2. Időmérő edzés - Bahreini Nagydíj
2006.12.22. 19:56
A délelőtti várakozások ellenére, pályafutása során 58-adszor is Michael Schumacher szerezte meg a pole pozíciót a Bahreini Nagydíj 2. időmérő edzésén, amely ismét a Ferrari uralmával végződött. Mögéjük Juan-Pablo Montoya és Ralf Schumacher zárkózott fel a két Williams-szel.
A délelőtti várakozások ellenére, pályafutása során 58-adszor is Michael Schumacher szerezte meg a pole pozíciót a Bahreini Nagydíj 2. időmérő edzésén, amely ismét a Ferrari uralmával végződött. Schumacher csapattársát, Rubens Barrichellót előzte meg, mögéjük Juan-Pablo Montoya és Ralf Schumacher zárkózott fel a két Williams-szel.
Schumacher egyike volt annak a hat versenyzőnek, aki javítani tudott az első időmérő elért eredményén, s 1:30.139-cel kvalifikálta az élre Ferrariját - zsinórban harmadszor. A Williams-ek mellett még a BAR-Hondák tudtak beleszólni a küzdelembe, de Takuma Sato ezúttal megelőzte a sepangi dobogós Jenson Buttont. A magyar Baumgartner Zsolt utolsó lett.
Baumgartner 1:35.787-tel nyitotta meg a sort, azaz 0.155 másodpercet rontott előző eredményén, s ezzel 1.2-vel lemaradt minardis csapattársától, a közvetlenül utána pályára lépő Gianmaria Brunitól. Giorgio Pantano szokatlan módon még a mért körében utolérte Brunit, ám az félreállt az útjából, így a Jordan olasz versenyzője 1:34.105-os köridejével, egy bóját is kidöntve ideiglenesen átvehette a vezetést. Az első négyet a másik Ford-motoros autóban ülő Nick Heidfeld zárta, ő 1:33.506-tal az élre állt, ám tíz hellyel hátrébb fogják sorolni, mivel kicserélték a motorját. Felipe Massa Heidfeldet is hátrébb tolta, a rövid szünet előtt egy teljes másodpercet verve a Jordanre.
Mark Webber, aki a Jaguarral ma rendszeresen lassabbnak bizonyult csapattársánál, Christian Kliennél, a második ötöst megnyitva meglepetésre nem tudta tartani a lépést Massával sem, s miután csak az utolsó szektorban előzte meg, 1:32.625-tel a 2. helyre került. Klien viszont már az első részen 0.4 másodperccel a sauberes előtt járt, s 1:32.332-vel sikerült is legyőznie, így új versenyző került a tabella élére.
Ezután, David Coulthard személyében, megjelent a pályán az első nagyágyú. Coulthard 1:31.719-re szorította le a lécet, majd Cristiano da Matta Toyotája révén azonnal visszaesett a 2. helyre, mivel skót honfitársa 0.002 másodpercet vert rá. A pálya közben lassan hűlni kezdett, s mire a ferraris Rubens Barrichellóra került a sor, már csak 48 fokos volt. Barrichello 1:30.530-cal elhomályosította az addigi eredményeket, s a többséggel ellentétben előző eredményén is javítani tudott.
Az újabb szünetnek Giancarlo Fisichella vetett véget a második Sauberral. Az olasz sztár csapattársát két hellyel megelőzve Coulthard McLarenje mögé sorolt be. Takuma Sato az első BAR-Hondával a középső szektorban rávert Barrichellóra, ennek ellenére - 0.297 másodperces hátránnyal - csak 2. lett. A brackley-i istálló másik pilótája, Jenson Button az első mért ponton még 0.093-mal követte az élen álló Ferrarit, de középen már Satótól is kikapott, így da Matta Toyotája elé sorolt be.
Jarno Trulli a pálya elején ismét megdöntötte a legjobb részidőt, végül mégsem tudott harcba szállni Barrichello Ferrarijával és a két BAR-Hondával. Csapattársa, Fernando Alonso már az első kanyart elrontotta, aztán egy másik jobbosban teljesen kisodródott, ezért a két Minardin kívül senkit nem sikerült megelőznie.
A záró ötöst Olivier Panis kezdte a Toyotával, ő da Mattát taszította le az 5. helyre. Michael Schumacher aztán annak ellenére átvette az elsőséget csapattársától, hogy többször elfékezte magát, néhány kanyart pedig el is vétett. Schumacher csak az utolsó szektorban 0.3 másodpercet vert Barrichellóra, s 1:30.139-nél állította meg a stoppert.
Kimi Räikkönen nem tett meg mért kört, hanem rögtön visszagurult a boxutcába McLarenjével. Juan-Pablo a pálya elején javított Schumacher részeredményén, a végén viszont nem tudta tartani a tempóját, és a második mért ponton még hiába vezetett, Barrichello Ferrarija mögé szorult.
Holnap az utolsó sorból a motorcserék miatt az egyébként a 15. legjobb kört autózó Nick Heidfeldnek, valamint Kimi Räikkönennek kell rajtolnia, előlük Baumgartner fog nekivágni az 57 körös viadalnak.
|
|
2. időmérő edzés |
3. - Bahreini GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2004. április 3., szombat 13:00-14:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30-32 fok, aszfalt: 46-54 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: * |
Új pálya |
|
|
- |
|
|
|
|
Körrekord |
Új pálya |
|
|
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
2. Köridő |
Sor |
1. köridő |
Sor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1:30.139 |
17. |
1:30.751 |
1. |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1:30.530 |
10. |
1:31.283 |
4. |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:30.581 |
19. |
1:30.247 |
2. |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:30.633 |
20. |
1:29.968 |
19. |
|
5. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
1:30.827 |
12. |
1:31.135 |
15. |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
1:30.856 |
13. |
1:31.131 |
3. |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
|
1:30.971 |
14. |
1:31.103 |
5. |
|
8. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
1:31.686 |
16. |
1:31.001 |
12. |
|
9. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
1:31.717 |
9. |
1:31.329 |
9. |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:31.719 |
8. |
1:31.364 |
6. |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:31.731 |
11. |
1:31.203 |
11. |
|
12. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:32.332 |
7. |
1:31.868 |
10. |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BAR |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:32.536 |
5. |
1:32.152 |
8. |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:32.625 |
6. |
1:31.945 |
20. |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
1:33.506 |
4. |
1:32.640 |
18. |
|
16. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
1:34.105 |
3. |
1:33.598 |
13. |
|
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1:34.130 |
15. |
1:31.040 |
7. |
|
18. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
1:34.584 |
2. |
1:34.879 |
14. |
|
19. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
1:35.787 |
1. |
1:35.632 |
16. |
|
20. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
18. |
1:30.353 |
17. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|