Ferrari, Ferrari, Ferrari - Bahreini GP
2006.12.22. 20:04
A Ferrari uralma az első Bahreini Grand Prix-n is megtörhetetlennek bizonyult: az olasz istálló az évadnyitóhoz hasonlóan az arab szigetországban is kettős győzelmet aratott. A BAR-os Jenson Button ismét a dobogó harmadik fokára állhatott. A McLarenek folytatták mélyrepülésüket: mindkét MP4-19 kiesett.
Michael Schumacher és Rubens Barrichello ismét nem adott esélyt ellenfeleinek: a 2004-es harmadik futamon, Bahreinben újfent elhappolták a két legfényesebb győzelmi trófeát a Williamsek, BAR-ok és Renault-k elől. Jenson Button megismételte Malajziában nyújtott kiváló teljesítményét, egyben élete eddigi legjobbját, és harmadik lett.
Baumgartner Zsolt már a rajtrácsra való felsorakozáskor elektromos hibával küszködött, de Minardija a 47. körben motorhiba miatt adta fel a küzdelmet.
A két Ferrari-pilóta nem engedte ki markából az első két helyet a rajt után sem. Bár Michael Schumacher blokkoló kerekekkel érkezett az első kanyarhoz, sikerült megtartania vezető helyét, és brazil kollégája - aki szintén jó pár deka gumit felkent az aszfaltra, hogy ne öklelje fel hátulról a világbajnoki cím védőjét - befordult másodikként.
Mögöttük Juan-Pablo Montoya, majd a Ralf Schumachert faképnél hagyó Takuma Sato következett. Utánuk a Jarno Trulli, Jenson Button , Olivier Panis trió zúdult a jobbosba.
A még pénteken motorcserére kényszerülő Kimi Räikkönen hosszas huzavona után végül nem a boxutcából, hanem a rajtrácsról startolt: az első kört már a tizennegyedik helyen fejezte be, és 6 körön át tartó megkezdte csatározását az éppen az ő pozíciójára vágyó Christian Kliennel.
A tizenhetedik helyről előreigyekvő Fernando Alonso - miután a rajtnál összetalálkozott az egyik Jaguarral -, szárnyaszegetten autózhatott vissza csapatához. Ezen kívül nem történt komolyabb 'rendbontás' a debütáló futam első körében.
A kerékcserék első hullámáig a Räikkönen-Klien párharc tette izgalmassá a sakhiri pályán zajló viadalt: az újonc jaguaros vehemens előzési kísérleteit egészen addig csak átmeneti - kb. fél kanyaron át tartó - sikerek kísérték, amíg a - valószínűleg átoksújtotta - Kimi Räikkönen Mercedesének motorja újfent ki nem gyulladt. A finn pilóta ezzel schumacheri magasságokba emelkedett, csak ő a futambenemfejezés terén: háromból három.
Egy másik ezidőtájt kakaskodó pilótaduó produkciója is csúf véget ért: a Takuma Sato nyakán lógó Ralf Schumacher sokadik előzési kísérlete végre sikert ígért, de a már fél autónyira a BAR előtt lévő Williams és a pálya széle között nem volt annyi hely, hogy a japán Sato is beférjen az éppen következő kanyarba.
A Honda-motoros gép ezért felöklelte az ifjabbik Schumacher autóját, ami közel félméternyire emelkedett a földtől, mielőtt visszahuppant volna az aszfaltra. Ez természetesen egy plusz boxkiállást és tizennégy hely veszteséget jelentett a szombaton még Ferrari-szorongató ígérteket tevő versenyzőnek.
A versenybíróság vizsgálja az esetet, hasonlóan a 9. körben történt David Coulthard-Mark Webber: 'Na, ki a gyorsabb a boxutcában?' című történetéhez.
A 9. helyért folyó csatában résztvevő két versenyző épp kerékcseréjükről a pálya felé igyekezvén döntött úgy: most kell dűlőre vinni ezt az előzés dolgot. Gyakorlatilag kézen fogva hajtottak ki a boxutcából, és ez nem kerülte el a versenybírák figyelmét sem. Bár Coulthardé lett az átmeneti győzelem, a verseny végén mégis Webber gazdagodott egy ponttal.
A 8-12. körig tartó kerékcserék után visszaalakult a Michael Schumacher, Barrichello, Montoya sorrend, de a kolumbiai williamses nem és nem tudott közelebb kerülni a Ferrarikhoz., sőt 3,8-ról 7,9 másodpercre növelte hátrányát.
