2004 archív : Schumachert Imolában sem lehetett megverni |
Schumachert Imolában sem lehetett megverni
2006.12.22. 20:25
Michael Schumacher továbbra is 100 %-os: a világbajnoki címvédő zsinórban negyedik futamgyőzelmét aratta idén, ezúttal Imolában. A pole pozícióból induló Jenson Button sem szakította meg szép sorozatát: a BAR pilótája ismét dobogóra állhatott, második lett. Juan-Pablo Montoya érkezett harmadikként célba.
Michael Schumacher továbbra is 100 %-os: a világbajnoki címvédő zsinórban negyedik futamgyőzelmét aratta idén, ezúttal Imolában.
A pole pozícióból induló Jenson Button sem szakította meg szép sorozatát: a BAR pilótája Bahrein és Malajzia után ismét dobogóra állhatott, és egy helyet javítva egyéni legjobbján második lett. A harmadik helyről rajtoló williamses Juan-Pablo Montoya nem javított az időmérőn elért pozícióján: bronzérmes lett.
A magyar Baumgartner Zsolt a 15. helyen fejezte be a versenyt, csapattársa, Gianmaria Bruni a 23. körben kiállni kényszerült.
A rajt pillanatában a San Marinó-i pálya 39 fokos volt, és az előző éjjeli vihar miatt piszkos, csúszós. A piros lámpák kialvására az első helyről induló Jenson Button reagált legjobban, így meg tudta tartani elsőségét. Juan-Pablo Montoya keményen támadta a második pozíciót megszerző Michael Schumachert, de miután a címvédő az egyik kanyarban nem hagyott elég helyet a furakodó Williams-nek, a kolumbiai a kerékvetőn kívülre kényszerült, és visszavett kicsit a tempóból.
Különösen, mert csapattársa, Ralf Schumacher is úgy döntött, ő szeretné az átmeneti bronzérmet, de a német pilóta végül a rövidebbet húzta, mert Montoya nem adta meg magát, inkább - bizonyára Frank Williams őszinte lelkesedésére - a fűre szorította kollégáját. A szemfüles Takuma Sato is kihasználta a kínálkozó helyzetet, és elment az épp visszafelé evickélő Ralf Schumacher mellett.
A hátsó traktusban David Coulthardnak sikerült jó előre elszúrnia versenyét: McLarenjével felöklelte Jarno Trulli Renault-ját, és egy előre nem kalkulált kerékcserére, no meg új első vezetőszárnyért visszatért szerelőihez.
Az élen Michael Schumacher üldözőben vette a cseppnyi előnyre szert tevő Buttont, de támadási szándék nélkül. A hatszoros világbajnok megvárta, hogy a győzelemre éhes BAR kiguruljon a boxba, ezután ő még pár percig leggyorsabb kört leggyorsabb körre halmozott, és a 11. körben megejtett kerékcseréjéről az élre állt vissza.
Button Hondája és az éllovas Ferrari a verseny első harmadában 1-1.5 másodperccel jobb köröket autóztak, mind a mezőny többi része, így nem meglepő, hogy az utánuk következő Montoya, Sato, Ralf Schumacher, Rubens Barrichello, Jarno Trulli, Mark Webber, Fernando Alonso, Cristiano da Matta, Felipe Mass, Olivier Panis, Giancarlo Fisichella, Kimi Räikkönen, Christian Klien, Nick Heidfeld, Gianmaria Bruni, Baumgartner Zsolt és David Coulthard legfeljebb egymással csatázhatott, de a győzelemnek közelébe sem kerülhettek.
Montoya első kerékcseréjéről a pálya felé tartva felesleges kockázatot vállalt, amikor kivágódott az éppen beérkező Mark Webber Jaguarja elé, mert harmadik helyén ezzel a manőverrel nemigen változtathatott.
A 12. körben szép kis trió alakult ki Ralf Schumacher vezényletével az ötödik helytől lefelé. Rubens Barrichello a fiatalabb Schumachert, őt pedig Fernando Alonso nyomta le a pályáról, de nem tudtak dűlőre jutni egymással.
A boxkiállások első hulláma után az első nyolc sorrendje a következőképpen alakult: Michael Schumacher, Button, Montoya, Trulli, Ralf Schumacher, Barrichello, Alonso, Sato. A futam egyetlen kiesője ekkor még csak Giorgio Pantano Jordan-je volt, ami a kavicságyban fejezte be a 2004-es negyedik nagydíjat.
A versenynaptártól búcsúzó imolai pálya második áldozata Bruni Minardija lett: Baumgartner csapattársa begurult a boxba, és feladta a küzdelmet.
A motorcsere miatt ismét csak a rajtrács legvégéről induló Kimi Räikkönen számára a 26. körben jött el az a szomorú pillanat, amikor el kellett engednie az őt leköröző Michael Schumacher Ferrariját. A finn mclarenes ekkorra már a kilencedik helyre küzdötte fel magát.
Ralf Schumacher a kerékcserék második sorozata alatt megelőzte Trullit, ezzel feljött a negyedik helyre.
A legnagyobb átrendeződést a harmadízben megejtett szerelőlátogatások hozták: a bizonyára a boxban való előzés gondolatával kacérkodó Barrichello csapata segítségével sem tudott Trulli elé keveredni, Alonso viszont mindkettejüket eltángálta tankolás és kerékcsere közben, rögtön ezután pedig nekilátott behozni hátrányát a negyedik helyen tanyázó Ralf Schumacherrel szemben.
Amikor a Williams elérhető közelségbe került, a spanyolok világbajnok aspiránsa az első adandó alkalommal megpróbált befurakodni mellé, és bár az áhított helyezést, no meg a vele járó négy pontot sikerült bezsebelnie, Ralf Schumacher autóját eközben szépen keresztbe fordította a pályán. Ez a manőver a versenybíróságnak is szemet szúrt, és megkezdődött a vizsgálat annak kiderítésére, ki volt a hibás. Mire a Williams visszatalált az aszfaltcsík megfelelő ívére, már csak hetedik volt.
Rubens Barrichello tett még néhány elkeseredett kísérletet Trulli legyűrésére, de meg végül meg kellett elégednie a hatodik hellyel. Alonso ugyanilyen sikertelenül próbálta meg elvenni Montoyától a bronzérmet.
Sato motorja öt körrel a leintés előtt mondta fel a szolgálatot, de csapattársa, a második helyen célba érő, és ezzel zsinórban harmadik dobogós helyét szerző Button eredménye minden bizonnyal kárpótolta a BAR-t.
Baumgartner Zsolt négy kör hátránnyal, egyéni legjobbját az utolsó körben megfutva célba ért a tizenötödik helyen.
Michael Schumacher 40 ponttal vezeti a világbajnoki tabellát, mögötte csapattársa, a brazil Barrichello áll 24 pontjával. Button lemaradása immár csak 1 pont a kettes számú Ferrarihoz képest.
|
|
Verseny |
4. - San Marinó-i GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2004. április 25., vasárnap 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Versenytáv: |
62 kör (305.609 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-20 fok, aszfalt: 38-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1ó28:12.058 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó26:19.670 |
62 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
9.702 |
62 |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
21.617 |
62 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
23.654 |
62 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
36.216 |
62 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
36.683 |
62 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
55.730 |
62 |
|
8. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
61 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
61 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
61 |
|
11. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
61 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
61 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
61 |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
2 kör |
60 |
|
15. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:20.411 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
57. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
motor |
|
|
50. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
33. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
kicsúszás |
|
|
23. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
7. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|