2004 archív : Schumacher Kanadában sem tudott nem nyerni |
Schumacher Kanadában sem tudott nem nyerni
2006.12.28. 10:20
Michael Schumacher a hatodik helyről rajtolva megnyerte a Kanadai Nagydíjat. A hatszoros német világbajnok ezzel az F1 történetének első versenyzője, aki ugyanazon a pályán hétszer tudott győzelmet aratni. A pole-ból induló Ralf Schumacher szerezte meg az ezüstérmet Montreálban, a 3. Rubens Barrichello lett. Aztán diszkvalifikálták a Williamseket és a Toyotákat, így felborult a sorrend.
Michael Schumacher pályafutása 77. nagydíjgyőzelmét aratta Montreálban. A német pilóta két kiállásos box-taktikájával a hatodik helyről rajtolva végül öccse Ralf Schumacher és csapattársa, a brazil Rubens Barrichello előtt fejezte be az idei nyolcadik futamot.
Takuma Sato, akinek BAR-ja a szombati időmérő edzésen történt megpördülés során megsérült, és Gianmaria Bruni, akinek Minardijában motort cseréltek, a boxutcából várhatta a Kanadai Nagydíj rajtját.
A piros lámpák kialvása csupán a harmadik helyről induló Jarno Trullinak, illetve Renault-jának okozott gondot: az autó felfüggesztése meghibásodott, így az olasz pilóta tulajdonképpen még azelőtt befejezte versenyét, hogy elkezdte volna.
David Coulthard keresztbe csúszó McLarenje komoly manőverezésre kényszerítette a boxból kifelé igyekvő Satót, mert a japán pilóta előtt a két jaguaros épp azt próbálta elkerülni, hogy mind magukat, mind a skótot kiejtsék a további küzdelmekből.
Ez sikerült is, ám Mark Webber már a következő körben a boxba kényszerült, mivel - nyilván a Christian Kliennel való találkozáskor megsérült kereke - defektet kapott.
A rajtnál szépen eljövő Ralf Schumacher megkezdte elszakadását Button Hondájától, Alonso Renault-jától, és az őket üldöző Montoyától, ám 2 leggyorsabb körnél, és 4 másodperces előnynél többet nem sikerült összeszednie első kerékcseréjéig, amit a 14. körben ejtett meg.
Webber eközben - Trullihoz hasonlóan a felfüggesztés hibája miatt - feladni kényszerült a küzdelmet, Kimi Räikkönen pedig a hetedik helyre csúszott vissza, miután Barrichello az egyik egyenesben simán elment mellette Ferrarijával.
Gianmaria Bruni a 10. körben megelőzte Baumgartner Zsoltot, de végül a 33. körben kiesett a versenyből.
A 13. kör végén - ekkorra Coulthard, Räikkönen, Button, Montoya már kilátogattak egy-egy kerékcserére és tankolásra - az állás Ralf Schumacher, Alonso, Michael Schumacher, Barrichello, da Matta, Button, Montoya, Panis, Räikkönen, Heidfeld, Fisichella, Glock, Massa, Sato, Klien, Coulthard, Bruni, Baumgartner volt.
Ralf Schumacher a negyedik helyre jött vissza, miután meglátogatta szerelőit. Fernando Alonso bizonyára szeretett volna német kollégája helyében lenni, hiszen ő nem sokkal később 17 hosszú másodpercet töltött álldogálással, mivel az üzemanyagtöltő csövet nem tudták rádugni az autójára.
Kimi Räikkönent a 17. körben áthajtásos büntetéssel sújtották, mert a boxból kifelé jövet ráment a terelővonalra. A következő körben Michael Schumacher érkezett meg első kiállására, majd visszatért Juan-Pablo Montoya elé, a harmadik pozícióba.
Nick Heidfeld a 20. körben önhibáján kívül elütötte egyik szerelőjét, de a szakember nem szenvedett komoly sérülést.
6 kör elteltével Montoya megérkezett Michael Schumacher nyakára, de nem nagyon forszírozta az előzést, mert tudta, hogy nemsokára - a 30. körben - esedékessé válik második kiállása.
A magyar Baumgartner Zsolt a 27. körben megpördült, de a forgalom elültével vissza tudott állni a küzdelembe.
