All.gportal.hu  Következő Forma-1 futam: 2010. július 25., Németország, Hockenheim
All.gportal.hu Következő Forma-1 futam: 2010. július 25., Németország, Hockenheim
Friss hír

Regisztrált felhasználók: 927- -->1171 :D - Köszönöm a sok regisztrációt ;)

A frissítések megkezdődtek az oldalon!

2008as futamok letöltése: 1 2 3



2010es futamok letöltése: 1

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Az oldal bannere



Főoldalra

 
A hét képe
 
A hét videója
 
Zenekereső
MP3 Kereső

Ide írd be az együttes nevét vagy a szám címét amit le akarsz tölteni! 

 
Menü
 
Michael Schumacher
 
Link
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Böngészők száma az oldalon
Látogató van az oldalon
 
Számláló
Indulás: 2005-10-23
 
E-mail
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Versenyek eredményei - 2008

1.Futam 2008.03.16
Ausztrál GP - Melbourne
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Lewis Hamilton

2.Futam 2008.03.23
Maláj GP - Sepang
Pole: Felipe Massa
Győztes: Kimi Raikkönen

3.Futam 2008.04.06
Bahrein GP - Sakhir
Pole: Robert Kubica
Győztes: Felipe Massa

4.Futam 2008.04.27 
Spanyol GP - Barcelona
Pole: Kimi Raikkönen
Győztes: Kimi Raikkönen

5.Futam 2008.05.11 
Török GP - Istambul
Pole: Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

6.Futam: 2008.05.25
Monaco GP - Monte Carlo
Pole: Felipe Massa
Győztes: Lewis Hamilton

7.Futam: 2008.06.08 
Kanada GP - Montreal
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Robert Kubica

8.Futam: 2008.06.22
Francia GP - Magny-Cours
Pole: Kimi Raikkönen
Győztes: Felipe Massa

9.Futam: 2008.07.06
Brit GP - Silverstone
Pole: Heikki Kovalainen
Győztes: Lewis Hamilton

10.Futam: 2008.07.20
Német GP - Hockenheim
Pole: Lewis Hamilton
Győztes:
Lewis Hamilton

11.Futam: 2008.08.03
Magyar GP - Mogyoród
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Heikki Kovalaien

12.Futam: 2008.08.24 
Európa GP - Valencia
Pole: Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

13.Futam: 2008.09.07
Belga GP - Spa
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Felipe Massa

14.Futam: 2008.09.14 
Olasz GP - Monza
Pole: Sebastian Vettel
Győztes:
Sebastian Vettel

15.Futam: 2008.09.28 (éjszaka)
Szingapúr GP - Szingapúr
Pole: Felipe Massa
Győztes: Fernando Alonso

16.Futam: 2008.10.12
Japán GP - Fuji
Pole:
Lewis Hamilton
Győztes: Fernando Alonso

17.Futam: 2008.10.19
Kína GP - Shanghai
Pole:
Lewis Hamilton
Győztes: Lewis Hamilton

18.Futam: 2008.11.02
Brazil GP - Interlagos
Pole:
Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

2008 Világbajnoka: Lewis Hamilton

 
Képek 2002

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marino-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Európa Nagydíj

Brit Nagydíj

Francia Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Japán Nagydíj

 
Képek 2004

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

San Marinói Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monacói Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Kínai Nagydíj

Japán Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Képek 2006

Bahreini Nagydíj

Maláj Nagydíj

Ausztrál Nagydíj

San Marino-i Nagydíj

Európa Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Brit Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Kínai Nagydíj

Japán Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Képek 2008

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

Spnayol Nagydíj

 
Ne másolj!
 
2003 archív
2003 archív : David Coulthard nyert Ausztráliában

David Coulthard nyert Ausztráliában

  2007.01.20. 15:36

Ahogy az elmúlt években mindig, ezúttal is Ausztráliában kezdődött a szezon, ráadásul parádés futammal: sokan kis túlzással ki is jelentették, hogy 2002-ben összesen nem volt annyi izgalom, mint ezen az egy versenyen. Ezzel persze lehet vitatkozni, azzal azonban nem, hogy az első hely David Coulthardé lett, Michael Schumacher pedig hosszú idő után először nem állhatott dobogóra.

