Trulli nyert Monacóban
2006.12.26. 20:28
Jarno Trulli megszerezte élete első futamgyőzelmét. Jenson Button a futam végére teljesen utolérte ellenfelét, ám az előzés nem sikerült. Rubens Barrichello végzett a harmadik helyen, több mint egy perces hátránnyal.
Az első rajtot Panis autójának rakoncátlankodása miatt visszalőtték, így egy kicsit idegesebb második startot várhattunk. A két Renault ahogy az a nagy könyvben meg van írva, lelépte a mezőnyt. Trulli után a harmadik helyről induló Alonso sorolt be. Michael Schumacher teljesen elaludt, így a mellőle rajtoló Raikkönen könnyedén el tudott. Ez után jött az, amire még a korai háborús pilóták sem voltak felkészítve. Raikkönen és Schumacher között volt egy majdhogynem 1 db kocsi szélességnyi hely. Nem volt meg, de Sato megcsinálta azzal, hogy olyan lendülettel robbant be a két autó közé, hogy ha Schumacher nem figyel, akkor nincs meg egy első kereke, míg a BAR-nak eggyel több van.
A két Renault szépen folyamatosan szakadt el a mezőnytől, nyakukon Buttonnal. Őket a kicsi füstöket eregető Sato követte, elég nagy hézaggal, és a fél mezőnnyel az árnyékban. A füst egyre csak erősödött, a pálya egyre koszosabb lett, de valahogy nem akarózott kiállni a BAR-nak. Vélhetően tudták, hogy ez nem fog végig menni, viszont jó nagy egérutat tudnak kiharcolni Buttonnak. Ennél veszélyesebb taktika nem létezik, hisz Monaco-ban nincs hová menekülni, ha probléma adódik. A harmadik körben aztán meg is történt a baj. Sato motorja ahogy kell, hatalmas füstfelhőt produkálva "felrobbant". Raikkönen, aki teljesen a nyomában volt, még egy kormánymozdulattal ki tudta kerülni, hisz látta, hogy merre parkolt le a BAR. Schumachernek már egy kicsit keresni kellett a szabad utat, a többiek pedig csak a sötétben tapogatóztak. David Coulthard szinte megállt a baleset előtt, amit Fisichella nem vehetett észre, és -bár kicsit mérsékeltebb sebességgel mint szokás, de- nagy lendülettel telibe találta a McLarent. A Sauber a levegőbe emelkedett, és félig felborulva a paláknak támaszkodott. Szerencsére senki nem sérült meg, és Fisichella is rendben ki tudott szállni az autójából.
A Safety Car természetesen bejött a pályára, hisz ami romot a pálya harmadik szakasza tartalmazott, abból telkeket lehetne vásárolni Monacóban. Pár kör után tiszta lett a mezőny előtt az út, amit Montoya szó szerint értelmezett, és a legnagyobb nyugalomban lelépte a célegyenes végére Rubens Barrichellót. Schumacher innentől kezdve, nem lehetett nyugodt. (Mint később kiderült lehet, hogy ez okozta a vesztét is.). A kolumbiai beérte a Ferrarit, de lövő helyzetbe nem tudott kerülni. Trulli, Alonso és Button ismét diktálták a tempót, miközben a Raikkönen, Schumacher, Montoya hármas körönként különböző, váltakozó közelségben vonatozott.
Ralf Schumacher a Safety Car bentléte alatt kiállt a boxba, így hátra esett a 16-dik helyre, Baumgartner Zsolt mögé. Zsolti rövid ideig tudta tartani a Williamszt, de végül engedelmesen elengedte a németet.
A 13-dik körben Montoya volt az első az élmenők közül, aki a boxba látogatott. Egy körrel később pedig Pantano látogatott be, ám neki az autója műszaki hibája miatt küldték a "behívót".
Button és Raikkönen frissítése után megnyílt Schumacher előtt az út. Körről körre futotta a legjobb időket, és végül a harmadik helyre jött vissza a kerékcsere után. A korábbi üldöző Montoya pedig a 9-dik helyen kergette Nick Heidfeldet. A Schumacher által üldözött -Raikkönen- pedig néhány körrel később kiállt a versenyből.
A futam közepén a két Renault-nak, ha centiről centire is, de sikerült elszakadnia Schumachertől, míg Button kezdett megérkezni mögéje. A "nyugalmas" körözés azonban nem tartott sokáig.
Nem sokkal a verseny felét elhagyva Fernando Alonso az alagútban próbálta meg lekörözni Ralf Schumachert. Ralf a külső íven szerette volna elengedni a Renault-ost, ám ez nem a forgatókönyv szerint történt. A kék-sárga autó, még az alagútban a falnak csapódott, onnan pedig romhalmazként került elő. Pörgés közben Alonsonak még maradt ideje megmutatni Ralf Schumachernek, hogy mi a véleménye a történtekről.
