A Ferrari hihetetlen győzelme Monzában
2006.12.31. 12:31
A Ferrari hihetetlen győzelmet aratott az eseménydús Olasz Nagydíjon, a katasztrofális kezdet után a saját javára fordítva a helyzetet. A tifosi örömére Rubens Barrichello nyert, mögötte Michael Schumacher ért célba, míg a BAR 3-4. hely megszerzésével megelőzte a Renault-t az összetettben.
A Ferrari hihetetlen győzelmet aratott az eseménydús Olasz Nagydíjon, a katasztrofális kezdet után a saját javára fordítva a helyzetet. A 6. körben, amikor a pole pozícióból rajtoló Rubens Barrichello a 9., Michael Schumacher pedig a 14. helyen állt, még maguk sem gondolták, hogy a dobogó első két fokán fogják befejezni a versenyt, a tifosi színe előtt méltó módon ünnepelve korábban megszerzett világbajnoki címeiket.
A többiek mindehhez csak asszisztálni tudtak: Jenson Button, aki sokáig az élen állt, a 3. helyen ért célba, idén nyolcadszor kerülve a dobogóra, míg Takuma Sato 4. lett, a BAR-Honda így 3 ponttal megelőzte a Renault-t a konstruktőri összetettben. Az 5. helyen leintett Juan-Pablo Montoya hátránya már fél perc volt, mögötte David Coulthard, Antonio Pizzonia és Giancarlo Fisichella teljesítette az 53 körös távot.
A délelőtt még zuhogó esőnek a rajt előtt fél órával már nyoma sem volt, és a pálya olyan rohamosan száradt, hogy a legtöbben már száraz aszfaltra való gumival vágtak neki a versenynek. Gianmaria Bruni és Felipe Massa azonban az intermediate mellett döntött, akárcsak Coulthard, aki ezért inkább a boxutcából is rajtolt, valamint Barrichello.
Barrichello húzása először jónak tűnt, hiszen az 1. kör végén már 6.9 másodperccel vezetett Fernando Alonso előtt, a felszáradó pálya azonban csakhamar a többieknek kezdett kedvezni, és a brazil versenyző az 5. körben kiállt kereket cserélni, ahonnan a középmezőnybe tért vissza.
Alonso mögött ekkor Button, Montoya, Räikkönen volt a sorrend, míg Schumacher, aki a rajt után levágta a sikánt, ezért szándékosan elengedett maga mellett egy Williamst és egy McLarent, a következő kanyarban pedig megpördült a vizes aszfalton, a 15. helyen autózott.
Miközben a német megkezdte az előzgetést a mezőnyben, Alonso 1:27-re, 1:25-re, majd 1:24-re szorította a köridőt a javuló pályaviszonyok között, renault-s csapattársa, Jarno Trulli pedig egyre hátrébb csúszott, akárcsak két hete Spában. A 8. körben Massa hátulról nekiment Nick Heidfeld Jordanjének, s a Sauberről letört az első vezetőszárny, Schumacher pedig már a 10. helyen haladó Fisichellát támadta sikerrel.
A többséghez hasonlóan két kiállásos stratégiát választó Alonso egy körrel később ment ki először a boxba, átadva a vezetést Buttonnak, míg Barrichello, aki már túl volt egy kiálláson, előreengedte a másik Ferrariban ülő Schumachert.
A Ferrari helyzete a 12. kör tájékán kezdett jobbra fordulni, amikor Schumacher 1:22 alá tornázta a köridőt, miközben a többiek mind 1:23 felett teljesítettek. Mivel előzőleg az addig előtte autózó Montoya, Sato és Mark Webber is kereket cserélt, Alonsót pedig a 14. körben megelőzte, Schumacher a boxkiállása előtt már feljött a 2. helyre.
A belgiumi győztes Kimi Räikkönen számára a 13. körben ért véget a küzdelem, amikor motorhiba miatt begurult McLarenjével a garázsba.
Az addig az élbolyban autózó Webber a 19. körtől nem tudta tartani a tempót a mezőny elejével, először Schumacher, majd Pizzonia és Fisichella is elment mellette, a Jaguar így kikerült a pontszerzők közül.
Ekkor Button vezetett, az őt üldöző Alonso lemaradása pedig csupán 1.2 másodperc volt, míg Barrichello 3.3-mal hátrébb követte a BAR-t. Schumacher és a vele egy tempóban, de 11 másodperccel előrébb autózó Coulthard folyamatosan érte be az éllovasokat, s zárkózott fel a McLarent 7 másodperccel megelőző Satóra, aki ekkor az 5. helyen állt.
