2004 archív : Francia GP: Schumacher megalázó taktikai fölénye |
Francia GP: Schumacher megalázó taktikai fölénye
2006.12.28. 11:08
Michael Schumacher idei 9., pályafutása 60. ferraris futamgyőzelmét aratta Magny-Cours-ban. A német címvédő hatalmas taktikai harcban a sokáig vezető renault-s Fernando Alonsót utasította maga mögé, a bronzérmet Barrichello szerezte meg. Baumgartner Zsolt a 33. körben kicsúszott, és feladta a küzdelmet.
Michael Schumacher idei 9. és pályafutása 60. ferraris futamgyőzelmét aratta a franciaországi Magny-Cours-ban. A német címvédő hatalmas taktikai harcban a sokáig vezető renault-s Fernando Alonsót utasította maga mögé, a bronzérmet az utolsó pillanatban Rubens Barrichello szerezte meg. Baumgartner Zsolt a 33. körben kicsúszott, és feladni kényszerült a GP-t.
Fernando Alonso és Michael Schumacher simán jött el a piros lámpák kialvását követően, a mezőny pedig a Jarno Trulli, Jenson Button, David Coulthard, Juan-Pablo Montoya, Takuma Sato, Kimi Räikkönen, Rubens Barrichello, Mark Webber, Marc Gené, Cristiano da Matta, Christian Klien, Felipe Massa, Giorgio Pantano, Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld, Gianmaria Bruni, Baumgartner Zsolt, Olivier Panis sorrendben tagozódott be mögéjük.
Az élen álló spanyol és német versenyző felváltva tette magáévá a leggyorsabb köridőt, éppen ezért egészen addig nem tudtak 2 másodpercnél jobban elszakadni egymástól, míg a Ferrari a 11. körben meg nem nyitotta a boxkiállások első hullámát.
Takuma Sato, aki az USA GP-n életében először állhatott dobogóra, a 16. körben motorhiba miatt feladni kényszerült a további küzdelmet. A japán pilóta már a rajtnál is érezte, hogy valami nincs rendben, majd az első kerékcserét követően teljesítménycsökkenésre lett figyelmes, és nem sokkal később csalódottan, gyalogszerrel battyoghatott vissza csapatához.
Juan-Pablo Montoya rádión az autója egyensúlyára panaszkodott, és a 17. körben meg is pördült, ezzel odalett az időközben két helyet javító Barrichello előtt birtokolt 6. pozíciója, ráadásul a nyakába kapta a tempósan előrefelé igyekvő Mark Webbert is.
Az első boxlátogatási láz csillapultával az első 5 sorrendje semmit sem változott. A Montoya hibáját kihasználó Barrichello-Massa-Räikkönen hármasban viszont helycserére került sor a 20. körben: a fiatal finn a Saubert megelőzve átvette a 7. helyet.
Michael Schumacher 28. körbeli 2. kerékcseréje előtt tizedről tizedre zárkózott fel Alonsóra, akinek 4 köre volt saját kiállása előtt, hogy bebiztosítsa magának a vezető helyet. Az akció - bár a renault-s szemmel láthatóan rettentően igyekezett - sikertelennek bizonyult, hiszen szerelőitől visszatérve 3 másodperccel riválisa mögé ért vissza.
Baumgartner Zsolt futamának a 33. körben egy kavicságy vetett véget, ahová a magyar versenyző kicsúszott Minardijával.
Amikor Schumacher a 42. körben ismét belátogatott a Ferrari boxba, nyilvánvalóvá vált, hogy a címvédő még egyszer megszakítja majd a pályán való körözést, míg Alonso a 46. körben kapott annyi üzemanyagot, hogy Renault-ja végigbírta benzinnel a célig hátralévő köröket.
Mialatt Schumacher az időt hajszolta az élen, csapattársa először a boxból elé visszaérkező Jenson Buttont, majd a cél előtt néhány száz méterrel a hibázó Jarno Trullit gyűrte le, így megérkezett a dobogó legalsó fokára.
Az 54. körben Giorgio Pantano egy áthajtásos büntetés közben elgondolkozhatott azon, miért is nem sikerült megnyomnia a sebességét korlátozó gombot, amikor legutóbb bent járt csapatánál.
Schumacher utoljára az 57. körben állt ki, és 7.3 másodperccel Alonso elé ért vissza a magny-cours-i aszfaltcsíkra, ami azt jelentette: a Ferrari megnyerte a Renault ellen folyó taktikai csatát.
A mezőny Michael Schumacher, Alonso, Barrichello, Trulli, Button, Coulthard, Räikkönen, Montoya, Webber, Gené, Klien, Fisichella, Massa, da Matta, Panis, Heidfeld, Pantano, Bruni sorrendben fejezte be a Francia Nagydíjat, ám a bosszússági és csalódottsági listát valószínűleg a dobogóról az utolsó pillanatban lecsúszó Trulli vezeti, akit talán az sem vigasztal, hogy a Renault 8-ról 17-re növelte előnyét a BAR-ral szemben.
Michael Schumacher és Ferrari a Brit GP előtt továbbra is nyomasztó fölénnyel vezeti mindkét világbajnokságot, a McLaren pedig halottaiból feltámadva lassan a gyengélkedő, és az elmúlt három futamon mindössze egyetlen pontot szerző Williams nyomába ér.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Magny-Cours, Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2004. július 4., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4411 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
70 kör (308.586 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-29 fok, aszfalt: 43-45 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
Ralf Schumacher (Williams) |
1ó30:49.213 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó30:18.133 |
70 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
8.329 |
70 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
31.622 |
70 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
30.082 |
70 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
32.484 |
70 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
35.520 |
70 |
|
7. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
36.230 |
70 |
|
8. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
43.415 |
70 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
52.394 |
70 |
|
10. |
|
Marc Gené |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
58.166 |
70 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
69 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
69 |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
69 |
|
14. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
69 |
|
15. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
2 kör |
68 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
68 |
|
17. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
3 kör |
67 |
|
18. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:15.377 |
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
34. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
kicsúszás |
|
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
motor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|