Schumacher ismét verhetetlen volt
2006.12.28. 10:48
A hatszoros világbajnok német Michael Schumacher nyerte a két súlyos balesettel tarkított USA GP-t csapattársa, Rubens Barrichello előtt. A BAR japán versenyzője, Takuma Sato életében először állhatott fel a dobogóra: harmadik lett. A magyar Baumgartner Zsolt pontot szerzett Minardijával.
Michael Schumacher 78. futamgyőzelmét aratta a 2004-es indianapolisi nagydíjon. A Ferrari német sztárja csapattársa, Rubens Barrichello és az élete eddigi legjobb eredményét elérő Takuma Sato előtt ért célba.
A Minardi színeiben versenyző magyar Baumgartner Zsolt Forma-1-es pályafutása és csapata idei első pontját begyűjtve nyolcadik lett a 73 körös futam végén.
Az idei USA GP Juan-Pablo Montoya számára nem indult (és nem is végződött...) simán. A williams-es kolumbiai pilóta pár másodperccel a felvezető kör kezdete előtt kiugrott a már rajtrácson álló autójából, és átült a tartalék Williams-be, így csak a boxutcából eredhetett a mezőny után.
A piros lámpák kialvását, és Fernando Alonso kitűnő rajtját - mellyel sikerült a kilencedikről a harmadik helyre ugrania, - követően rögtön négyen búcsúztak a további csatározásoktól: a nagyot fékező Cristiano da Mattát kikerülni képtelen jaguaros Christian Klien, és a mögötte érkező, a változatosság kedvéért a Jaguarba ütköző Giorgio Pantano, ill. Felipe Massa és Gianmaria Bruni.
Az ütközés után, mivel a pályát alkatrészhegyek borították, a biztonsági autó érkezett a pályára, és begyűjtötte maga mögé a mezőnyt a Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Fernando Alonso, Takuma Sato, Kimi Räikkönen, Jenson Button, Ralf Schumacher, Olivier Panis, Mark Webber, David Coulthard, Jarno Trulli, Nick Heidfeld, Baumgartner Zsolt, Juan-Pablo Montoya, Giancarlo Fisichella, Cristiano da Matta sorrendben.
A balesetben minden bizonnyal megsérülő Toyota brazil irányítója vezetésével kiállt a boxba, majd visszatért a pályára, de a 18. körben végleg lelassult és feladta a szezon kilencedik futamát.
Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, Michael Schumacher azonnal megelőzte csapattársát, és az élre állt.
A 7. körben Alonso a célegyenesben 300 km/óra feletti tempónál jobb hátsó defektet kapott, és az aszfaltot szegélyező falnak csapódott; nem sokkal később Ralf Schumacher autója is majdnem ugyanígy járt. A Williams egyelőre tisztázatlan okból megpördült az indianapolisi döntött kanyar belső ívén, és a fallal való ütközés miatt rommá törve megállt. A német versenyzőt majd negyedórával később a mentők emelték ki a pilótaülésből, és a csapat szóvivőjének állítása szerint "elővigyázatosságból" kivizsgálásra kórházba szállították.
Eközben ismét a Safety Car vette át az irányítást, és csak 9 körrel később engedte útjára az idősebb Schumacher vezette mezőnyt.
Az ekkor már a második helyet birtokló Sato támadni kezdte a címvédőt, de eközben hátrafelé is figyelnie kellett, hiszen ott már érkezett a másik BAR-Hondában ülő Jenson Button. Változás az élen végül nem történt, a két csapattárs pedig egy kör különbséggel látogatott ki a boxba, majd az eredeti Sato-Button sorrendben folytatták a versenyzést.
Az angol pilótának nem sok jót tartogattak a továbbiak: a 27. körben látszólag jól működő autójával egyszerűen kigurult a boxba, és eltűnt a BAR-főhadiszállás mélyén. Sato viszont átrágta magát először a 9. helyen autózó Mark Webberen, majd Coulthard Mercedesén, ezt követően Fisichella Sauberjén.
Az állás ekkor Michael Schumacher, Juan-Pablo Montoya, Kimi Räikkönen, Rubens Barrichello, Jarno Trulli, Olivier Panis, Nick Heidfeld, Takuma Sato, Giancarlo Fisichella, David Coulthard, Mark Webber, Baumgartner Zsolt volt.