A 12. körben Klien a sauberes Felipe Massát érte utol, és némi vérveríték árán - no meg azon az áron, hogy brazil a kerékvetőn kívüli területeket is kénytelen volt igénybe venni, hogy versenyben maradjon - megszerezte a 13. helyet. Ám a gigászi küzdelem Räikkönennel és a Sauberrel hiábavalónak bizonyult, mert a fiatal német a 15. körben kicsúszott pályáról, és ezzel éppen két helyet veszített.
Egy körrel később, miközben Jenson Button maga mögé utasította, Takuma Sato az egyik kerékvetőn száguldott úgy végig, hogy a BAR első szárnya - kissé komikusnak, egy lefelé görbülő szájra emlékeztetve - megszűnt betölteni az a szerepet, amiért létrehozták. Sato a boxba gurult, de korántsem adta fel a versenyt...
A verseny harmadához közeledve kialakult egy rég nem látott izgalmakat ígérő hármas: Massa, Alonso, Ralf Schumacher követte egymást a 12., 13. és 14. helyen. A Sauber keményen tartotta magát, de egy rossza kanyarvételt kihasználva végül mind renault-s, mind williams-es társa elé került, és a távolban Sato is feltűnt már.
Az élen továbbra sem változott semmi, a Ferrarik a legkisebb kétséget hagyták afelől, hogy az idén nemigen lehet megverni őket.
A második boxlátogatási hullám a 27. körben ért véget, és ebben az időszakban egy kisebb pályaelhagyáson, amit Webber mutatott be, ill. az éllovas Schumacher Trulli elé való igen magabiztos visszatérésén kívül semmilyen szőrszálborzolgató esemény nem történt.
Az első hat ugyanolyan sorrendben talált egymásra, ahogy még a 23-24. kör környékén - David Coulthard, a Schumacherek és Trulli kerékcseréje előtt - autóztak: Michael Schumacher, Barrichello, Montoya, Trulli, Button, Coulthard.
A ma igen harciasan ébredő Alonso a 28. körben utolérte a szintén nem túl nyugodt vérmérsékletű Webbert, és - bár láthatóan gyorsabb volt nála - csak némi profi manőverezés és integetés után sikerült elhúznia az ausztrál mellett.
Ralf Schumacher sem nyughatott: a tizenegyedik helyért Giancarlo Fisichellát torpedózta folyamatosan, míg ellenfele végül meg nem pördült - nem feltétlenül önhibájából.
Sato a 32. körben felverekedte magát a hatodik helyre - Coulthard nagy bánatára.
Gianmaria Bruni és Nick Heidfeld kivételével mindenki háromkiállásos taktikát választott, és a 35. körben meg is kezdték az utolsó tankolási és kerékcsere-procedúrát.
Jenson Button, miután helyreállt a rend, Trulli előtt találta magát, 'lőtávolban' Montoyához képest, és nekilátott beérni a világbajnoki babérokra áhítozó kolumbiait: nem is került sok fáradtságába megelőzni, mert - bár a Williams egyszer visszavette harmadik helyét -, nemsokára vészesen lassulni kezdett. A fékproblémákkal küzdő autó végül nem is tudott pontszerző helyen beérni: csak tizenharmadikként kullogott át a célvonalon.
Baumgartner Zsolt, bár - saját elmondása szerint - versenyképes volt még a Jordanekhez képest is, és folyamatosan jó köröket futott, a 47. körben feladta a Bahreini GP-t. A Minardi kiesését motorhiba okozta.
A McLaren kudarca Coulthard 50. körében vált teljessé. Bár a még talpon maradt Mercedes elért a boxig, a szerelők nem nagyon tudtak mit kezdeni vele, így visszaküldték a versenybe. Az MP4-19 azonban még a boxutcából sem ért ki, máris végleg megadta magát.
Michael Schumacher minden nehézség nélkül 73. futamgyőzelmét aratta, és ezzel - három nagydíjjal a szezon kezdete után - még mindig 100 %-os, csapata a Ferrari pedig fölényesen vezeti a konstruktőri bajnokságot a Renault, a Williams és az eddig nagyszerű teljesítményt nyújtó BAR előtt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2004. április 4., vasárnap 13:30-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Versenytáv: |
57 kör (308.769 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Tavalyi első: |
Új pálya |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó28:34.875 |
57 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
1.367 |
57 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
26.687 |
57 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
32.214 |
57 |
|
5. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
52.460 |
57 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
53.156 |
57 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
58.155 |
57 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
56 |
|
9. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
56 |
|
10. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
56 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
56 |
|
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
56 |
|
13. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1 kör |
56 |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
56 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
56 |
|
16. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
55 |
|
17. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
5 kör |
52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:30.252 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
műszaki |
|
|
47. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
7. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
motor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|