Michael Schumacher szédületes, 1:28.351-es körével leiskolázta a mezőnyt az Európa Nagydíj időmérő edzésén, a monacói baki után visszahódítva a pole pozíciót a Ferrari számára. A második rajthelyet Takuma Sato szerezte meg a BAR-Hondával, majd Jarno Trulli következett a Renault-val. A 4. Kimi Räikkönen lett.
Michael Schumacher szédületes, 1:28.351-es körével leiskolázta a mezőnyt az Európa Nagydíj időmérő edzésén, a monacói baki után visszahódítva a pole pozíciót a Ferrari számára.
Schumacher percekig mosolyogva figyelte Ferrarijából, ahogy Jarno Trulli, Kimi Räikkönen és Jenson Button vív egymással az első helyért, majd magabiztos vezetéssel megszerezte pályafutása 60. edzéselsőségét.
Mögé az előkvalifikációt megnyerő Takuma Sato hozta be BAR-Hondáját, a második rajtsort pedig a monacói győztes Jarno Trulli, valamint - meglepetésre - a McLaren-es Kimi Räikkönen foglalta el. Baumgartner Zsolt ezúttal vereséget szenvedett minardis csapattársától, aki azonban valószínűleg büntetésre számíthat.
Amikor megkezdődött a rajtfelállást eldöntő időmérő edzés, s Gianmaria Bruni kihajtott a pályára, David Coulthard még a McLarenjével igyekezett visszafelé a boxba - egy teherautó platóján, mert az autója az előkvalifikáción megállt. Bruni azonban még a tilos jelzés ellenére hajtott ki a boxutcából, a versenybíróság ezért azonnal gondjaiba is vette. A körét 1:34.022 alatt teljesítette, de feltehetően büntetésre számíthat.
Baumgartner Zsolt a pálya első szektorában 0.374 másodpercet kapott Brunitól, amit a kör végéig már nem tudott ledolgozni, s 1:34.398-cal csapattársa mögé kormányozta Minardiját. Nick Heidfeld egy rövid elfékezéstől eltekintve nem hibázott a Jordannel, mindhárom szakaszon gyorsabb volt a Minardiknál, majd 1:31.604-gyel átvette a vezetést. Giorgio Pantano szinte végig egy tempót autózott Heidfeldnél, a harmadik szektorban azonban lemaradt tőle.
Felipe Massa a Sauberral meglepetésre mindkét Jordannél lassabb volt, azt sugallva, hogy Heidfeld és Pantano más boxstratégiát választott, mint ő és a Minardik.
A második ötösben Christian Klien 1:31.431-gyel a tabella élére tornázta fel a Jaguart, 0.173 másodpercet verve Heidfeld Jordanjére. Csapattársa, Mark Webber az első két szektorban gyorsabb volt nála, s 1:30.797-tel elragadta tőle az elsőséget - ehhez az időeredményhez azonban egy teljes másodpercet hozzá kell adnia, mert pénteken figyelmen kívül hagyta a sárga zászlókat, amikor Felipe Massa lerobbant Sauberja akadályozta a forgalmat.
A monacói győztes Jarno Trulli 1:29.135-re szorította le a mércét, hang nélkül - ugyanis elment a hangja, ezért írásban és morzejelekkel kommunikál a mérnökeivel - is jó eredményt érve el a Renault-val. Ezután Giancarlo Fisichellának kellett volna következnie, ám ő nem tett meg mért kört; feltehetően azért, mert pénteken kicserélték az autójában a motort, ezért úgyis tíz hellyel hátrébb sorolnák a rajtrácson.
Így Cristiano da Matta lépett pályára a Toyotával, amelynek 'B' specifikációjú változata várhatóan a júliusi Brit Nagydíjra készül el. A jelenlegi TF104-gyel da Matta csak Trullinál volt lassabb (sőt, az utolsó szektorban gyorsabban ment nála), s 0.571 másodperces hátránnyal, Webbert megelőzve 2. lett. A másik Toyotát vezető Olivier Panis 9 ezredmásodpercet rávert da Mattára, kiszorítva őt az első sorból, mielőtt Juan-Pablo Montoya is kigurult a boxból a Williams-szel.
Montoya, aki egész hétvégén küszködött az FW26 beállításaival, mindhárom szakaszon lemaradt Trullitól, és a Williams személyzetének jól láthatóan csalódást okozva, 1:29.354-gyel a Toyotákat előzte meg. Ám nem csak ő, hanem a másik Renault-ban ülő Fernando Alonso sem tudott Trulli elé kerülni.
Nem sikerült ez a ferraris Rubens Barrichellónak sem, aki tiszta köre ellenére is 0.218 másodpercet kapott Trullitól, Montoyát viszont egyetlen ezredmásodperccel legyőzte, a 3. helyre verekedve be a Ferrarit. A tavalyi edzéselső Kimi Räikkönen 1:29.137 alatt repesztett körbe a Nürburgringen, így mindössze két ezreden múlt, hogy nem ragadta el Trullitól a vezetést. McLaren-es csapattársa, David Coulthard közben már átöltözött, és a boxból nézte végig az eseményeket. Mivel az autójában ki kell cserélni a Mercedes motort, Coulthard a rajtrács végéről vág neki a holnapi viadalnak.
A záró ötöst Jenson Button kezdte meg, s 1:29.245-tel meglepetésre nem csak Trullit, de Räikkönent sem tudta megelőzni, tehát be kellett érnie a 3. hellyel, ráadásul hátra volt Sato és a két Schumacher is. Ralf ezúttal jelentősen lemaradt Montoyától, akinél pedig a hétvége eddigi részében meggyőzően gyorsabb volt, a 7. helyre juttatva a Williamst.
Michael Schumacher viszont hazai közönsége előtt leiskolázta a mezőnyt: 1:28.351 alatt ért körbe a németországi pályán, mindhárom szektorban megdöntve az addigi legjobb részidőt. Takuma Sato még mindent megtett, hogy letaszítsa a trónról, s bár hozzá hasonlóan 1:29 alá szorította a köridőt, Trulli Renault-ját pedig a második rajtsorba, csak a 2. helyet tudta megszerezni.