Az időjárás hathatós segítségével Jarno Trulli megszerezte pályafutásának második pole pozícióját a Belga Nagydíj szombati időmérő edzésen, amelyen folyamatosan változtak a pályaviszonyok. A 2. helyre a zuhogó esőben sorra kerülő Michael Schumacher hozta be a Ferrarit, mögötte Fernando Alonso végzett.
A Renault lepaktált az időjárással, hiszen a pályaviszonyok akkor voltak a legjobbak, amikor Jarno Trulli és Fernando Alonso került sorra, s a csapat azzal a merész taktikai húzással, hogy intermediate gumikat tetetett fel az autóira, kis híján elfoglalta az első rajtsort. A Ferrari azonban a tréning végén, zuhogó esőben is bele tudott köpni a Renault levesébe, mert Michael Schumacher csak 0.072 másodperccel maradt le a pályafutása második pole pozícióját szerző Trullitól, azaz megelőzte Alonsót.
A 4. helyről David Coulthard rajtolhat a holnapi Belga Nagydíjon, míg a harmadik sorból Giancarlo Fisichella és Rubens Barrichello vághat neki a viadalnak. Az első nyolcat Mark Webber és Felipe Massa zárta.
Mivel délelőtt az első szabadedzést törölték, a másodikat pedig 15 percesre rövidítették a köd miatt, a versenyzők ma szinte egyáltalán nem tudtak felkészülni az időmérőre, ráadásul az előkvalifikáción is teljesen vizes volt a pálya. Az eső ugyan az időmérő kezdetekor már nem esett, az aszfalt azonban továbbra is nedves maradt.
Elsőként Ricardo Zonta lépett pályára, mivel az előkvalifikáción kipördült, enyhén megrongálta Toyotája hátsó szárnyát, ezért akkor nem tett meg mért kört. Most hosszú esőfüggönyt húzva maga után, 2:03.895 alatt teljesítette a kört, 1.6 másodperccel lassabban, mint délelőtt. Még az utána következő Gianmaria Bruni is gyorsabb volt nála, 2:02.651-gyel átvette a vezetést a Minardival. Olivier Panis azonban megvédte a Toyota becsületét, és egy 1:59-es körrel hátrébb tolta a Minardit tabellán.
Baumgartner Zsolt, aki az első időmérőt 2:01.195-ös eredménnyel zárta, most bő két másodperccel rosszabbat autózott, s miután a Pouhon második részében a kerékvetőre csúszott, csak Zonta elé érkezett meg. A rövid szünet előtt még Nick Heidfeld került sorra, ő 3.093 másodperces hátránnyal 2. lett a Jordannel.
Miközben az eső ismét rákezdett, Christian Klien befúrta Jaguarját a kettejük között tátongó óriási résbe, majd Giorgio Pantano következett, aki a pálya utolsó szektorában lelassulva csak a 6. helyet tudta megszerezni. Mark Webber viszont szembeszállt Panis-szal, és mindhárom szektorban megdöntve az addigi legjobb részidőt, 1:58.729-cel az élre állt.
Antonio Pizzonia az Eau Rouge-ban még gyors volt, a Les Combes-ban azonban a nap folyamán másodszor is elrontotta a bejáratot, így 2.718 másodperces hátránnyal a 4. helyre tette a Williamst. Takuma Sato az első mért ponton még vezetett Webber előtt, ám középen 2.4 másodpercet kapott tőle, és alulkormányzottnak tűnő BAR-jával Pizzonia mögé sorolt be.
Csapattársa, Jenson Button hasonlóan járt, hiszen kezdetben elöl haladt, a Les Combes-ot viszont elrontotta, a kanyargós részen pedig olyan sok időt vesztett, hogy Panist sem tudta megelőzni. A pálya közben elkezdett felszáradni, és Jarno Trulli már intermediate gumikon próbálkozott, ami be is jött neki: 2.497 másodperces előnnyel elhódította az ideiglenes pole pozíciót. Fernando Alonso 1:56.686-tal csakhamar besorolt mögé.
David Coulthard nem tudta tartani velük a lépést, amihez hozzájárult néhány kisebb hiba is, mégis 3. lett a McLarennel. Mire Juan-Pablo Montoya pályára lépett, az eső ismét rákezdett, így a kolumbiai a már rossz választásnak bizonyuló intermediate-eken 3.449 másodperces lemaradással, a 6. helyre verekedte be a Williamst.
Giancarlo Fisichella ezért ismét esőgumikon jelent meg, és az utolsó szektorban gyűjtött lemaradásával 4. lett, míg Felipe Massa a még jobban zuhogó esőben két hellyel hátrébb végzett a Sauberral. Kimi Räikkönen a Bus Stop-ban elfékezte magát, és 1:59.635-os körével Montoya autója elé hozta be a McLarent.
A Ferrarit a mostoha időjárás sem tudta legyőzni, Rubens Barrichello a középső mért ponton, a Bridgestone esőgumik fölényét kihasználva még vezetett, és úgy is az 5. leggyorsabb köridővel zárt, hogy a Bus Stop-ot elrontotta. Michael Schumacher nem hibázott, de középen lassabb volt csapattársánál, s végül 0.072 ezredmásodperccel kikapott Trullitól.