2004 archív : Montoya győzelemmel búcsúzott a Williamstől |
Montoya győzelemmel búcsúzott a Williamstől
2006.12.31. 13:12
Óriási taktikai és test-test ellleni küzdelemben Juan-Pablo Montoya legyőzte következő csapattársát, Kimi Räikkönent, így győzelemmel búcsúzott a Williamstől. Räikkönennek meg kellett elégednie a 2. hellyel, míg Rubens Barrichellónak ugyan nem sikerült nyernie, de kilenc év után újra célba ért Brazíliában.
Óriási taktikai és test-test elleni küzdelemben Juan-Pablo Montoya legyőzte következő csapattársát, Kimi Räikkönent, így győzelemmel búcsúzott a Williamstől. Räikkönennek meg kellett elégednie a 2. hellyel, míg Rubens Barrichellónak ugyan nem sikerült nyernie, de kilenc év után újra célba ért Brazíliában.
A rajt előtt nem sokkal még zuhogott az eső Interlagos-ban, ezért a mezőny - Jacques Villeneuve, David Coulthard és Fernando Alonso kivételével - intermediate gumikon vágott neki a 71 körös távnak.
Kimi Räikkönennek a piros lámpák kialvása után sikerült legyűrnie a hazai pályán versenyző, és a pole pozícióból induló Rubens Barrichellót. Őket a nem sokkal később csúf véget érő BAR-ral Jenson Button, majd Juan-Pablo Montoya, Takuma Sato, Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Christian Klien, Michael Schumacher, Ricardo Zonta, Nick Heidfeld, Mark Webber, Timo Glock, Fernando Alonso, Jacques Villeneuve, David Coulthard, Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt követte.
Michael Schumacher a 2. körben kis híján kiejtette magát a további küzdelmekből, amikor Ferrarijával keresztbe csúszott a mögötte érkező Klien Jaguarja előtt, ráadásul veszített is három helyet, miközben megpróbálta összeszedni a magát önállósító F2004-et.
Barrichello a 3. körben - stílszerűen a célegyenesben hajtva végre a manővert -, a szurkolók őrjöngése közepette visszavette az elsőséget finn kollégájától. Jenson Buttonnak ugyanekkor komoly nehézségei támadtak a láthatóan már a rajtnál is füstölő BAR-ral - olyannyira, hogy fel kellett adnia a harcot, és idén eddig megszerzett 10 dobogós helyeinek számát nem tudta tovább gyarapítani, netán győzelemre váltani.
A pálya felszáradásával párhuzamosan a köridők is folyamatosan javultak: Montoya, majd Felipe Massa villogása után Alonso teljesített egyre gyorsabb és gyorsabb köröket.
Räikkönen és Montoya az 5. körben egyszerre érkeztek ki száraz pályára való gumikért, majd egymás mellett haladva végighajtottak a boxutcán. Végül a kolumbiai pilóta nyerte az agresszivitási párharcot, és tovahaladt Alonso nyomában, akinek bejött a verseny előtti hazardírozás (száraz gumikkal állt rajthoz), így jócska előnyt összeszedve az első kerékcsere-hullám után az élen állt.
A 16. körben a Minardik előtt haladó Nick Heidfeld Jordanje megadta magát, így a német iratkozhatott fel másodikként a kiesők listájára. Nem sokkal később Alonso kilátogatott a Renault szerelőihez, Montoyára hagyományozva ezzel a mezőny vezetését. A kolumbiai mögött Räikkönen, Ralf Schumacher, Sato, Barrichello, Alonso, Michael Schumacher, Massa, Trulli, Zonta, Klien, Webber, Fisichella, Villeneuve, Coulthard, Glock, Baumgartner, Bruni volt épp a sorrend.
A 23. körben Christian Klien és Mark Webber rég nem látott csapatbeli adok-kapokba keveredett, melynek eredményeképpen az ausztrál pilóta a pálya széléről figyelhette utolsó jaguaros futamának kimenetelét, fiatal német kollégája pedig első vezetőszárny-cserére látogathatott ki a boxba.
A 31. körben ismét szemerkélni kezdett az eső, de az időjárás végül úgy döntött: múljon el ez a szezon esőverseny nélkül! Takuma Sato a vacilláló időnek áldozatul esve elvesztette 5. pozícióját Barrichellóval szemben, de legalább - Buttonhoz hasonlóan - a csatából nem esett ki végleg.
A 18. kockából rajtoló Michael Schumacher a 44. körre már a 7. helyig küzdötte fel magát, ezt az eredményt azonban tovább javítania nem sikerült a futam leintéséig.
Az utolsó kilométereken a 2005-ös McLaren csapat két pilótája mérte össze erejét, ám a fájó nyakú Räikkönen nem tudott elég közel kerülni az idei első győzelmére hajtó kolumbiaihoz, és be kellett érnie azzal a 8 ponttal, amit ezüstérme jelentett.
Az utolsó körökre összeállt Alonso-Sato és Ralf ill. Michael Schumacher párosok tagjai között végül egy Ralf Schumacher-Sato helycserére került sor az utolsó métereken, így alakult ki a 2004-es Brazil GP végeredménye, miszerint: 1. Juan-Pablo Montoya, 2. Kimi Räikkönen, 3. Rubens Barrichello, 4. Fernando Alonso, 5. Ralf Schumacher, 6. Takuma Sato, 7. Michael Schumacher, 8. Felipe Massa, 9. Giancarlo Fisichella, 10. Jacques Villeneuve, 11. David Coulthard, 12. Jarno Trulli, 13. Ricardo Zonta, 14. Christian Klien, 15. Timo Glock, 16. Baumgartner Zsolt, 17. Gianmaria Bruni.
A Renault-nak nem sikerült visszaszereznie a konstruktőri második helyet a BAR-tól, és David Coulthard sem tudott pontszerző helyen búcsúzni a McLarentől (és minden bizonnyal a Forma-1-től is), Rubens Barrichello viszont kilenc év sikertelenség után dobogóra állhatott hazájában, Brazíliában, maga mögé utasítva többek között hétszeres világbajnok csapattársát, Michael Schumachert. A magyar Baumgartner Zsolt is legyőzte Gianmaria Brunit, hogy nyugodt szívvel mondhassa, ha jövőre netán már nem láthatjuk a Forma-1-ben: rajta nem múlott.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Interlagos, Sao Paulo |
|
|
|
Időpont: |
2004. október 24., vasárnap 19:00-21:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4309 m Pályarajz |
|
|
|
Versenytáv: |
71 kör (305.909 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 25-27 fok) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1ó28:01.451 |
71 |
|
2. |
|
Kimi Raikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1.022 |
71 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
24.099 |
71 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
48.908 |
71 |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
49.740 |
71 |
|
6. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
50.248 |
71 |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
50.626 |
71 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:02.310 |
71 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1:03.842 |
71 |
|
10. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Renault |
M |
+ |
1 kör |
70 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1 kör |
70 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
70 |
|
13. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
70 |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
70 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
69 |
|
16. |
|
Baumgartner Zsolt |
HUN |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
67 |
|
17. |
|
Gianmaria Bruni |
ITA |
Minardi-Ford |
B |
+ |
4 kör |
67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Juan-Pablo Montoya (Williams) |
1:11.473 |
49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
|
Mark Webber |
AUS |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
ütközés |
|
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
Jordan-Ford |
B |
|
kicsúszás |
|
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
motor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|