Barrichello nyerte az első Kínai GP-t
2006.12.31. 12:45
Zsinórban második futamgyőzelmét is megszerezte az első Kínai Nagydíjon Rubens Barrichello, a Ferrari így ismét sikerrel avatott fel egy új pályát. A rendkívül izgalmas futamon Jenson Button lett a 2., aki a célvonalon csak néhány századdal előzte meg Kimi Räikkönent. Michael Schumachert lekörözték.
Zsinórban második futamgyőzelmét is megszerezte az első Kínai Nagydíjon Rubens Barrichello, a Ferrari így Sepang, Indianapolis és Bahrain után ismét sikerrel avatott fel egy új pályát.
Sanghaj jelesre vizsgázott, hiszen rendkívül izgalmas küzdelmet hozott, amit híven tükröz a befutó szorossága is. A BAR-Hondás Jenson alig egy másodperccel Barrichello mögött ért célba, Kimi Räikkönen McLarenjét pedig újabb 0.4 másodperccel később intették le, de a boxkiállások utolsó fordulójáig, eltérő taktikájuk miatt még mindhárman esélyesek voltak a győzelemre.
A 4. helyre, már fél perces lemaradással Fernando Alonso hozta be a Renault-ját, akinek újdonsült csapattársának, Jacques Villeneuve-nek nem sikerült ponthoz segítenie az istállót. Takuma Sato viszont 6. lett, a BAR így újabb 6 ponttal növelte az előnyét a Renault-val szemben, hétmérföldes lépést téve az összetett 2. helyének bebiztosítása felé.
Az 5. helyen Juan-Pablo Montoya végzett, az utolsó két pontszerző pedig a brillírozó Sauber párosa, Giancarlo Fisichella és Felipe Massa volt.
Michael Schumacher, aki a tegnapi időmérőn történt kicsúszása után a boxutcából rajtolt, hihetetlenül zavaros versenyt zárt, s nem elég, hogy 209 nagydíjat felölelő pályafutása során mindössze hatodszor ért célba nem pontszerző helyen, csapattársa még le is körözte. A hétszeres világbajnok csak abból meríthetett sovány vigaszt, hogy az utolsó pillanatban megfutotta a verseny leggyorsabb körét Ferrarijával, amelyben délelőtt kicserélték a motort.
A rajtnál Barrichello és Räikkönen simán eljött, mögéjük a 6. helyről előreugró Alonso és Massa sorolt be, Button visszaesett az 5. helyre, Fisichella elé. Az indianapolisi balesete után visszatérő Ralf Schumacher két helyet veszített, így David Coulthard McLarenje előtt vágott neki az 56 körös távnak.
Már a verseny első szakaszában is Barrichello, Räikkönen és Button diktálta a tempót, aki a 3. körben Massát, majd három körrel később Alonsót is megelőzte, s közben többször ő futotta a leggyorsabb kört. Massa a jó rajtot követően fokozatosan visszaesett, Button után Fisichella és Ralf Schumacher is elment mellette.
A 10. körben aztán, a Saubertől szokatlan módon ő ment ki először a boxba, ahova hamarosan Olivier Panis, majd Coulthard, Ricardo Zonta és a Gianmaria Bruni Minardija mögött időt vesztő Fisichella is követte.
Barrichello és Räikkönen két körrel később állt ki először a boxba, átadva a vezetést Buttonnak, aki további két körig a pályán tudott maradni.
Michael Schumacher közben lassan utolérte a mezőnyt, és egyre feljebb tornázta magát, mégsem tudta kellőképpen kihasználni eredetileg kétkiállásosra tervezett taktikáját, mert a 15. körben a döntött 13-as kanyarban kipördült, és hárman elmentek mellette. Ezután visszaelőzte Coulthardot majd Fisichellát, s ezzel feljött a 10. helyre, és a 20. körben végül az 5. helyről állt ki kereket cserélni. Korábban, egy előzési kísérlet során viszont összeütközött Christian Kliennel, aki emiatt ki is esett a versenyből.
Räikkönen ekkor fél másodperces távolságból árnyékként követte Barrichello Ferrariját, 8.5 másodperccel mögötte pedig Button haladt, aki már maga is 9.7-re leszakadt Alonsótól.
A 27. körben Räikkönen másodszor is kiment a boxba, ahol Bruni ezúttal őt akadályozta. Barrichello a szabad levegőt kihasználta rá, hogy 1:32.455-tel megfussa a verseny addigi leggyorsabb körét, s Räikkönen elé tért vissza, míg Button örökölte az első helyet. Button, akinek menet közben két kiállásosra cserélték a taktikáját, csak a 34. körben kapott új gumikat és benzint, így sikerült bejönnie a McLaren elé.
Egy körrel ezután Michael Schumacher újabb megpróbáltatáson ment keresztül, amikor balhátsó defektet kapott, s Ferrarijával vissza kellett sántikálnia a boxba, ahol azonban meglepetésre nem töltöttek benzint az autójába, ezért később harmadszor is kénytelen volt meglátogatni a szerelőit.
A 37. körben Ralf Schumacher a 4. helyen haladó Alonsót támadta, a mögötte haladó Coulhard azonban elvétette a féktávot és a Williamsnek ütközött, amitől az végzetesen megsérült. A német versenyző egész hétvégén gyorsabb volt csapattársánál, Montoyánál, vele ellentétben mégis pontok nélkül hagyta el Sanghajt.
A 42. körben, amikor a balelső kereke egyszerűen elgurult, Bruni is feladta a küzdelmet, miközben Barrichello harmadszor is kereket cserélt. A boxkiállások utolsó fordulója előtt Button még 9.5 másodperccel vezetett, ezt a hátrányt azonban a könnyű Ferrarival rendre 1:33-as köröket autózó Barrichello hét kör alatt simán ledolgozta, s ezzel bebiztosította magának pályafutása kilencedik futamgyőzelmét.
A sorrend ezután Räikkönen erőfeszítései dacára sem változott, aki az utolsó szakaszban lényegesen gyorsabb volt Barrichellónál és Buttonnál, de egyiküket sem maradt ideje megelőzni.
A Ralf Schumacherrel ütköző Coulthard, akinek az ügyét vizsgálta a versenybíróság is, a pontszerzők körén kívül szorult, a McLaren Räikkönen révén mégis hozott két pontot a Williamsen. Barrichello végleg bebiztosította magának a 2. helyet az egyéniben, az idei kilencedik dobogós helyezését szerző Button pedig a 3. helynek örülhet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2004. szeptember 26., vasárnap 08:00-10:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
56 kör (305.256 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 27-29 fok, aszfalt: 34-37 fok) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1ó29:12.420 |
56 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
1.035 |
56 |
|
3. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1.469 |
56 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
32.510 |
56 |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
45.193 |
56 |
|
6. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
54.791 |
56 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:05.464 |
56 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:20.080 |
56 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:20.619 |
56 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
55 |
|
11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Renault |
M |
+ |
1 kör |
55 |
|
12. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
55 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
55 |
|
14. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
55 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
55 |
|
16. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher (Ferrari) |
1:32.238 |
55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
|
kerék |
|
|
37. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
ütközés |
|
|
35. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
|
műszaki |
|
|
12. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
ütközés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|