Hihetetlenül izgalmas versenyt hozott a 2003-as Forma-1-es idény első futama, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj. Mindebben szerepet játszott, hogy a rajt előtt szemerkélt az eső az Albert Parkban, emiatt többen is a száraz, valamint nedves aszfaltra is alkalmas intermediate abroncsok mellett tették le voksukat. Mint később kiderült, a nyerő taktika a száraz gumik bevetése volt, ennek némiképp ellentmond David Coulthard győzelme: a skót volt ugyanis az első, aki a boxba hajtott kereket cserélni.

Forrás: EPA
Amikor még nyugodtak lehettek a Ferrari-hívek
Győzelmét leginkább annak köszönheti, hogy csapattársa, Kimi Räikkönen (aki a boxutcából indult a többiek után, mert a felvezető körben a csapat úgy határozott, ő már száraz gumikkal induljon neki a száguldásnak) egyetlen kerékcseréje alkalmával túl gyorsan hajtott a boxutcában, emiatt büntetésből ugyanott át kellett kocognia. No meg az sem volt éppen hátráltató tényező, hogy Juan Pablo Montoya szokás szerint hibázott a győzelem kapujában, Michael Schumachert meg technikai (és taktikai) hibák hátráltatták. Összességében megérdemelt McLaren-siker született, ami már csak azért is érdekes, mert a hivatalos időmérőn csak a 11., illetve 15. helyet szerezték meg az ezüst nyilak.

A tavalyi évi tömegbaleset után ezúttal meglepően sima rajtot láthattak a nézők, Michael Schumacher simán megőrizte első helyét, majd' rögtön magasabb sebességi fokozatba kapcsolt. Az első kör végére másfél másodperces előnyt melózott össze csapattársával, Rubens Barrichellóval szemben, az első kör után Schumacher, Barrichello, Heidfeld, Montoya, Frenzten volt a sorrend. A minardis Jos Verstappen és a mclarenes Kimi Räikkönen a boxból eredt a többiek után, a második kör végén pedig Montoya megelőzte Heidfeldet, s a Ferrarik nyomába eredt.

David Coulthard a szemerkélő esőre való tekintettel intermediate gumikkal vágott neki a futamnak, számítása azonban nem jött be, s mindjárt a második körben ki kellett mennie kereket cserélni. A Ferrarik elképesztő tempót diktáltak, négy kör alatt kilenc másodpercet vertek Montoyára. Folytatódott Heidfeld vesszőfutása, előbb csapattársa, Frentzen, majd a Renault-val versenyző Fernando Alonso is elment mellette, remek manőver után. Jacques Villeneuve is esőgumikra szavazott, ezért neki is meg kellett látogatnia szerelőit, csakúgy, mint Jenson Buttonnak.

Az ötödik kör végére hat másodpercre csökkent a Ferrarik előnye, Alonso felnyomult a negyedik helyre, Heidfeldet mindenki előzgette. Rubens Barrichello elnézett egy fordulót, így ő lett a verseny első kiesője: alaposan falhoz csapta autóját. Később Ralph Firman is ugyanezt tette, ráadásul ugyanott a Jordanjével, Michael Schumacher meg a boxba hajtott, s ekkor régen látott dolog történt: hibáztak a Ferrari szerelői, s Schumacher 14 másodpercig vesztegelt.

Cristiano da Matta számára is befejeződött az Ausztrál Nagydíj, s ez már a rendezők részére is intő jel volt, pályára küldték a safety cart. Az állás ekkor Montoya, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Webber, Räikkönen volt, azaz totálisan felborultak az erőviszonyok. 47 körrel a leintés előtt hagyta el a biztonsági autó a pályát, előtte még Alonso is meglátogatta szerelőit. Michael Schumacher így feljött a hatodik helyre, hogy nem sokkal később már ötödik legyen, Mark Webbert úgy hagyta ott, mintha az ausztrál parkolt volna. Montoya, Trulli, R. Schumacher, Räikkönen, M. Schumacher, Webber, Coulthard, Villeneuve volt ekkor a sorrend, az ifjabbik Schumacher pedig elkezdett felnyomulni Trullira, bátyja meg Räikkönenre.

