Rubens Barrichello folytatta szárnyalását, s 2003 után idén is megszerezte a pole pozíciót a Brazil Nagydíjon, miközben ferraris csapattársa, Michael Schumacher az időmérőn csak 8. lett, így holnap a 18. helyről kell rajtolnia. Barrichello mellől Juan-Pablo Montoya, mögülük Kimi Räikkönen és Felipe Massa vághat neki a távnak.
Rubens Barrichello folytatta szárnyalását, s 2003 után idén is megszerezte a pole pozíciót a Brazil Nagydíjon, pályafutása során a 13.-at.
Mellőle a williamses Juan-Pablo Montoya, mögülük pedig a finn Kimi Räikkönen, valamint egy másik hazai sztár, Felipe Massa vághat neki a távnak. A két BAR-Honda csak a harmadik rajtsort tudta meghódítani, míg a negyedikbe a Schumacher-testvérek kerültek.
Michaelt azonban, aki délelőtti balesete miatt a Ferrari tartalékautóját vezette, tíz hellyel hátrébb, a 18. rajtkockába fogják száműzni, ami nagyban megkönnyíti az első hazai győzelmére áhítozó Barrichello dolgát. Megnehezíti azt viszont az esőt ígérő időjárás-jelentés.
Baumgartner Zsolt 1:13.550-nel nyitotta meg a sort, ez mintegy 0.6 másodperccel rosszabb, mint a szombati 2. szabadedzésen elért hétvégi legjobbja. Minardis csapattársa, Gianmaria Bruni a boxban maradt, nem tett meg mért kört.
Timo Glock már a középső szektorban 0.3 másodperccel gyorsabb volt Baumgartnernél, de végül csupán 0.048 másodperces előnnyel kaparintotta meg tőle az első helyet a Jordannel. Christian Klien azonban csakhamar 1.3 másodpercet vert rájuk, az élre állítva a Jaguart. Nick Heidfeld erre már nem tudott válaszolni, s 1:12.829-cel a 2. helyre sorolt be.
Ricardo Zonta, aki hazai pályáján a visszavonuló Olivier Panist válthatta a Toyotánál, 1:11.974-re javította az etalont, mielőtt Klien csapattársa, Mark Webber az első két szektorban megdöntötte az addigi legjobb részidőt, s 1:11.665-tel válaszolt neki.
Jacques Villeneuve erre már nem volt képes érdemben replikázni, így 0.171 másodperces hátránnyal 2. lett, mielőtt Fernando Alonso 1:11.454-es kört autózott, ideiglenes pole pozícióval vigasztalva a Renault-t.
A francia istálló öröme azonban csak addig tartott, amíg Jenson Button pályára lépett, s a középen elkövetett kisebb hiba dacára 1:11.092-re szorította le a köridőt. Button ezzel magabiztosan átvette a vezetést, de nem tűnt elég gyorsnak ahhoz, hogy megkaparintsa a pole-t az első futamgyőzelmére hajtó BAR számára.
A rövid szünet után Jarno Trulli azzal tört borsot a Renault orra alá, hogy a Toyotával gyorsabb volt utódjánál, Villeneuve-nél, s Alonso mögött megszerezte a 3. helyet. Közvetlenül ezután Giancarlo Fisichella is felzárkózott Trulli mögé, majd Kimi Räikkönen következett, aki elsőként szorította 1:11 alá a lécet, az élre állítva a McLarent.
Utolsó McLaren-es időmérőjén David Coulthard nem szerepelt jól, a középső szektorban fél másodpercet vesztve csak Webber és Villeneuve közé, a 7. helyre került. Ebből csakhamar 8. lett, mivel Takuma Sato feljött harmadiknak, mindössze 0.028 másodperccel kapva ki csapattársától, Jenson Buttontól.
Ralf Schumacher a pálya utolsó harmadában mindenkinél gyorsabb, összességében 0.009 másodperccel mégis lassabb volt Satónál, így mögé, a 4. helyre sorolt be. Bátyja, a délelőtti balesete után a tartalék Ferrarit vezető Michael az első mért ponton alig 0.005 másodperccel járt Räikkönen mögött, középen viszont sokat vesztett, s jelentős hátránnyal 5. lett.
Felipe Massa azzal okozott meglepetést, hogy 1:10.922-es körével kis híján legyőzte Räikkönent, hiszen alig volt lassabb nála, s könnyedén maga mögé utasította a két BAR-Hondát.
Juan-Pablo Montoya viszont őt is azonnal kitúrta az első rajtsorból, 1:10.850-re szorítva a pole pozícióhoz szükséges köridőt. Az első rajtkocka végül mégsem az övé, hanem a csúcsformában autózó Rubens Barrichellóé lett, aki a hazai közönség üdvrivalgása közepette, utolsóként teljesítette a mért körét.