Monacóban Jarno Trulli megszerezte pályafutása első pole pozícióját, amikor szenzációs, 1:14 alatti időeredménnyel megelőzte Ralf Schumacher Williamsét és Jenson Button BAR-Hondáját. Ralf azonban a csütörtöki motorcsere miatt holnap csak a 12. helyről, míg bátyja, Michael a 4.-ről rajtolhat.
Monacóban Jarno Trulli megszerezte pályafutása első pole pozícióját, amikor szenzációs, 1:14 alatti időeredménnyel megelőzte Ralf Schumacher Williamsét és Jenson Button BAR-Hondáját.
Trullinak nem akadt komoly ellenfele a hercegség kacskaringós pályáján, s saját csapattársára, a 4. helyen végző Fernando Alonsóra is 0.423 másodpercet vert. A ferraris Michael Schumacher idén először kiszorult az első rajtsorból, ám Ralf csütörtöki motorcseréje miatt mind ő, mind - Mark Webberig bezárólag - 10 másik társa az eredményének megfelelőnél egy hellyel előrébb indulhat a holnapi versenyen, míg Ralf a 12. rajtkockából startol.
Ahogy az aszfalt hőmérséklete 47 fokra nőtt, Gianmaria Bruni megkezdte az időmérőt a Minardival, s 1:20.115-tel állította fel a mércét - elsősorban csapattársa, Baumgartner Zsolt számára. A magyar versenyző az első mért ponton 0.051 másodperccel vezetett, a másodikon 0.021-gyel lemaradt, amit a pálya végén sikerült behoznia, s 1:20.060-nal átvette a vezetést.
Giorgio Pantano Jordanje teljesítményfölényét kihasználva 1:17.443-ra szorította le a lécet. Nick Heidfeld ezt nem hagyta annyiban, s már az első szektorban 0.221 másodpercet vert rá, majd egyenletesen jobb részidőket futva 1:16.488-val kényelmesen a tabella élére állt. A rövid szünet előtt azonban új ideiglenes edzéselső született a jaguaros Christian Klien személyében, aki csak a pálya első harmadában volt lassabb Heidfeldnél, és 1:15.919-nél állította meg a stoppert.
Klien után csapattársa, Mark Webber mérethette meg magát a tartalék Jaguarral, amibe beszerelték a kétszer is kigyulladt versenyautó motorját. 1:15.725-tel át is vette a vezetést, ám nem sokáig örülhetett, mivel megjelent Michael Schumacher, s mindhárom szektorban legjobb részidőt futva 1:14.516 alatt teljesítette a 3340 méteres távot a Ferrarival.
Cristiano da Matta a 4. helyre hozta be a Toyotát, majd Felipe Massa zárkózott fel mögé a Sauberral, előkészítve a terepet Rubens Barrichello Ferrarija számára. Barrichello a harmadik szektorban a Rascasse-ban aprót hibázva is le tudott faragni a hátrányából, 0.200 másodperces lemaradással mégis csak 2. lett csapattársa, Schumacher mögött.
A harmadik ötöst Olivier Panis kezdte meg 1:15.859-es eredménnyel, ami a 4. helyre volt elég. A tavalyi győztes Juan-Pablo Montoya a Ferrarik mögött tátongó 1.009 másodperces rést kihasználva 3. lett a Williams-szel, mielőtt Jarno Trulli 1:14 alatti, 1:13.985-ös idővel megszerezte a pole pozíciót. Trulli az első mért ponton még lassabb volt Schumachernél, a pálya közepén és végén azonban szokás szerint gyorsabban ment.
Takuma Sato az első szektorban megdöntötte az addigi legjobb részidőt, az alagút kijáratánál viszont kis híján keresztbe fordult a BAR-Hondával, a korrekcióval időt vesztett, így csak 4. lett. Fernando Alonso ezután 0.108 másodperccel megelőzte Schumachert, s felzárkózott renault-s csapattársa, Trulli mögé.
Giancarlo Fisichella a 7. helyre hozta be a Saubert, Jenson Button viszont 1:14.396 alatt ért körbe, visszaszorítva a második sorba Alonso Renault-ját.
Ezután a McLarenek kerültek sorra. David Coulthard 0.966 másodperces hátránnyal 7. lett, de hamar visszaesett a 8. helyre, amikor csapattársa, Kimi Räikkönen 0.359 másodpercet vert rá, felzárkózva Michael Schumacher mögé, az 5. helyre.
Ralf Schumacher ugyan 1:14.345-tel elcsípte a 2. helyet, ám mivel csütörtökön ki kellett cserélni a motort az autójában, vasárnap csak a 12. rajtkockából vághat neki a Monacói Nagydíjnak.