Schumacher: ötből öt
2006.12.22. 20:52
Az ezúttal is pole pozícióból induló Michael Schumacher Ferrarijának műszaki problémái ellenére megszerezte idei ötödik győzelmét. A Spanyol Nagydíjon csapattársa, a brazil Rubens Barrichello érkezett másodikként célba, a bronzérmet a renault-s Jarno Trulli akaszthatta a nyakába. Baumgartner Zsolt a 19. körben kiesett.
Michael Schumacher 75. futamgyőzelmét aratta a 2004-es szezon ötödik futamán, Spanyolországban. Csapattársa, az ötödik helyről induló Rubens Barrichello két kerékcserés taktikával a második lett, ezzel nyolc pontra növelte előnyét az őt üldöző BAR-os Jenson Buttonnal szemben.
A magyar Baumgartner Zsolt a verseny 19. körében, miután Felipe Massa lekörözte, kicsúszott a pályáról, és feladni kényszerült a küzdelmet. 15 körrel később Gianmaria Bruni oszlatta szét a Minardi minden reményét, amikor visszagurult a boxba, és kiszállt az autójából.
A Spanyol Nagydíj nem indult teljesen simán, valóra vált a verseny rendezőségének rémálma, és a rajt előtt, de már a felvezető kör közben egy transzparenst lóbáló férfi rohant a célegyenesre, akit a pályabírók csak jó pár másodpercnyi üldözés után tudtak földre teperni.
A piros lámpák kialvása Jarno Trullinak kedvezett leginkább: az olasz pilóta repülőrajtot fogva a negyedik helyről egyenesen az élre ugrott az alaposan beragadó Juan-Pablo Montoya, a kvalifikáción kivívott harmadik pozícióját tartó Takuma Sato és Michael Schumacher előtt.
A huszadik, azaz az utolsó helyről induló Baumgartner Zsolt a rajtrácson ragadt, végül azonban - bár jócska hátránnyal - a többiek után tudott eredni.
A mezőny a negyedik körben a Trulli, Michael Schumacher, Sato, Montoya, Barrichello, Alonso, Panis, Coulthard, Ralf Schumacher, Räikkönen, Fisichella, Webber, da Matta, Button, Massa, Pantano, Klien, Heidfeld, Bruni, Baumgartner sorrendben autózott, amikor a Minardi csapat elindította a kerékcserék első hullámát, Gianmaria Brunit kihívva a boxba.
Trulli Renault-ja nem és nem tudott elszakadni Schumacher Ferrarijától, ám ők ketten egyre jobban távolodtak a többiektől: Sato úgy egy másodpercet kapott körönként. Az olasz pilótát a 9. körben érte utol végzete: kijött kereket cserélni, és bár csak 5.9 másodpercet töltött szerelői körében, az egy kör múlva kiálló Michael Schumacher ezalatt az idő alatt összeszedett annyi előnyt, hogy visszaért a Renault elé. Ettől kezdve a szokásos unalmas forgatókönyv érvényesült, legalábbis ami a vezető helyet illeti: azt a két Ferrari egy pillanatra sem engedte ki a kezéből.
Fernando Alonso és Juan-Pablo Montoya egy-egy előzéssel járultak hozzá ahhoz, hogy Felipe Massa a kilencedik helyen célba érve épp lemaradjon a pontszerzésről: a 13. körben mindketten faképnél hagyták brazil kollégájukat, bár ekkor Massa még csak a nyolcadik pozícióba csúszott vissza.
Christian Klien az átalakított La Caixában majdnem eltévesztette az új aszfaltcsíkot, és csak egy satufék után tudta Jaguarját visszaterelgetni a megfelelő ívre. Eközben az idősebb Schumacher teljes biztonságban utazgatott csapattársa mögött, hiszen ő már tudta: rögtön az ölébe hullik az aranyérem, amint a brazil kimegy kereket cserélni.