Coulthard a 26. körben kerített sort első és utolsó igazi kerékcseréjére, ahonnan végül a 6. helyre hozta be a McLarent. Rajta kívül még a 14. helyen befutó Nick Heidfeld választott egykiállásos taktikát.
Barrichello a 29. körben másodszor is kiment a boxba, s Schumacher mögé, a 6. helyre tért vissza, miközben elöl Montoya egyre keményebben szorongatta Alonsót. A Ferrari párosa ettől kezdve folyamatosan 1:21-es köröket diktált, minden fordulóban 1-2 másodpercet hozva a Button-Alonso-Montoya élhármason.
Bruni és a Minardi ugyanebben a körben szolgáltatták a verseny egyik legizgalmasabb pillanatát, amikor az olasz versenyző autója a tankolás után lángra kapott a boxban. Bruni kénytelen volt feladni a küzdelmet, mert meg is sérült az incidensben. Hamarosan a Parabolicában kicsúszó Giorgio Pantano is búcsút intett hazai közönségének.
A 33. körben Alonso, Montoya és Sato egyszerre álltak ki kereket cserélni, s ugyanilyen sorrendben folytatták a versenyt, majd egy körrel később Button is kiállt a boxba. Schumacher a 36. körben járt ott utoljára, s miután visszatért a pályára, Sato elment mellette, ám azonnal vissza is adta a helyét, amikor felismerte, hogy a kanyarnál sárga zászlót lengettek.
Barrichello ekkor már vezetett a versenyben, de még hátra volt egy kiállása, és keményen nyomta a gázt, hogy azután is megtarthassa az első helyet. Közben, a 41. körben 1:21.046-tal megfutotta a leggyorsabb kört is, így a tavalyi Brit Nagydíj után pályafutása második mesterhármasa felé tett egy újabb lépést.
Alonso egy perccel ezt megelőzően kipördült az egyik sikánban, beragadt a kavicságyba, s mivel menetiránnyal szemben állt, hiába könyörgött a pályabíróknak, hogy tolják vissza. Ezzel Schumacher felkapaszkodott a dobogóra, amelynek második fokáról egy előzéssel sikerült letaszítania Buttont, mialatt Barrichello néhány méterrel előttük hajtott ki a boxból, bebiztosítva idei első győzelmét.
A kettős Ferrari siker ettől kezdve nem volt kérdéses: Barrichello és Schumacher visszavett a tempóból, mégis könnyedén lehagyta Buttont, aki mögött Sato, majd jókora lemaradással Montoya következett. Antonio Pizzonia két körrel a verseny leintése előtt még megpróbálta elvenni a 6. helyet Coulthardtól, ám hátulról nekiment a McLarennek, mégis mindketten elértek a célig.
Ez összesen 15 versenyzőnek sikerült, utolsóként Baumgartner Zsoltnak. A Minardit vezető Baumgartner többször elrontotta az első sikánt, és Heidfeldtől is kapott egy kört, a leggyorsabb köre viszont 0.015 másodperccel jobb volt Bruniénál.
Az európai szezont lezáró Olasz Nagydíjon a két Jaguar nem gyűjtött pontot, Massa 12. lett, Trulli pedig csak a 10. helyig jutott, újabb szomorú napot szerezve a Renault-nak, amely már Belgiumban sem tudta fialtatni a pontjait.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Autodromo di Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2004. szeptember 12., vasárnap 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5793 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
53 kör (306.720 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Nedves / száraz (levegő: 22 fok, aszfalt: 23-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1ó14:19.838 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1ó15:18.448 |
53 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
1.347 |
53 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
10.197 |
53 |
|
4. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
15.370 |
53 |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
32.352 |
53 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
33.439 |
53 |
|
7. |
|
Antonio Pizzonia |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
33.752 |
53 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
35.431 |
53 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
56.761 |
53 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Renault |
M |
+ |
1:06.316 |
53 |
|
11. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1:22.531 |
53 |
|
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
52 |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
52 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
52 |
|
15. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Rubens Barrichello (Ferrari) |
1:21.046 |
41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
kicsúszás |
|
|
33. |
|
Giorgio Pantano |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
|
kicsúszás |
|
|
30. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
baleset |
|
|
13. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
motor |
|
|
1. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
|
kicsúszás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|