Az utolsó szektorban nyújtott szenzációs alakításával Fernando Alonso megszerezte pályafutásának 3. pole pozícióját, mégpedig a Renault hazai pályáján, a franciaországi Magny-Cours-ban. A Francia GP-n Michael Schumacher rajtolhat a 2. helyről, majd David Coulthard és Jenson Button következik.
A spanyol Fernando Alonso a Renault hazai pályáján, a franciaországi Magny-Cours-ban megszerezte pályafutásának 3. pole pozícióját, a 2. helyre szorítva Michael Schumacher Ferrariját. Alonso, aki legutóbb a tavalyi Magyar Nagydíjon rajtolhatott az élről, főként az utolsó szektorban bemutatott produkciójának köszönhette a sikert, hiszen a szoros mezőnyben az első 11 versenyzőt mindössze egyetlen másodperc választotta el egymástól.
A második sorból az új McLaren MP4-19B-t vezető David Coulthard, valamint a BAR-Hondás Jenson Button vághat neki a vasárnapi Francia Nagydíjnak.
Elsőként Rubens Barrichello lépett pályára, mivel az előkvalifikáción hidraulikai problémák miatt el sem tudta hagyni a Ferrari garázsát. Ennek ellenére nem változtattak a boxstratégiáján, s most 1:14.478-cal nyitotta meg a sort, ami számára a hétvége eddigi legjobb eredménye.
Az utána következő Baumgartner Zsolt előző köridején egy tizedmásodpercet rontva, 1:18.247 alatt teljesítette a körét. Minardis csapattársa, Gianmaria Bruni vele ellentétben javított, s 0.3 másodperces előnnyel Baumgartner elé sorolt be. Nick Heidfeld 1:17 alá szorította a köridőt a Jordannel, mielőtt Giorgio Pantano az egyik jobbosban fél autójával a bukótérbe csúszva lemaradt tőle.
Ahogy az aszfalt hőmérséklete 38 fokra emelkedett, Giancarlo Fisichella megkezdte a második ötöst a Sauberral, s látványos csúszkálás után 1.699 másodperces hátránnyal, Heidfeldet megelőzve feljött a 2. helyre. Mark Webber 1:14.798-cal megdöntötte saját egyéni legjobbját, s a pálya utolsó szektorában még Barrichello Ferrarijánál is gyorsabb volt, így rögtön ki is szorította Fisichellát az első sorból. A másik Jaguarban ülő Christian Klien aztán felzárkózott mögé.
Felipe Massa 1:16.200-val csapattársa mögé, az 5. helyre került, majd megjelent a pályán a hétvége meglepetéscsapatának számító Toyota első autója. Olivier Panis ezúttal azonban mindkét Jaguarnál lassabb volt, 0.652 másodperces lemaradással sorolva be az ideiglenes 4. rajtkockába.
Panis csapattársa, Cristiano da Matta volt az első, aki - részben más boxstratégiájának hála - fenyegető, 0.075 másodperces közelségbe került Barrichello Ferrarijához képest. A sérült Ralf Schumachert helyettesítő Marc Gené a pálya első két szektorában megdöntötte a legjobb részidőt, s 1:14.275-tel az élre állította a Williamst.
Ám Takuma Sato 1:14.240-es körével azonnal átvette a vezetést, Jarno Trulli azonban 1:14.240-nel őt is mindjárt kiszorította az első helyről, pedig a második visszafordító előtt elfékezte magát.
Ez valószínűleg sokba került neki, mivel a BAR-Hondás Jenson Button mindössze 0.075 másodperces előnnyel elragadta tőle az 1. helyet. Button csak két tizedet rontott az előkvalifikációhoz képest, s most ő tornázta először 1:14 alá a köridőt.
Fernando Alonso 1:13.698-cal visszavette a pole pozíciót a Renault táborába, néhány századdal megjavítva egyéni legjobbját. Kimi Räikkönen némi csalódást okozva csak a 6. helyre hozta be az új McLaren MP4-19B-t, David Coulthard viszont kiköszörülte a csorbát, s 0.297 másodperces lemaradással 2. lett.
Az összetettben vezető Michael Schumacher az első szektorban megdöntötte a legjobb részidőt, ám egy-két kisebb hiba után 0.273 másodperccel lecsúszott a pole pozícióról, és mindössze 0.016 másodperccel előzte meg Coulthardot. Az előkvalifikáció leggyorsabbja, Juan-Pablo Montoya a második mért ponton még szintén Alonso előtt járt, végül mégis csupán a 6. rajthelyet tudta megszerezni.