Ez a 16. körben így is lett, és még a rakoncátlankodó Ferrari sem tudta megmenteni a hetedik világbajnoki címe felé tartó Schumachert 75. győzelmi trófeájától. Jean Todték mindenkit biztosítottak még futam közben, hogy a repedt kipufogó semmilyen komoly gondot nem jelent: óvatosabb bánásmódra intették ugyan bajnokukat, de nem kell aggódni azért, hogy esetleg verseny lesz az élen.
Jenson Button a 18. körben ráakadt David Coulthard McLarenjére, és úgy ítélte, az bizony útban van, ám az előzést csak a második boxkiállásnál tudta végrehajtani.
Baumgartner Zsolt, miután Felipe Massa a 19. körben lekörözte, a külső ívre keveredett, majd a kavicságyban landolt, és feladni kényszerült a futamot.
A Michael Schumacher, Jarno Trulli, Rubens Barrichello élhármasból a Renault vált ki először, és bár Trulli megint csak egy hipergyors kerékcsere erejéig - 5.3 másodpercre - hagyta el a csatateret, a kiállási hullám végén mégis a harmadik helyen találta magát.
Olivier Panis a 28. körben áthajtásos büntetést kapott a boxutcában érvényes sebesség túllépéséért, ezzel elveszítette 13. helyét, de emiatt nem sokáig búslakodhatott: öt körrel később ugyanis hidraulikai problémák miatt véget ért a versenye, és ez sokkal mélyebb nyomot hagyott benne és a Toyota istállóban, mint a büntetés.
Bruni autójának is elege, lett és bemondta az unalmast, de ő legalább visszaszállította gazdáját a boxba, ellentétben Heidfeld Jordanjével, ami váltóhiba miatt a pálya mellett parkolt le.
A McLarennek ismét mindkét autója végigment a 65 körös távon, mégsem arany betűkkel vési majd be ezt a versenyt a történelemkönyvbe: nem szereztek pontot, és ráadásul jóval a kockás zászló felbukkanása előtt Michael Schumacher Ferrarija kört adott először Coulthard, majd Räikkönen MP4-19-esének is.
Szegény embert még az ág is húzza: Coulthard benzintöltő csöve két tankolásnál is rakoncátlankodott, még nehezebb helyzetbe hozva ezzel a már így is valahova a Sauber szintjére visszacsúszott csapatot.
Igaz ugyan, hogy Rubens Barrichello is álldigált néhány fölös másodpercet a boxban, mert a szerelők rossz gumikat készítettek elő a második kiállásánál, de ez sem nem osztott, sem nem szorzott a több tíz másodperces előny miatt, amit a két Renault-val szemben összeszedett. Akkor két Renault volt már a két Ferrari mögött, mert Alonso a boxban Sato elé verekedte magát.
A futam kezdetétől a fékekkel küszködő Montoya - illetve az autója - 19 körrel a vége előtt adta meg magát, és visszatért a Williams-boxba. Már csak Pantano kiesése volt hátra, és kialakulhatott a Michael Schumacher, Barrichello, Trulli, Alonso, Sato, Ralf Schumacher, Fisichella, Button, Massa, Coulthard, Räikkönen, Webber, da Matta sorrend.
Az összetettben a Ferrari tovább növelte már amúgy is utcahossznyi előnyét, őket a Renault követi 2 híján feleannyi ponttal. A BAR faképnél hagyta a Williams-t, és megkezdte a felzárkózást Alonsóékhoz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2004. május 9., vasárnap 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4730 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
65 kör (307.324 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-23 fok, aszfalt: 27-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1ó33:46.933 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó27:32.841 |
65 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
13.290 |
65 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
32.229 |
65 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
32.952 |
65 |
|
5. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
42.332 |
65 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:13.804 |
65 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:17.108 |
65 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
1 kör |
64 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
64 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
64 |
|
11. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
64 |
|
12. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
64 |
|
13. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:17.450 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
47. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
fékhiba |
|
|
45. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
műszaki |
|
|
35. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
váltóhiba |
|
|
35. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
hidraulika |
|
|
34. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
kicsúszás |
|
|
19. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
kicsúszás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|