A 32. körben a versenybírák Gianmaria Brunit sújtották áthajtásos büntetéssel - őt a boxutcában megengedett sebesség átlépése miatt -, de mire az ítéletet foganatosíthatták volna, a Minardi már nem szerepelt a talpon maradottak névsorában, mégpedig váltóproblémák miatt.
A mezőny épp a Michael Schumacher, Barrichello, Ralf Schumacher, Alonso, Button, Montoya, Räikkönen, da Matta, Fisichella, Panis, Sato, Coulthard, Glock, Heidfeld, Massa, Klien, Baumgartner sorrendben vonatozott, amikor a Ferrari brazilja előzésszerű manővert mutatott be csapattársa mögött - ez persze nem volt elég arra, hogy megszerezze az átmeneti első helyet.
A 42. körben Takuma Sato Olivier Panis Toyotájának előzése közben megcsúszott, majd megpördült, de sem a francia pilóta, sem a tusakodók mögött érkező két Ferrari nem sérült meg.
Christian Klien ugyanebben a körben a Jaguart szimbolizáló ugró macskához méltó szökkenéseket mutatott be autójával a homokágyban, de aztán folytatni tudta a Kanadai Nagydíjat.
Az idén eddig mindannyiszor pontot szerző Renault szép sorozatának Alonso egyik féltengelyének meghibásodása vetett véget a 43. körben, így a konstruktőri világbajnokság második helyén tanyázó istálló előnye a BAR előtt 15-ről 10 pontra apadt. Michael Schumacher a 46. körben az élről látogatott ki másodízben is a boxba, és csak pár kanyar erejéig csúszott vissza a második helyre, mert egy percen belül öccse is kivonult kereket cserélni.
Rubens Barrichello elkövetett egy kisebb hibát a 47. körben, de sikerült visszaterelgetnie eltévelyedett autóját az aszfaltra.
Egy körrel később a második helyet birtokló Jenson Button és a verseny ezen szakaszában bronzérmes Montoya egyszerre hagyták el a csatateret és adták át a főszerepet szerelőiknek, és - bizonyára a kolumbiai bizonyára mély sajnálatára - ebben a sorrendben is tértek vissza a pályára.
Sato a 49. körben motorhiba miatt feladta a harcot, így a BAR-osok már csak Button-ben bízhattak.
Kimi Räikkönen 9 körrel a futam vége előtt ötödször is belátogatott a McLaren-boxba: ezzel Christian Klien előtt ő nyerte a "Ki áll ki többször?"-versenyt, no meg egy új kormánykereket.
A 63. körben Felipe Massa egy gumifalban fejezte be idei nyolcadik nagydíját, ám a valószínűleg a felfüggesztés meghibásodása miatt elrepülő bal első kerék, és a ripityára tört Sauber senkit - Massát is beleértve - nem sebesített meg.
A Ferrarinak jelenleg épp kétszer annyi pontja van, mint a mögöttük álló Renault-nak, német pilótájuk pedig utcahosszal: 27 ponttal vezet az első nem ferraris versenyző, Jenson Button előtt az összetettben.
Baumgartner Zsolt 4 kör hátránnyal Michael Schumacherhez képest, a 14. helyen fejezte be idei ötödik nagydíját.
A sorrend viszont a futam után néhány órával megint változott, mivel diszkvalifikálták a Williamseket és a Toyotákat. (Lásd külön cikkünk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2004. június 13., vasárnap, 18:30-20:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
70 kör (305.270 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-27 fok, aszfalt: 38-43 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1ó31:13.591 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó28:24.803 |
70 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
5.108 |
70 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
20.409 |
70 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
69 |
|
5. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
69 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
69 |
|
7. |
|
Timo Glock |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
68 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
68 |
|
9. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
3 kör |
67 |
|
10. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Rubens Barrichello (Ferrari) |
1:13.622 |
68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
|
kicsúszás |
|
|
49. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
motor |
|
|
43. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
műszaki |
|
|
30. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
ütközés |
|
|
0. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
|
felfüggesztés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kizárták (szabálytalan fékhűtők miatt) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1.062 |
70 |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
21.200 |
70 |
|
8. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
69 |
|
10. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|