2. Időmérő edzés - Spanyol Nagydíj
2006.12.22. 20:46
Michael Schumacher megszerezte idei 4. pole pozícióját a Spanyol GP szombati időmérő edzésén, 0.6 másodperccel legyőzve a 2. rajtkockát megkaparintó Juan-Pablo Montoyát, aki az előkvalifikációt megnyerte. A 3. helyre meglepetésre Takuma Sato tornázta fel magát, míg Button hibázott, s a 14. helyre került.
Michael Schumacher megszerezte idei 4. pole pozícióját a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésén, 0.6 másodperccel legyőzve a 2. rajtkockát megkaparintó Juan-Pablo Montoyát, aki az előkvalifikációt még megnyerte.
A 3. helyről meglepetésre Takuma Sato rajtolhat majd, akinek csapattársa, az imolai edzéselső Jenson Button egy vezetési hibát követően a 14. helyre szorult. Sato mögé Jarno Trulli és Rubens Barrichello zárkózott fel, megelőzve Ralf Schumacher Williamsét és Olivier Panis Toyotáját. A magyar Baumgartner Zsolt - idén először - az utolsó, 20. helyről vág neki a holnapi versenynek.
Baumgartner Zsolt előző eredményénél 0.150 másodperces jobb, 1:21.470-es köridővel nyitotta meg az időmérő edzést. A másik Minardiban ülő Gianmaria Bruni már az első szektorban 0.6 másodperccel megelőzte a magyar versenyzőt, majd kényelmesen, 1:19.817-tel átvette a vezetést. Giorgio Pantano az egyik balosban kisodródott a kavicságyba, de Baumgartnernél még így is gyorsabb volt. Ezután Christian Klien 1:17.812-vel az élre állt, Nick Heidfeld azonban a Jordannel meglepetésre gyorsabb volt nála, s 1:17.802-re szépítette a köridőt.
A második ötöst az előkvalifikáción hibázó Fernando Alonso kezdte meg. A hazai közönség előtt versenyző spanyol ász 1:16.422-es kört futott, ami az előző edzésen csak a 10. helyre lett volna elég, most azonban az élre juttatta a Renault-t. Cristiano da Matta feljött 2.-nak, majd Rubens Barrichello lépett pályára az első Ferrarival. Barrichello mintegy 0.4 másodpercet javított az előkvalifikáción beállított eredményén, 1:16.272-vel ideiglenesen átvéve a pole pozíciót. Ezt a McLaren-es David Coulthardnak nem sikerült elragadnia tőle, a skót körideje csak a 3. helyre volt elegendő.
Az egyik fő esélyesnek tartott Jenson Button az első mért ponton még tekintélyes előnnyel, 0.4 másodperccel vezetett, az egyik jobbos bejáratánál azonban megcsúszott, s miután nagy nehezen visszahozta a pályára BAR-Hondáját, 1.303 másodperces lemaradással az 5. helyre gurult.
Csapattársa, Takuma Sato aztán azonnal kiköszörülte a csorbát: az első szektor után 0.4, a másodiknál már 0.6 másodperccel vezetett, majd 1:15.809-cel letaszította Barrichello Ferrariját az élről. Ő sem maradhatott azonban ott sokáig, mert Michael Schumacher jött, látott, és győzött; mindhárom szektorban legjobb részidőt futva, 1:15.022-vel feltornázta Ferrariját a tabella tetejére.
Kimi Räikkönen erre nem tudott válaszolni a McLarennel, és tekintélyes, 2.423 másodperces lemaradással a 7. helyre került - így saját csapattársánál, Coulthardnál is 0.8-cal lassabb volt. Mark Webber éppen Coulthard elé hozta be Jaguarját, mielőtt Olivier Panis 1:16.313-mal megszerezte a 4. helyet a Toyotával.
Az utolsó ötösben Jarno Trulli elragadta a képzeletbeli dobogó utolsó fokát Barrichellótól. Ralf Schumacher hamar a Ferrari ellen szurkolók arcára fagyasztotta a várakozásteljes mosolyt, amikor már az első szektorban alaposan lemaradt a bátyjától, majd 1.271 másodperces lemaradással csak az 5. helyre juttatta a Williamst. A Sauberek, ahogy arra számítani lehetett, ezúttal nem tudták megismételni az előkvalifikáción nyújtott teljesítményüket. Felipe Massa két teljes másodpercet rontva, 1:17.866-tal a 15. helyet csípte el, míg Giancarlo Fisichella egyetlen ezredmásodperccel gyorsabb volt Räikkönennél, így megfosztotta őt a 11. rajtkockától.
Az edzést záró Juan-Pablo Montoya az utolsó pillanatban felzárkózott az 59. pole pozícióját szerző Schumacher mögé a 2. helyre, 1:15.639-cel megelőzve az addig ott tanyázó Satót.
|
|
2. Időmérő edzés |
5. - Spanyol GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2004. május 8., szombat 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4730 m Pályarajz |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-21 fok, aszfalt: 36-42 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: * |
M. Schumacher (Ferrari) |
|
|
1:17.762 |
|
|
|
|
Körrekord |
M. Schumacher (Ferrari), 2002. |
|
|
1:16.364 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
2. Köridő |
Sor |
1. köridő |
Sor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1:15.022 |
12. |
1:16.320 |
1. |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:15.639 |
20. |
1:15.574 |
3. |
|
3. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
1:15.809 |
11. |
1:16.434 |
16. |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
|
1:16.144 |
16. |
1:16.156 |
5. |
|
5. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1:16.272 |
8. |
1:16.655 |
6. |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:16.293 |
17. |
1:16.040 |
7. |
|
7. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
1:16.313 |
15. |
1:16.168 |
11. |
|
8. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1:16.422 |
6. |
1:17.011 |
4. |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:16.514 |
14. |
1:16.212 |
13. |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:16.636 |
9. |
1:16.485 |
12. |
|
11. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
1:17.038 |
7. |
1:16.758 |
18. |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:17.444 |
19. |
1:15.746 |
9. |
|
13. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:17.445 |
13. |
1:16.240 |
8. |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
1:17.575 |
10. |
1:16.462 |
2. |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
1:17.802 |
5. |
1:17.043 |
17. |
|
16. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:17.812 |
4. |
1:17.863 |
14. |
|
17. |
|
Felipe Massa |
BAR |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:17.866 |
18. |
1:15.771 |
10. |
|
18. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
1:19.817 |
2. |
1:20.372 |
19. |
|
19. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
1:20.607 |
3. |
1:17.965 |
20. |
|
20. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
1:21.470 |
1. |
1:21.620 |
15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|