mint a McLaren gárdája, Coulthard ismét Alonso előtt találta magát.
Ralf Schumacher a 27. körben a kiesők listájára került, Felipe Massa pedig valamit helyteleníthetett, mert "átintegetett" Baumgartner Zsoltnak, miközben lekörözés céljából elhaladt mellette.
A magyar versenyzőnek láthatóan nehéz dolga volt Minardijával, de csapattársa, Gianmaria Bruni is 3 kört kapott a 72. győzelmét arató hatszoros világbajnoktól. Baumgartner főleg az autó stabilitására panaszkodott. Ezzel okolta azt is, hogy egyik alkalommal, amikor a Schumacher által végrehajtott lekörözés áldozatává vált, kicsúszott a pályáról.
A 36. körben megkezdődött a kerékcserék harmadik hulláma. Két körrel később Räikkönen sebességváltója felmondta a szolgálatot, ezzel sikerült érzelmeket kiváltania "Iceman"-ből. Massa füvet nyírt.
Juan-Pablo Montoya ezidőtájt valami olyasmit gondolhatott, most vagy soha, és elkezdte megközelíteni a 6 másodperces előnnyel élen álló Michael Schumachert.
Talán a rajt utáni előzés legkevésbé sem kellemes emléke munkált a boxkiállásra készülődő Barrichellóban, aki épp kettejük között autózott, és jócskán - a második szektorban lassabban ment, mint a minardik - feltartotta a csapatársát üldöző kolumbiait, majd - mint aki jól végezte dolgát - harmadszor is meglátogatta szerelőit.
Innen Button mögé tért vissza, de nem erőltette az előzést, inkább 11 körrel később szállította csapatának a biztos 5 pontot.
Olivier Panis állította fel a kerékcserecsúcsot a maláj versenyen: a francia pilóta ötször látogatott a boxba, kétszer minden bizonnyal tervezetten, egyszer sebességtúllépésért kapott büntetése letöltése végett, és egyszer rejtélyes okoból, de igen dühösen.
Bruni még utoljára lenyírt némi füvet, Sato motorja elfüstölt, de még rangsorolták, és Michael Schumacher, Montoya, Button, Barrichello, Trulli, Coulthard Alonso sorrendben már véget is ért az idei második nagydíj.
A Ferrari majd kétszer annyi pontot gyűjtött eddig, mint az őket követő Williams, Michael Schumacher pedig 100%-os teljesítményt nyújtva vezeti ez egyéni bajnokságot a rá veszélytelen Rubens Barrichello előtt.
|
|
Verseny |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2004. március 21., vasárnap 08:00-10:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Versenytáv: |
56 kör (310.408 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 34-36 fok, aszfalt: 40-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Raikkönen (McLaren) |
1ó32:22.195 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó31:07.9 |
56 |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
5.0 |
56 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
11.5 |
56 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
13.6 |
56 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
42.9 |
56 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
60.1 |
56 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
73.4 |
56 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
55 |
|
9. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
55 |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
55 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
55 |
|
12. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
55 |
|
13. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
54 |
|
14. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
53 |
|
15. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Juan-Pablo Montoya (Williams) |
1:34.223 |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
52. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
motor |
|
|
40. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
műszaki |
|
|
35. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
27. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
motor |
|
|
25. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
kicsúszás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |