2. Időmérő edzés - San Marinó-i Nagydíj
2006.12.22. 20:18
Jenson Button szombaton megszerezte első Forma-1-es pole pozícióját, ékes tanúbizonyságaként annak, hogy a pályafutása valóban felszálló ágba került. Button 0.258 másodperccel verte meg a hibázó Michael Schumachert, míg az első időmérő edzést megnyerő Juan-Pablo Montoya csak 3. lett.
Jenson Button szombaton megszerezte első Forma-1-es pole pozícióját, ékes tanúbizonyságaként annak, hogy a pályafutása végre valóban felszálló ágba került. Az előző két nagydíjon elért dobogós helyezése után ezzel a futamgyőzelem felé is tett egy óriási lépést, hazai terepen verve meg a Ferrarikat.
A látványosat hibázó Michael Schumacher a 2. helyre szorult az ünneplésre készülő tifosi előtt, az első időmérőt megnyerő Juan-Pablo Montoya pedig csak 3. lett.
Az edzést Baumgartner Zsolt kezdte meg, de hamar be is fejezte, mivel - akárcsak délelőtt - a Variante Altában kipördült, s bár a tartalékautóját nem rongálta meg, időeredmény nélkül gurult ki a boxba. Előzőleg még elengedte utána sorra kerülő csapattársát, Gianmaria Brunit, aki saját előző köridején rontva 1:26.899-cel állította fel a tréning első viszonyítási alapját.
A két Minardi után a két Jordan következett, Giorgio Pantano 1:23.352-es köre révén 3.5 másodpercet adott Bruninak, ideiglenesen átvéve a vezetést. Nick Heidfeld az első szektort gyorsabban teljesítette nála, végül azonban 0.136 másodperces hátránnyal fejezte be a körét. Az első ötös csoportot Christian Klien zárta, ő a pálya mindhárom részén megdöntötte a többiek részidejét, s 1:21.949-cel, a 11. percben az élre állt.
A szünet csöndjét 1:21.532-es körével Felipe Massa törte meg, letaszítva Klien Jaguarját az 1. helyről. Ám ő sem sokáig őrizhette meg azt, mivel Fernando Alonso 1:20.895-tel azonnal új mércét állított fel. A Renault másik versenyzője, Jarno Trulli előtt a toyotás Cristiano da Matta tette tiszteletét a közönség előtt, 0.192 másodperces hátránnyal a 2. helyre hozva az autóját. Da Matta a pálya végén mindenkinél gyorsabb volt, Trullinak mégis sikerült maga mögé utasítania.
A tizedikként pályára hajtó Mark Webber jól eltalált köre révén csak 0.026 másodperccel maradt le Alonsótól (a 2. mért ponton még vezetett is), s a Jaguarral beverekedte magát a két Renault közé.
Félidőben Olivier Panis behozta az 5. helyre a Toyotát, mielőtt Kimi Räikkönen a felvezető körét követően időeredmény nélkül begurult a Parc Fermébe - valószínűleg azért, mert egy műszaki hiba miatt úgyis ki kellett volna cserélni a motorját.
Takuma Sato a második mért pontot még vezetett, a Rivazzában azonban kissé kisodródott, így 0.018 másodperccel Alonso Renault-ja mögé szorult. Rubens Barrichello aztán a 35. percben megfosztotta a pünkösdi királyságtól Alonsót, 1:20.451-gyel bűvös 0.444 másodperces előnyre téve szert a Ferrarival. Ezzel az eredménnyel már az első időmérőn is csak Juan-Pablo Montoya tudta volna megelőzni a brazil versenyzőt.
Giancarlo Fisichella következett volna, ám a Sauber szerelői lázasan dolgoztak az autóján, így ki sem gurulhatott a garázsból. Helyette Jenson Button lépett pályára a másik BAR-Hondával, s a hétvége eddigi tapasztalatainak megfelelően ismét nem okozott csalódást: gyönyörűen összerakott körrel 1:19.753-ra javította a hivatalos pályacsúcsot. A brit sztár a pálya utolsó harmadában 0.5 másodpercet vert Barrichello Ferrarijára.
Az egyetlen talpon maradt McLarent David Coulthard a 8. helyre hozta be, majd megjelent a tifosi előtt a kedvenc Michael Schumacher is. Schumacher a második mért ponton még 0.2 másodperccel vezetett, a Variante Altában azonban megcsúszott, s bár kézben tartotta a Ferrarit, csak 2. lett.
Öccse, Ralf, rontott az előző köridején, s csak 4. lett a Williams-szel, s csapattársa, Juan-Pablo Montoya sem tudta megelőzni Buttont és Michael Schumachert.
|
|
2. Időmérő edzés |
4. - San Marinó-i GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2004. április 24., szombat 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-28 fok, aszfalt: 28-30 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: * |
M. Schumacher (Ferrari) |
|
|
1:22.327 |
|
|
|
|
Körrekord |
M. Schumacher (Ferrari), 2002. |
|
|
1:21.091 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
2. Köridő |
Sor |
1. köridő |
Sor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
1:19.753 |
16. |
1:20.632 |
3. |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1:20.011 |
18. |
1:20.440 |
1. |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:20.212 |
20. |
1:19.805 |
13. |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1:20.451 |
14. |
1:20.927 |
2. |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:20.538 |
19. |
1:20.423 |
7. |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1:20.895 |
7. |
1:21.799 |
6. |
|
7. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
1:20.913 |
13. |
1:20.984 |
5. |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:20.921 |
10. |
1:21.458 |
8. |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
|
1:21.034 |
9. |
1:21.669 |
4. |
|
10. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
1:21.087 |
8. |
1:21.737 |
10. |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:21.091 |
17. |
1:20.566 |
18. |
|
12. |
|
Felipe Massa |
BAR |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:21.532 |
6. |
1:22.154 |
12. |
|
13. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
1:21.558 |
11. |
1:21.231 |
9. |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:21.949 |
5. |
1:22.246 |
14. |
|
15. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
1:23.352 |
3. |
1:24.643 |
16. |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
1:23.488 |
4. |
1:23.055 |
15. |
|
17. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
1:26.899 |
2. |
1:26.463 |
17. |
|
18. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
1:46.299 |
1. |
1:27.319 |
19. |
|
19. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
12. |
1:21.181 |
20. |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
|
- |
15. |
1:20.716 |
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|