A 15. kör végén a Forma-1-ben régen látott dolgot regisztrálhattunk, nevezetesen, hogy az első nyolc versenyző 12 másodperces távolságban volt egymástól. Montoya sokadszorra is a leggyorsabb kört autózta, ezúttal már a tavalyi pályacsúcsnál is jobbat ment. Mark Webber versenye is véget ért, noha szépen maga mögött tartotta Coulthardot, autója megadta magát. Az első öt mindeközben békésen elvolt egymással. A 17. körben rút hibát vétett a Williams, Montoyát és Ralf Schumachert egyszerre hívták ki a boxba. Utóbbi bátyjához hasonlóan pórul járt, s 18 másodpercig vacakoltak vele szerelői. Elképzelhető, hogy nem előmelegített gumikat kapott, mert miután visszatért a pályára, rögvest megpördölt. Jarno Trulli is letudta első boxkiállását, az első helyet Kimi Räikkönen vette át, a második helyen Michael Schumacher nyomult. A 18. körben újból a pályára küldték a safety cart, Mark Webber rossz helyre leparkolt autója miatt. A harmadik helyen Coulthard, mögötte Villeneuve, Button és Panis volt a sorrend. Justin Wilson újjáépítési munkálatokra a boxba hajtott, a szerelők olyan nyugodtan végezték munkájukat, mintha tengernyi idejük lenne. Persze a Minardinak a részvétel a fontos...

A 21. kört már ismét a biztonsági autó nélkül kezdték a versenyzők, Räikkönen kicsit meglépett Schumitól, Montoya megelőzte Panist, s feljött a hatodik helyre. Nick Heidfeld betegeskedő autója is megadta magát, futóműje ment tönkre. Ezzel csak annyi volt a gond, hogy majdnem telibe kapta Ralf Schumachert, miközben a kavicságy felé tartott. A 23. körben Michael Schumacher támadást indított a McLaren finnje ellen, aki - mondhatni szokás szerint - kicsit megijedt a némettől, s vétett néhány hibát. Érdemes azonban megemlíteni, hogy Räikkönen ekkor még nem volt kint kereket cserélni (egyszer sem).

A 26. körben a BAR lemásolta a Williams hibáját, az addigi negyedik és ötödik helyezett, Villeneuve és Button egyszerre hajtott a boxba. Wilson autója a sok fáradozás ellenére is megadta magát, a brit kiesett. A sorrend Räikkönen, M. Schumacher, Coulthard, Montoya, Panis, Frentzenre módosult a Honda "távozásával", M. Schumacher pedig a leggyorsabb kört autózta. Az ötszörös világbajnok eztán másodszor is kiment kereket cserélni, ezúttal hiba nélkül dolgoztak szerelői, így visszatérhetett a hatodik helyre. A 30. kör után Räikkönen, Coulthard, Montoya, Frentzen, Fisichella, M. Schumacher, Trulli volt a sorrend, a finn a leggyorsabb kört autózta, Antonio Pizzonia meg megpördült a Jaguarral. Olivier Panis büntetést kapott, mert a boxutcából kihajtva átlépte a fehér vonalat.

Forrás: EPA
David Coulthard ünnepel
Coulthard is kiment kereket cserélni, a skót a hatodik helyre érkezett vissza, éppen Michael Schumacher mögé. Egy körrel később Räikkönen is megállt végre tankolni, hibátlan, 12 másodperes szervizelést mutattak be a szerelők, s visszament a második helyre. Az állás Montoya, Räikkönen, Frentzen, M. Schumacher, Coulthard, Trulli, Alonso, R. Schumacher volt ekkor. A finn némiképp lelassult kerékcseréje után, Michael Schumacher így alaposan megközelítette. Frentzen a harmadik helyről kiállt szervizelni, nyolcadiknak tért vissza. A 37. körben a célegyenes végén Schumacher megpróbálta körbeautózni Räikkönent, a finn azonban visszaverte a támadást, s a fűre szorította a világbajnoki címvédőt, de a sportszerűség határain belül. Mutatványa teljesen hiábavalónak bizonyult, egy fordulóval később ugyanis büntetésből át kellett hajtania a boxutcán, mert kerékcseréje során túllépte a megengedett sebességet.

17 körrel a vége előtt Montoya, M. Schumacher, Coulthard, Alonso, Trulli, Räikkönen volt a sorrend, az ifjabbik Schumacher, Ralf pedig a boxba hajtott második kerékcseréjére és tankolására. Az éllovas Montoya is letudta a kötelezőt, Michael Schumacher így visszakerült már-már megszokott helyére, az első helyre. Räikkönen pechszériája folytatódott, ezúttal egy kicsúszással rukkolt elő, M. Schumacher autójának egyes alkatrészei pedig elvesztek a száguldás során, a hűtő vezetőszárnyai sérültek meg. A világbajnok ennek ellenére nem vette le a lábát a gázról, még növelte is előnyét Montoyával szemben.

