Schumacher sima győzelme a hazai pályán
2006.12.30. 13:56
Michael Schumacher hazai közönsége előtt, a Hockenheimringen is folytatta idei lehengerlő teljesítményét, és a pole pozícióból indulva sima győzelmet aratott. A második helyet a 7. sorból rajtoló Jenson Button szerezte meg, az utolsó körökben jó részt fél kézzel vezetve BAR-ját egy a sisakjával adódott probléma miatt.
Michael Schumacher hazai közönsége előtt, a Hockenheimringen is folytatta idei lehengerlő teljesítményét, és a pole pozícióból indulva sima győzelmet aratott a Német GP-n. A második helyet a 7. sorból rajtoló Jenson Button szerezte meg, az őt fojtogató sisak miatt az utolsó körökben fél kézzel vezetve BAR-ját.
Nem bizonyult problémamentesnek a Német GP rajtja: Olivier Panis még a piros lámpák kialvása előtt integetve jelezte, hogy valami gond van az autójával, így a rajtprocedúrát meg kellett ismételni. A Toyota francia versenyzője Baumgartner Zsolt mögé kényszerült, ám nekivágnia innen sem sikerült a 66 körnek, és végül csak szerelői hathatós közbenjárása következtében, a boxutcából iramodhatott a mezőny után.
A szombati időmérőn a 6. helyet megszerző Fernando Alonso jó renault-s szokás szerint ismét kivágott egy kackiás rajtot, és besorolt a simán az élre álló Michael Schumacher mögé másodiknak. Kimi Räikkönen maradt 3., őt Jarno Trulli és David Coulthard, valamint Rubens Barrichello és a rajtnál jócskán beragadó, így 6 helyet vesztő Juan-Pablo Montoya követte.
Barrichello az 1. körben túlzott sietsége miatt megválni kényszerült első szárnyától, és egy nem tervezett boxkiállásra kárhoztatta magát, miután fennakadt az előtte haladó McLarenen.
Kimi Räikkönen nem tűrte sokáig, hogy Alonso birtokolja a szerinte őt illető második helyet, és már a 2. körben megfosztotta spanyol kollégáját e pozíciótól.
A 2. kör végén az állás Michael Schumacher, Räikkönen, Alonso, Trulli, Coulthard, Webber, Montoya, Pizzonia, Sato, Klien, Button, da Matta, Fisichella, Pantano, Massa, Heidfeld, Barrichello, Baumgartner, Bruni, Panis volt.
Montoya a 3. körben ismét magáévá tette a 6. helyet, amelyet nem sokkal korábban Webber vett el tőle. Mindeközben Michael Schumacher elszakadási kísérleteit az őt üldöző McLarentől csak részleges siker koronázta: a Ferrari sztárja 9. körbeli kiállására 3 másodperces előnye tudatában távozott.
Räikkönen nagy ellenfele álldigálása alatt természetesen nem tétlenkedett, hanem megfutotta a verseny leggyorsabb körét, 1:13.780-at, majd ő is belátogatott szerelőihez. A 9-11. kör a többiek számára is a kerékcserék és tankolások jegyében telt el.
A 13. körben a már helyreállt rendben a 2. helyen autózó Kimi Räikkönen MP4-19B-jéről egyszerűen lerepült a hátsó szárny középső része, és a tapadásának nagy részét a másodperc töredéke alatt elvesztő autó a környező gumifalban landolt, kormányhajigálásra késztetve az amúgy - többek közt - higgadtságáról elhíresült finnt.
Az elräikkönentelenedett Schumacher rögtön vissza is vett az eszeveszett tempóból, tisztában lévén Alonso (őt) megnyugtató hátrányával.
Montoya kicsúszása a pályáról a 20. körben az átmeneti 4. helybe került, amit Button kaparintott meg.
A 19. körre összeállt Izgalom-trió tagjai centikre egymástól folyamatosan a másik ill. a többiek faképnél hagyásán törték a fejüket: Trulli 6. helyét Webber veszélyeztette szüntelenül, őt Sato próbálta hátulról az őrületbe kergetni. Az ausztrál hibázott is az egyik kanyarban - elfékezte magát -, zöld utat nyitva ezzel a harcos kedvű japánnak, aki nem sokkal később már Trulli státuszát vágyta a legkevésbé sem türelmesen. Az élen eközben Schumacher, Alonso, Coulthard, Button és Montoya haladt egymás mögött.
Sato komolyan gondolta, hogy neki nem elég jó a 7. hely, és kissé szokatlan, ámde - el kell ismernünk -, igen hatékony módon külső íven, impozáns határozottsággal elhaladt a véleménye szerint őt akadályozó Renault előtt. Trulli meglepetését és Sato fenékvizeit kihasználva Webbernek is sikerült pozíciót nyernie: ügyesen bebújt az egymással foglalkozó csatározók közé.
Szegény Trullit még a szárny is húzta. A 28. körben szerelői egy McLaren-maradványt, konkrétan Räikkönen lerepült szárnyának egyik darabját rángatták ki a Renault eleje alól.
A 31. körben Sato megpördült, és bár visszajött a pályára, Webber megelőzte. Alonso és Button a 35. körben találtak egymásra, és az izgalmas adok-kapokból átmenetileg a Renault került ki győztesen, az 51. körben azonban a tavalyi hungaroringi nyertes a hajtűben végleg elvesztette a második helyet.
Cristiano da Matta versenyének a 39. körben egy bal hátsó defekt vetett véget, a brazil a 12. pozíciót adta fel a bukótér kedvéért.
Az utolsó nagy boxkiállási hullámot Schumacher várta az élen, mögötte Alonso, Button, Coulthard, Montoya, Webber, Sato, Fisichella, Pizzonia, Barrichello, Klien, Trulli, Massa, Panis, Heidfeld, Baumgartner Zsolt és Gianmaria Bruni sorakozott fel.
Nick Heidfeld a 44. körben kigurult a Jordan-boxba, és ott is maradt. Ezután Barrichello 63. körbeli kisebb kicsúszásán és célba érés utáni defektjén kívül csak Jenson Button egykezese borzolta a kedélyeket: az angol pilóta az utolsó boxlátogatása után még hátralévő táv zömét egy kézzel kormányozva vezette végig, mert a sisakját a fejéhez rögzítő csat túl szorosra állítódott, és fojtogatni kezdte. Lélegzetelállító volt tehát, ahogy a BAR ásza megszerezte a második helyet.
A Ferrari, bár még nem nyerte meg a konstruktőri világbajnokságot, tovább növelte már eddig is tetemes előnyét riválisaihoz képest, Michael Schumacher pedig feltartóztathatatlanul, elképesztő teljesítményt nyújtva halad hetedik egyéni győzelme felé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2004. július 25., vasárnap 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
67 kör (306.458 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 26-29 fok, aszfalt: 44-49 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J-P. Montoya (Williams) |
1ó28:48.769 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó23:54.848 |
66 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
8.329 |
66 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
16.351 |
66 |
|
4. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
19.231 |
66 |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
23.055 |
66 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
41.108 |
66 |
|
7. |
|
Antonio Pizzonia |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
41.956 |
66 |
|
8. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
46.842 |
66 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:07.102 |
66 |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1:08.578 |
66 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
1:10.580 |
66 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
1:13.520 |
66 |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
65 |
|
14. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
65 |
|
15. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
3 kör |
63 |
|
16. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
62 |
|
17. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Kimi Raikkönen (McLaren) |
1:13.780 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
43. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
műszaki |
|
|
39. |
|
Cristiano da Matta |
BRA |
Toyota |
M |
|
defekt |
|
|
13. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
hátsó szárny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|