2004 archív : Angol Nagydíj: Schumacher vs. Mezőny 10:1 |
Angol Nagydíj: Schumacher vs. Mezőny 10:1
2006.12.30. 13:35
Az idei szezon egyik legizgalmasabb futamán vagyunk túl. Schumachernek ezúttal volt ellenfele, méghozzá Kimi Raikkönen személyében, aki végül mégis csak második lett, Rubens Barrichello előtt.
A hétvégi Angol nagydíj az év talán legeseménydúsabb, legmeglepőbb, és legtragikusabb hétvégéjét produkálta.
Kezdődött azzal, hogy Raikkönen már pénteken átvette a vezetést a mezőnytől, és ahogy a verseny első köridejét figyelhettük, úgy tűnt nem is adja ki a kezéből a stafétabotot. Szombaton a Minardi csapat sportigazgatója, John Walton halála borzolta az idegeket, melyet Jarno Trulli hatalmas bukása tetézett. A kellemes meglepetést tehát Raikkönen, és a McLaren csapat feltámadása jelentette, ám ami talán még ennél is hihetetlenebb, az Giancarlo Fisichella az utolsó helyről való rajtolástól a hatodik helyig való száguldása. A hétvége előtt hallottuk, hogy a Sauber új aerodinamikai elemekkel érkezik Silverstone-ba, ám azt, hogy ez majd ekkorát dob az autó sebességén, arra senki nem számított. Pláne mióta a Williams az új szárnyaival inkább lassult.
A rajt egyébként meglehetősen simán ment a mezőnynek. Kimi egy pillanat alatt otthagyta a mezőnyt, míg a Renaultok elvesztették híres rakétaindítójukat. Ekkora fölényt a rajtnál utoljára Alonsótól láttunk a Magyar nagydíjon, de hát tőle ugye nem meglepő. Sőt a rajtnál egyértelműen lusta Ferrari is könnyedén tartotta Trullit. Alonsót ezúttal nem kellett, mert ő 10 hellyel hátrébb sorolt, s így nem jelentett veszélyt a mezőny elejére.
Kakaskodástól azért ez a rajt sem volt mentes. Sato és Montoya vitézkedett, ám amikor már-már úgy tűnt a kolumbiai simán veszi az akadályt, Coulthard kitessékelte őt a fűre. Akkor nem, de két kanyarral később Sato körbekerülte a Williamszt. Montoya pedig nem lenne Montoya, ha csak úgy hagyná, hogy így kitoljanak vele. Habár nem teljesen az ő rámenőssége hozta meg a sikert, -mert Sato rontott- de végül is elment a japán versenyző mellett.
Raikkönen az első körben több mint 3 másodperces előnyre tett szert, aztán egy kicsit alább hagyott a lendülete. Barrichello körről körre századokat, tizedeket dolgozott a hátrányából, míg Schumacher beragadt Button mögé.
Aztán az első kiállások meghozták a meglepetést. Nem, hogy Raikkönen állt volna ki elsőként, hanem Barrichello, és a többiek. Persze Schumacheren kívül. Ez azonban azt is jelentheti, hogy A McLaren valóban sokat javult, ám még mindig ott van a kérdés, hogy Raikkönen esőre, vagy szárazra állíttatta be az autóját.
Raikkönen és társai némi lekörözéses balhéba keveredtek, miközben Schumacher négy körön keresztül gyűjtögette az előnyt. A több mint hét másodperces hátrányát végül is egy első helyre tudta cserélni, már az első fordulóban. Saját bevallása szerint ugyanis erre számításai szerint csak később került volna sor. Hiába, a sokszoros világbajnok mellett azért a szerencse is ott áll teljes mellszélességgel. Legalábbis egyelőre.
Ahogy szokás mondani, ezzel el is dőlt a verseny. Bár a mezőny elején nem is történ túl nagy változás, -leszámítva Barrichello és Button helycseréjét- azért érdemes egy kicsit hátrébb tekinteni. Giancarlo Fisichella ugyanis hihetetlen tempót autózva, feljött egészen a hatodik helyig. Sőt talán még az ötödikre is jó lett volna, ám a futam vége felé történt Trulli féle hatalmas bukás beleszólt a forgatókönyvbe.
