Hazai közönség előtt Michael Schumacher szerzte meg a pole pozíciót a Német Nagydíjon, miután a szombati időmérő edzésen meglepetésre 0.7 másodpercet javított egyéni legjobbján. A 2. rajtkockából Juan-Pablo Montoya indulhat, míg a 3. helyet begyűjtő Jenson Button motorcseréje miatt tíz helyet veszíteni fog.
Hazai közönsége előtt Michael Schumacher szerezte meg a pole pozíciót a Német Nagydíjon, miután a szombati időmérő edzésen meglepetésre 0.7 másodpercet javított egyéni legjobbján.
Schumacher mintegy váratlanul állt az élre, s míg vetélytársai szinte mind rontottak előző eredményükön, ő magabiztosan előtört a középmezőnyből, 61. edzéselsőségét produkálva. Juan-Pablo Montoya az utolsó pillanatban megpróbálta elvenni tőle a pole-t, ám a BMW hazai pályáján meg kellett elégednie a 2. hellyel.
A 3. helyet Jenson Button szerezte meg, ő azonban motorcseréje miatt holnap csak a 13. kockából indulhat, a második rajtsort így teljes egészében a McLarenek hódították meg, örömet szerezve a Mercedes német szurkolótáborának.
Baumgartner Zsolt 1:18.400-zal nyitotta meg a sort, azaz mintegy 0.9 másodperccel autózott lassabban, mint az előkvalifikáción, amit az utolsó helyen zárt. Nagyjából ugyanennyit vesztett Gianmaria Bruni is, aki 1:18.055-tel rövid időre átvette a vezetést, mielőtt Nick Heidfeld saját eddigi legjobbját túlszárnyalva, 1:16.310-cel őt is hátrébb taszította a rangsorban.
Giorgio Pantano a féktávokon továbbra is instabil Jordannel megverte csapattársát, s 1:16.192-vel új etalont állított fel, majd az új Toyota TF104B-t vezető Cristiano da Matta állt az élre, elsőként szorítva 1:16 alá a köridőt. Da Matta az előkvalifikáción rontott, s csaknem 1.5 másodperccel volt lassabb Olivier Panisnál.
A rövid szünet után Mark Webber 0.198 másodperccel megjavította egyéni csúcsát, 1:14.802-vel megkaparintva az első helyet, s maga mögé utasítva jaguaros csapattársát, Christian Klient, aki szintén hétvégi legjobbját autózta.
Takuma Sato, aki a délelőtti szabadedzéseket szinte teljesen kihagyta, 1:14.287 alatt ért körbe, azaz ő is felülmúlta eddigi legjobb eredményét. Ezután megjelent a pályán az első Ferrari, Rubens Barrichellóé. A brazil versenyző a második mért ponton még 0.2 másodperccel Sato előtt járt, az utolsó szektorban viszont eldobta az előnyét, s mindössze 0.009 másodperccel verte meg Sato BAR-Hondáját.
A helyi közönség kedvence, Michael Schumacher következett, aki 1:13.306-tal magabiztosan átvette a vezetést, 0.013 másodperccel megdöntve Juan-Pablo Montoya alig egy órával korábban született körrekordját, s első ízben szorítva 1:14 alá a köridőt a Ferrarival. Schumacher a hétvége eddigi részében egyáltalán nem tudott 1:13-as kört autózni.
A mezőny második felének tehát fel volt adva a lecke. Elsőként Giancarlo Fisichella próbálkozott a Sauberral, aki az előkvalifikáción meglepetésre 1:13-as időt húzott el a cilinderéből - most azonban, feltankolva, csak 1:15.395-ös körre futotta az erejéből. Csapattársa, Felipe Massa vele sem tudta tartani a lépést, s da Matta mögé, a 8. helyre sorolt be.
Kimi Räikkönen a McLaren MP4-19B-vel szokás szerint brillírozott az első szektorban, ezután azonban fokozatosan veszített kezdetben 0.185 másodperces előnyéből, amiből végül 0.384 másodperces hátrány lett. Räikkönen így is 0.6 másodpercet vert Barrichellóra, akit a 3. helyre szorított vissza.
Barrichello közvetlenül ezután Jarno Trulli Renault-ja miatt is vesztett egy pozíciót, majd Olivier Panis tett egy kísérletet, aki átmenetileg a 6. rajtkockát szerezte meg, egy teljes másodpercet verve a másik Toyotára.
Az utolsó ötöst David Coulthard kezdte meg. Az első szektorban övé lett a legjobb részidő, később azonban csapattársához hasonlóan lassult, s a 3. helyre verekedte be magát a McLarennel. Fernando Alonso aztán a pálya közepén ragadta el Schumachertől a részrekordot, végül mégis Trullival mérkőzött meg, hátralökve őt az 5. helyre.
Jenson Button 1:16.374-gyel a 2. helyre került, ez azonban motorcseréje miatt már akkor is csak a 12. rajtkockát jelentette számára. A Ralf Schumachert helyettesítő Antonio Pizzonia, aki az előkvalifikáción 2. lett, most nem tudott 1:14.5 alá kerülni, ezért hibátlannak tűnő köre ellenére Panis Toyotája mögé sorolt be.
Montoya lényegesen jobban szerepelt, s bár alig 0.006 másodperccel győzte le Buttont, Michael Schumachert nem tudta megszorítani.