2004 archív : Egyetlen ezredmásodpercen múlt Schumacher győzelme |
Egyetlen ezredmásodpercen múlt Schumacher győzelme
2006.12.28. 10:51
A vasárnapi USA Nagydíjon a Ferrari zsinórban harmadik kettős győzelmét aratta, az első helyen azonban nem a pole pozícióból rajtoló Rubens Barrichello, hanem ismét a tabellavezető Michael Schumacher ért célba. Schumacher a Safety Car távozása után előzte meg csapattársát - éppen jókor.
A vasárnapi USA Nagydíjon a Ferrari zsinórban harmadik kettős győzelmét aratta, az első helyen azonban nem a pole pozícióból rajtoló Rubens Barrichello, hanem ismét a tabellavezető Michael Schumacher ért célba.
Schumacher győzelme, amely a 78. volt pályafutása során, azonban hajszálon múlt: ha a Safety Car távozása után, az 5. körben egyetlen ezredmásodperccel hamarabb előzi meg Barrichellót, a szabályok értelmében megbüntették volna. Az új kör megkezdéséig ugyanis nem mehetett volna el addig az élen álló csapattársa mellett, s a monitorok tanúsága szerint a két Ferrari mindössze 0.001 másodperces különbséggel szelte át a célvonalat.
"Amikor a Safety Car kiment a pályáról, a gumikban túl alacsony volt a nyomás, ezért az utolsó kanyarban kipörögtek a kerekek, így Michael szélárnyékból megelőzött, én pedig nem tudtam rácsukni a kaput" - magyarázta később Barrichello, aki eddig egész hétvégén jobb volt Schumachernél, s mint elmondta: "Még sohasem vágytam ennyire rá, hogy minél hamarabb győzni tudjak."
"Annak örülök, hogy 16 ponttal gyarapodva hagyom el Észak-Amerikát, de egy kicsit csalódott vagyok, mert mind itt, mind Kanadában nyerhettem volna."
Schumacher számára azért is bizonyult kulcsfontosságúnak ez az előzés, mert így nem neki, hanem Barrichellónak kellett kivárnia a sorát az első kerékcseréjüknél, a Safety Car újbóli megjelenése után.
A német sztár, akinek immár 80 pontja van, s 18 pontos előnyének hála a következő nagydíjon még mindenképpen megőrzi vezető helyét az összetettben, hosszú körökön át aggódva figyelte, amint öccse, Ralf, súlyos balesete után percekig ült összeroncsolódott Williamsében.
"Ralf jól van, és ma ez a legfontosabb. Nagyon aggódtam érte, amikor láttam, hogy olyan sokáig az autójában marad. A csapattól szóltak rádión, hogy nincs baja. Ez sokat segített nekem, mert láttam, hogy milyen keményen kellett a falnak ütköznie" - ismerte el Schumacher.
A második kerékcseréjére Schumachernél jelentősen később sort kerítő Barrichello új gumikon, az 50. kör után keményen támadta csapattársát. "Az utolsó részben Rubens gyorsabb volt nálam, mivel újabbak voltak a gumijai, ezért néhány körön át erős nyomás alatt tartott, és szorosan küzdöttünk" - mondta Schumacher. - "Vigyáznom kellett a gumikra, amelyek hajszál híján felhólyagosodtak, némi használat után viszont javultak, ezért újra keményen taposhattam a gázt."
Közben Barrichello versenye is kalandosra sikerült, hiszen ő is egyike volt azoknak, akik találkoztak a pálya különböző pontjain szétszóródott alkatrészekkel. "Az egyik kanyar beláthatatlan kijáratánál neki is mentem valaminek a pályán, mert nagy robajt hallottam. Az autóm balra fordult, és azt hittem, eltört a felfüggesztés" - mesélte a brazil.
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn hozzátette: "A Safety Car miatt gyorsan taktikát kellett váltanunk. Rubens egész hétvégén nagyon erős volt, Michael pedig jól elkapta az újraindítást, de azt hiszem, ha az első boxkiállásánál nem kell várakoznia, Rubens legyőzhette volna Michaelt."
"A versenyzőink szabadon megküzdhettek egymással, csak józanságra intettük őket, és arra, hogy ne ütközzenek össze."
|