Schumacher újra a csúcson Japánban
2006.12.31. 12:58
Michael Schumacher nyerte a vasárnapi Japán Nagydíjat, három fordulós szünet után visszatérve a csúcsra a Ferrarival. A mindvégig száraz pályán a williamses Ralf Schumacher tette teljessé a fivérek sikerét, mögötte a taktikai küzdelmet elvesztő Jenson Button végzett az első BAR-Hondával.
Michael Schumacher a Japán Nagydíjon aratott fölényes győzelmével, három fordulós kihagyás után visszatért a dobogó tetejére, fityiszt mutatva azoknak, akik a Sanghajban bukdácsoló versenyzőben a kiöregedő veteránt vélték felfedezni.
A tájfun miatt felborult program csak a megszokott rutint zavarta meg, Schumachert cseppet sem akadályozta abban, hogy a délelőtti időmérőn megszerzett pole pozícióból rajtolva, pályafutása során a 83. alkalommal elsőként szelje át a célvonalat.
A 2. helyen Michael öccse, Ralf ért célba, az áprilisi San Marinói GP óta először juttatva a dobogóra a Williamst. A 3. a másik két éllovassal ellentétben két kiállásos boxtaktikára bazírozó Jenson Button lett, a mivel a japánok hőse, Takuma Sato a 4. helyen végzett, a BAR-Honda a szinte ledolgozhatatlan 16 pontra növelte az előnyét a Renault-val szemben.
Michael Schumachert egyetlen pillanatra sem szorították meg, hiszen már a rajtnál is magabiztosan őrizte a vezetést, s jól időzített kerékcseréinek hála még a boxkiállásai során sem kerültek elé. Mivel kapásból 1:33-as köröket húzott ki a tarsolyából, míg a többiek rendre 1:35-ön felül autóztak, öccsével a nyomában eltűnt a távolban, s az ellenfelei csak 53 körrel később, a parc fermében láthatták viszont.
A rajtnál Button előreugrott a 3. helyre, Ralf mögé, a japán közönség bánatára megelőzve Satót, míg a hátraeső Mark Webbernek köszönhetően a Toyotánál bemutatkozó Jarno Trulli is előrébb lépett eggyel. Valamivel hátrébb Fernando Alonso és Kimi Räikkönen lerajtolták Olivier Panist, aki pályafutása utolsó nagydíján vett részt.
Már a második körben megkezdődött az előzések meglepően bő áradata, amikor Fisichella sikerrel támadta Villeneuve-öt. Néhány perccel később a 15. helyről startoló Rubens Barrichello visszaelőzte Panist, s ezzel kialakult egy sztárokból álló vonat Villeneuve, Alonso, Räikkönen, Montoya és Barrichello részvételével.
A 6. körben Alonso könnyedén elment renault-s csapattársa, az 1:38-as körökkel a többieket feltartó Villeneuve mellett, majd Sato is hasonló helycserét hajtott végre a tőle eltérő taktikát választó Buttonnal. Montoya viszont éles párharcban vette el a 11. helyet Räikkönentől.
A 2. helyen haladó Ralf Schumacher a 8. körben megkezdte a kerékcserék sorát, s hamarosan Panis, Webber és Montoya is követte őt a boxutcába. Michael Schumacher viszont öt körrel később ment ki, így időközben, könnyű Ferrarijával diktált tempója révén 16.6 másodpercre növelte az előnyét testvéréhez képest.
A két kiállást választó Renault-k és McLarenek a 14-15. körben kaptak új gumikat és benzint, akárcsak Button. A kerékcserék első fordulója után Sato, Button, David Coulthard, Alonso és Trulli követte a két Schumachert.
A 18. körben Webber műszaki hiba miatt végleg kigurult a Jaguar garázsába, ezzel megszületett a verseny első kiesője.
A Japán Nagydíj legszebb jelenetének négy körrel később lehettünk tanúi, amikor Montoya a sikánnál megpróbálta kifékezni a 7. helyen álló Trullit, de kisodródott, s nem csak az őt üldöző Barrichello, hanem Fisichella is elment mellette. Barrichello a helyzetet gyönyörűen kihasználva, még az S-kanyarokban megelőzte Trulli Toyotáját, Montoya pedig csupán a második kerékcserénél vette vissza a helyét Fisichellától.
A tiszta pályán Barrichello is kapásból 1:33-ra vitte le a köridőt, s megkezdte Alonso üldözését, miközben Ralf Schumacher a 23. körben másodszor is kiment a boxba. Öt körrel később Barrichello is járt ott, ám alig tíz köre volt hátra a versenyből, mivel összeütközött Coulthard McLarenjével, s sérült autójuk miatt mindketten feladták a küzdelmet.
Az élen ekkor már csak az volt kérdés, hogy a 2. hely Ralf Schumacheré vagy Buttoné lesz-e, ám a Williams három kiállásos stratégiája bizonyult hatékonyabbnak, mert a német versenyző magabiztosan vetélytársa elé került.
Az utolsó percekbe Baumgartner Zsolt kipördülése csempészett némi negatív izgalmat, a Minardi magyar versenyzője a verseny negyedik kiesője lett.
A 4. helyen Sato végzett, megelőzve Alonsót és Räikkönent, míg az utolsó pontokat Montoya és az egyszer kicsúszó Fisichella zsebelték be. A másik Saubert vezető Felipe Massa ezúttal nem fért be az első nyolc közé, ahogy Villeneuve-nek sem sikerült gyarapítania a konstruktőri összetett 2. helyére áhítozó Renault pontjait.
A boxkiállások nagy vesztese, Jarno Trulli 6.5 másodperccel az őt helyettesítő Villeneuve mögött hozta be a Toyotát, immár szokásához híven az utolsó pillanatban futva meg a leggyorsabb körét a versenyen. A mögötte befutó Christian Klient már 25.5 másodperccel később intették le.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Suzuka, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2004. október 10., vasárnap 07:30-09:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5807 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
53 kör (307.573 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 26-28 fok, aszfalt: 25-34 fok) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó24:26.985 |
53 |
|
2. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
14.098 |
53 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
19.662 |
53 |
|
4. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
31.781 |
53 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
37.767 |
53 |
|
6. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
39.362 |
53 |
|
7. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
55.347 |
53 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
56.276 |
53 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:29.656 |
53 |
|
10. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Renault |
M |
+ |
1 kör |
52 |
|
11. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
52 |
|
12. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
52 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
52 |
|
14. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
+ |
2 kör |
51 |
|
15. |
|
Timo Glock |
ITA |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
51 |
|
16. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
3 kör |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Rubens Barrichello (Ferrari) |
1:32.730 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
44. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
|
kicsúszás |
|
|
38. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
|
ütközés |
|
|
38. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
ütközés |
|
|
21. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
műszaki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|