A második kerékcseréjéről visszatérő Kimi Räikkönen Mark Webber mögött találta magát, de nem sokáig időzött az ausztrál Jaguarja mögött: őt, majd csapattársát is maga mögé utasította, hogy aztán a 34. körben újra visszacsússzon mögéjük a harmadik boxlátogatása után.
Satónak, miután az előtte autózó Montoya a 35. körben belátogatott csapatához a negyedik helyről, Olivier Panis pozíciójára kezdett fájni a foga, és el is vette azt 4 körrel később.
Nick Heidfeld a 44. körben feladni kényszerült a versenyt, míg az első nyolcas Panis boxba látogatása után a Barrichello, Michael Schumacher, Montoya, Trulli, Sato, Fisichella, Coulthard, Webber formációt vette fel.
A hatodik helyen autózó Fisichella bal hátsó defekt miatt egy nem tervezett kiállásra kényszerült, de ekkor már a kis híján az élre visszaérkező Barrichello és kollégája párharca kezdte borzolni a kedélyeket, hiszen úgy látszott: a Ferrarik megdönthetetlen bizonyítékot szolgáltatnak arra a Montreal után még sokak által vitatott állításra, hogy ők márpedig egymással is küzdenek.
Az istálló vezetése több kört valószínűleg egyetlen lélegzetvétel nélkül figyelt végig, ám az olasz gárda két autója végül mégsem ütközött össze: a brazil Barrichello maradt a második helyen, de ezentúl legalább senki nem vádolhatja azzal, hogy másodhegedűs, és elveszi a lábát a gázról, ha megérkezik Michael Schumacher mögé.
Juan-Pablo Montoya a Ferrarik háziversenye közben szép csendben az ezüstérem közelébe settenkedett, és már épp kezdte volna támadni Barrichellót, amikor kerékcsere következett a programjában. Az az egy körrel későbbi FIA döntés azonban már bizonyára nem illeszkedett a kolumbiai terveibe, hogy kizárják.
A nemzetközi szövetség illetékesei azért fosztották meg ismételten (A Williams-eket Kanadában is kizárták, szabálytalan fékhűtők használata miatt.) Montoyát a helyezésétől, és a futam folytatásának lehetőségétől, mert a rajtprocedúra során túl későn ült át a tartalékautóba.
A 60. körben Webber speciális Cosworth motorja megadta magát, pedig a Williams-hez vágyó ausztrál pontszerző, hetedik helyen autózott.
A két Ferrari mögött a következőképpen alakult a sorrend: Trulli, Sato, Panis, Räikkönen, Coulthard, Fisichella, Baumgartner. A japán BAR-os elhatározta, füvön-aszfalton át is megszerzi első dobogós helyét, és végül legyőzte Trullit - bár mindketten, ha nem is pihentek, de jártak ezalatt a természet lágy ölén.
Fisichella Sauberje 10 körrel a vége előtt "megállj!"-t parancsolt olasz pilótájának, hozzásegítve ezzel Baumgartner Zsoltot élete és a Minardi idei első pontjához.
A világbajnokságot továbbra is Michael Schumacher és a Ferrari vezeti tetemes - előbbi 18, utóbbi 76 pontos - előnnyel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis |
|
|
|
Időpont: |
2004. június 20., szombat, 19:00-21:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4192 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
73 kör (306.016 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-27 fok, aszfalt: 46-51 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1ó33:35.997 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó40:29.914 |
73 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
2.950 |
73 |
|
3. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
22.046 |
73 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
34.544 |
73 |
|
5. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
37.534 |
73 |
|
6. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
72 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
72 |
|
8. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Rubens Barrichello (Ferrari) |
1:10.399 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
|
műszaki |
|
|
58. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
motor |
|
|
57. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
kizárás |
|
|
44. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
27. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
műszaki |
|
|
17. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
műszaki |
|
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
baleset |
|
|
8. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
defekt |
|
|
0. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
baleset |
|
|
0. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
baleset |
|
|
0. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
baleset |
|
|
0. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
|
baleset |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|