Ferrari kettős győzelem a Nürburgringen
2006.12.28. 10:06
Monacói kiesése után Michael Schumacher megnyerte a 2004-es Európa Nagydíjat. A hatszoros német világbajnok ezzel 76. futamgyőzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a pontversenyben. Rubens Barrichello a másik Ferrarival, Jenson Button BAR-ja előtt célba érve a 2. helyet szerezte meg.
Monacói kiesése után Michael Schumacher megnyerte a 2004-es Európa Nagydíjat. A hatszoros német világbajnok ezzel 76. futamgyőzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a pontversenyben. Rubens Barrichello a másik Ferrarival Jenson Button BAR-ja előtt célba érve a második helyet szerezte meg.
Baumgartner Zsolt csapattársa, Gianmaria Bruni mögött a 15. helyre hozta be Minardiját.
Nem ment minden simán az idei hetedik verseny rajtja után, mert Juan-Pablo Montoya a nagy tömörülésben képtelen volt kikerülni a mellette balra feltűnő csapattárs, Ralf Schumacher autóját, és először hátulról, majd elölről nekiment a Williams-nek.
Cristiano da Matta sem tudott eltérni a bukótér felé csúszó FW26-os útjából, így ő lett a nürburgringi futam második kiesője.
Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és David Coulthard rajtja viszont igen jól sikerült: a negyedik helyről induló finn az első helyét gond nélkül megtartó Michael Schumacheren kívül mindenkit faképnél hagyott, és bár körönként több, mint 2 másodperccel lassabban autózott körbe az 5148 m hosszú aszfaltcsíkon, mint a hatszoros német világbajnok, egészen a 10. körig markában tudhatta az ezüstérmet.
Ekkor a Mercedes motor újfent látványosan kilehelte lelkét, és nem engedte, hogy a német gyártó számára hazai pályának minősülő nagydíjhelyszínen Räikkönen bebizonyítsa: a McLaren rálépett a javulás útjára.
Alonso, bár láthatóan gyorsabb volt, mint Räikkönen, nem tudott mit kezdeni a tavalyi vb-másodikkal, így nem vehette üldözőbe az egyre jobban távolodó Michael Schumachert, aki a 7. körben már kis híján 20 másodperces előnyre tett szert.
A huszadik helyről rajtoló Coulthard a 2. kör végén már a 9. pozícióban üldözte Olivier Panist. Az első tíz sorrendje ekkor Michael Schumacher, Räikkönen, Alonso, Sato, Barrichello, Button, Trulli, Panis, Coulthard és Klien volt.
Az első kerékcserehullámot az idősebb Schumacher nyitotta meg, miután a 7. körben megfutotta a verseny legjobb idejét, 1:29.468-at, majd a hetedik helyre, Jarno Trulli mögé érkezett vissza.
A vezető helyet átmenetileg Alonso, majd Sato és Barrichello örökölte meg, de mindannyian pünkösdi királyoknak bizonyultak, és a kétkiállásos taktikával versenyző brazil boxba látogatása után Michael Schumacher már egyetlen ezredmásodpercre sem engedte ki a győzelmet a kezéből.
Őt Takuma Sato, Barrichello, Coulthard, Button követte. A két brit a 16. körtől jó kis csatát vívott egymással, míg az eddigi eredményei és a köridők alapján is jobbnak bizonyuló BAR szépen, külső íven meg nem előzte a gyengélkedő McLarent.
Montoya eközben Webber Jaguarja előtt csúszkált, ádáz csatát vívva a 10. helyért, majd a 22. körben kijött kereket cserélni, hogy aztán visszatérhessen a pályára, és végigélhesse, amint Michael Schumacher bosszút áll a Monacóban történtekért és lekörözi őt.
A Ferrari csapatra és valószínűleg Schumacherre is a frászt hozta Olivier Panis a 24. körben, a francia versenyző ugyanis nem vette észre a nagy elánnal őt lekörözni készülő címvédőt, és nem sok hiányzott hozzá, hogy nekimenjen a 76. futamgyőzelme felé igyekvő németnek.
A McLaren istálló szépen induló, majd Räikkönen negyedik rajthelyével folytatódó hétvégéjének Coulthard kiesése adta meg a kegyelemdöfést: a skót versenyző a Mercedes motor meghibásodása miatt a 26. körben elhagyni kényszerült a csatateret, megfosztva ezzel Ron Dennis gárdáját a pontszerzés utolsó esélyétől is.
Montoya eközben a Cristian Klien által birtokolt 10. helyért folytatott élet-halál harcot, és győzött. A jó példán okulva Felipe Massa is befurakodott a német újonc elé.
A 30. körben az állás a következőképpen alakult: Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Sato, Alonso, Button, Trulli, Fisichella, Webber, Montoya, Massa, Klien, Heidfeld, Panis, Pantano, Bruni, Baumgartner.
Schumacher a 41. körben, bizonyára a Panis okozta rossz emlékektől vezérelve 'beintett' Webbernek, hogy ugyan már, legközelebb gyorsabban és veszélytelenebbül engedje el.
A két kerékcseréje miatt Sato elé kerülő Barrichello a 45. körben incidensbe keveredett az egyre biztatóbb eredményeket elérő japán kollégával: Sato a belső íven bújt be a Ferrari elé, ám a brazil nem látta, hogy a BAR a jócskán vezető csapattársa után eredhessen, és a két autó összeütközött.
Sato autója elvesztette első vezető szárnyának egy részét, ezáltal a boxba kényszerült. Bár a BAR még visszatért a pályára, a motor 2 körrel később elfüstölt, véget vetve ezzel az élete legjobb eredménye felé tartó Sato szép hétvégéjének.
A BAR-Honda istállójánál dolgozókat valószínűleg cask az vígasztalta, hogy a harmadik Button révén végül mégis övék lett a bronzérem.
Giorgio Pantano még kapott egy áthajtásos büntetést, hogy bebizonyíthassa az FIA illetékeseinek: képes betartani az előírt sebességet a boxutcában, és már véget is ért a 14. Európa GP.
Michael Schumacher a napokkal ezelőtt elhunyt Umberto Agnellinek, a Fiat konszern vezetőjének ajánlotta 76. győzelmét, a Ferrari pedig bezsebelt újabb 18 pontot, még jobban magukra hagyva a Renault, BAR-t, Williams-t - játszogassanak csak egymással.
A magyar Baumgartner Zsolt befejezte idei negyedik futamát, és az utolsó, 15. helyen a szintén minardis Gianmaria Bruni mögött ért célba.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Nürburgring, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2004. május 30., vasárnap 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5148 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
60 kör (308.863 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-22 fok, aszfalt: 35-41 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Schumacher (Williams) |
1ó34:43.622 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó32:35.101 |
60 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
17.989 |
60 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
22.533 |
60 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
53.673 |
60 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
1:00.987 |
60 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:13.448 |
60 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1:16.206 |
60 |
|
8. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1 kör |
59 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
59 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
59 |
|
11. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
59 |
|
12. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
59 |
|
13. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
58 |
|
14. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
57 |
|
15. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:29.468 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
47. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
motor |
|
|
26. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
motor |
|
|
10. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
motor |
|
|
1. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
ütközés |
|
|
1. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
ütközés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|