Trulli az alagutat elhagyva rendben kanyarodott jobbra, és már a következő balosra készült, amikor hirtelen -vélhetően bal hátsó defekt miatt- jobbra becsapódott a gumifalba. Ráadásul olyan sebességgel, hogy a kavicságyban, még egy bukfencet is megengedett magának. Szemre igen randa esés volt, ám Trulli még majdhogynem földet sem ért, máris mutatta a hüvelyk ujjával, hogy minden OK!
A biztonsági autónak néhány körig fel kellett tartania a mezőnyt, mellyel Schumacherék taktikája el lett rontva. A német ugyanis a többiekkel ellentétben két kiállását tervezett, és ahogy haladt, a végére egy egész kerékcserényi különbsége maradt volna, mely egy egészen kényelmes autózásra adott volna neki lehetőséget a végére.
A többiek azonban kihasználták a lehetőséget, és -Raikkönen vezetésével- mindössze két lekörözésre váró autó távolságra érkeztek vissza Schumacher mögé.
Amikor pedig útnak eredt a mezőny, Raikkönen őrületes autózásba kezdett. Pillanatok alatt elment a két autó mellett, majd egy körön belül beérte Schumachert. Néhány körön keresztül mindenki a kettejük csatáján izgulhatott, de amint a Bridgestone gumik elérték az üzemi hőfokot, Schumacher begyújthatta a rakétáit. Innen pedig már valóban el is dőlt a verseny. Barrichello megpróbált felzárkózni a McLarenes mögé, de ha lőtávolságon belülre is érkezett volna, nem igen tudott volna olyan akciót produkálni, mint a múlt versenyen az utolsó kör utolsó pillanataiban.
A futam nem hozott túlzottan sok kiesőt, de sajnos ebbe a kevésbe is belefért a mi Zsoltink, aki egyébként ma oroszlánként küzdött csapattársával. Az időmérőn ügyetlenkedő Olivier Panis is kiesett, méghozzá hasonló módon a Minardihoz, vele is a technika ördöge babrált ki. De nem az egyszerűbb fajtából. A Toyota tűzoltókészüléke egyszerűen szétrobbant a pilótafülkében, és az oltóhab teljesen beborított mindent, így nem volt lehetőség a folytatásra. Pantano azonban csak magának köszönheti kiesését. Kétszer is ugyan azon a helyen fogott füvet, melyből a második után nem is tudott kiszabadulni.
Mindent egybevetve a 2004-es Angol nagydíj sok meglepetést okozott a Forma 1 szerelmeseinek, hisz 2 istállótól komoly javulást láthattunk. Schumacher pedig begyűjtötte 80-dik Forma-1-es győzelmét.
Angol Nagydíj – A verseny végeredménye:
1. M. Schumacher - Ferrari - (B) - 1ó24:42.700 2. K. Raikkonen - McLaren-Mercedes - (M) + 2.130 mp 3. R. Barrichello - Ferrari - (B) + 3.114 mp 4. J. Button - BAR-Honda - (M) + 10.683 mp 5. J. P. Montoya - Williams-BMW - (M) + 12.173 mp 6. G. Fisichella - Sauber-Petronas - (B) + 12.888 mp 7. D. Coulthard - McLaren-Mercedes - (M) + 19.668 mp 8. M. Webber - Jaguar-Cosworth - (M) + 23.701 mp 9. F. Massa - Sauber-Petronas - (B) + 24.023 mp 10. F. Alonso - Renault - (M) + 24.835 mp 11. T. Sato - BAR-Honda - (M) + 33.736 mp 12. M. Gene - Williams-BMW - (M) + 34.303 mp 13. C. da Matta - Toyota - (M) + 1 kör 14. C. Klien - Jaguar-Cosworth - (M) + 1 kör 15. N. Heidfeld - Jordan-Ford - (B) + 1 kör 16. G. Bruni - Minardi-Cosworth - (B) + 4 kör
Angol Nagydíj – A kiesett versenyzők:
G. Pantano - Jordan-Ford - (B) - 48. kör J. Trulli - Renault - (M) - 40. kör B. Zsolt - Minardi-Cosworth - (B) - 30. kör O. Panis - Toyota - (M) - 19. kör
|