A biztonsági autó ismét a pályára hajtott. Trulli viszont cserélt, és tankolt, ami hatalmas húzásnak bizonyult, hisz így is a második helyre tudott visszajönni. Bár Montoya fizikailag előtte volt, elméletileg azonban lekörözésre várt boldogtalanul. A Ferrari taktikája ezzel szét is lett verve. A Ferrarit ugyanis jól megtankolták a kiállás alkalmával, tehát arra játszottak, hogy Schumacher kinn marad néhány körre, és ahogy a verseny elején, begyűjt néhány másodpercet, és két helyezést.
Schumacherék azonban boldogok lettek volna, ha csak a taktikát verték volna szét nekik. A 45-dik körben azonban-még a biztonsági autó bentléte alatt- Schumacher fékezett egy nagyot, amit Montoya nem vett észre, és megtolta a Ferrarit. Az autó a korábbi balesethez közeli helyen a falnak fordult, s ez már a futam leintése előtt bebiztosította, hogy Michael Schumacher ne hagyhassa el monacót veretlenül. A Ferrari ásza természetesen csalódottan szállt ki az autójából, a kalimpáló szurkolókat azonban ettől függetlenül megajándékozta egy kis integetéssel.
22 körrel a vége előtt Rubens Barrichello állt ki a boxba az utolsó cserére, ami hatalmas hátrányt jelentett az élen állókhoz képest. Baumgartner Zsolt ekkor a 10-dik helyen autózott, és mivel monacóban vagyunk, volt esélye a pontszerzésre. Ralf Schumacher négy körrel a leintés előtt eggyel közelebb hozta őt a célhoz, amikor a boxba kormányozta Williams-BMW-jét.
A versen végére pedig egy új csata volt kibontakozóban. Trulli vezetett, ám Button egyre gyorsabb köröket autózva közelített a Renaultra. Az utolsó két kör már egy másodpercen belüli közelségben telt el, de Buttonnak természetesen nem sikerült a meglepetés.
Ezzel 78 kör után Jarno Trulli a 118-dik versenyét futva nyert a Forma 1 legfontosabb kűzdőterén. Rubens Barrichello bár behozta harmadik helyre a ferrarit, az a hátráyn amit elkönyvelni kényszerült némi gondolkodásra adott okot. A megfejtés azonban egyszerűbb, mintsem gondolnánk. A Ferrarinál műszaki hiba volt várható, így a brazil versenyző nem vághatott igazán a lovak közé.
Juan-Pablo Montoya lett a negyedik, akinek egyelőre veszélyben van a pozíciója, hisz a Stewardok összedugták a fejüket, hogy mennyire volt hibás a hatszoros világbajnok kiállásában.
A további helyezettek: Felipe Massa (5), Christiano Da Matta (6), Nick Heidfeld (7), nyolcadik helyen pedig Olivier Panis végzett. Baumgartner Zsolt lemaradt a pontszerzésről, ám a kilencedik hely is majdnem kétszer olyan jó, mint amire számíthatott.
Monacói Nagydíj – a verseny végeredménye:
1. J. Trulli - Renault - (M) - 1ó:45:46.601 2. J. Button - BAR-Honda - (M) + 0.497 3. R. Barrichello - Ferrari - (B) + 1:15.766 4. J. P. Montoya - Williams-BMW - (M) + 1 kör 5. F. Massa - Sauber-Petronas - (B) + 1 kör 6. C. da Matta - Toyota - (M) + 1 kör 7. N. Heidfeld - Jordan-Ford - (B) + 2 kör 8. O. Panis - Toyota - (M) + 3 kör 9. B. Zsolt - Minardi-Cosworth - (B) + 6 kör 10. R. Schumacher - Williams-BMW - (M) + 6 kör
Monacói Nagydíj – a kiesett versenyzők:
M. Schumacher - Ferrari - (B) - 47. kör F. Alonso - Renault - (M) - 43. kör K. Raikkönen - McLaren-Mercedes - (M) - 29. kör G. Bruni - Minardi-Cosworth - (B) - 18. kör G. Pantano - Jordan-Ford - (B) - 15. kör M. Webber - Jaguar-Cosworth - (M) - 13. kör D. Coulthard - McLaren-Mercedes - (M) - 4. kör G. Fisichella - Sauber-Petronas - (B) - 4. kör T. Sato - BAR-Honda - (M) - 4. kör C. Klien - Jaguar-Cosworth - (M) - 2. kör
|