14 körrel a vége előtt 13 másodperc volt Schumacher előnye Montoyával szemben, egy fordulóval később azonban ki kellett állnia a boxba. De nem a sérült alkatrészek, hanem üzemanyagvételezés céljából látogatta meg szerelőt, a negyedik helyre tért vissza. Az első hely Montoya ölébe hullott, a második David Coulthard, a harmadik Kimi Räikkönen volt. Igaz, csak egy ideig, mert Montoya hibázott, megpördült, így a skót állt az élre. Pontszerző volt még Trulli, Frentzen, Alonso és R. Schumacher.

Ezen a versenyen roppant szokatlan módon sokáig (azaz 4-5 körön keresztül) nem történt semmi érdemleges, így a hajrának ugyanilyen állással vágtak neki a pilóták. Hét körrel a vége előtt Coulthard magabiztosan őrizgette az első helyet, Räikkönen utolérte Montoyát, M. Schumacher meg a finnt, ők hárman másfél másodpercen belül autóztak. Pizzonia kiesett a Jaguarral, Fisichella a boxba hajtott a Jordannel, nem is ment már vissza a pályára. Három körrel a leintés előtt sem fogott még harcba a Montoya, Räikkönen, Schumacher trió, Coulthard mindeközben egyre növelte előnyét, ami azt jelezte előre, hogy nem is fog már változni semmi.

Nos, így is lett, azaz a 2003-as Forma-1-es szezon első futamát a 11. helyről rajtoló David Coulthard nyerte, második Juan Pablo Montoya, harmadik Kimi Räikkönen lett, a világbajnok Michael Schumachernek csak a negyedik hely jutott. Az ötödik Jarno Trulli, a hatodik Heinz-Harald Frentzen lett, s pontot szerzett még az újonc Fernando Alonso és Ralf Schumacher.

Hely

Pilóta

Csapat

Gumi

Idő

1.

Coulthard

McLaren-Mercedes

M

1:34:42.124 ó

2.

Montoya

Williams-BMW

M

+8.675 mp

3.

Räikkönen

McLaren-Mercedes

M

+9.192 mp

4.

M. Schumacher

Ferrari

B

+9.482 mp

5.

Trulli

Renault

M

+38.801 mp

6.

Frentzen

Sauber-Petronas

B

+43.928 mp

7.

Alonso

Renault

M

+45.074 mp

8.

R. Schumacher

Williams-BMW

M

+45.745 mp

9.

Villeneuve

BAR-Honda

B

+1:05.536 p

10.

Button

BAR-Honda

B

+1:05.974 p

11.

Verstappen

Minardi-Cosworth

B

+1 kör

12.

Fisichella

Jordan-Ford

B

+6 kör

13.

Pizzonia

Jaguar

M

+6 kör


Nem ért célba:

Panis (Toyota, M) +27 kör   
Heidfeld (Sauber-Petronas, B) +38 kör   
Wilson (Minardi-Cosworth, B) +42 kör   
Webber (Jaguar-Cosworth, M) +43 kör   
da Matta (Toyota, M) +51 kör  
Firman (Jordan-Ford, B) +52 kör  
Barrichello (Ferrari, B) +53 kör   

Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:27.724 (32. kör)
   
Következik a világbajnokság második futama: Malajziai Nagydíj (március 23., Szepang)

 
Michael Schumacher Szurkolói Klub
 
Schumi Vodafone-s reklámja
 
Következő futam
 
Óra
 
Chat
A Chatben tilos mindenfatja oldalreklámozás! Jó beszélgetést!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleménykérdezés
Ki a Forma-1 legeslegjobb pilótája?

Michael Schumacher
Felipe Massa
Kimi Raikkönen
Fernando Alonso
Juan-Manuel Fangio
Mika Häkkinen
Ayrton Senna
Alain Prost
Niki Lauda
Rubens Barrichello
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Ez a legjobb F1-es oldal
Nagyon tetszik az oldal
Jó az oldal, de kell még videó
Jó az oldal de kell még kép
Nem tetszik az oldal
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Képek 2003

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Európa Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Olasz Nagydíj

Amerikai Nagydíj
 
Japán Nagydíj

 
Képek 2005

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Belga Nagydíj

Brazil Nagydíj

Japán Nagydíj

Kínai Nagydíj

 
Képek 2007

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte-Carlói Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Európa Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Belga Nagydíj

Japán Nagydíj

Kínai Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Más oldalak bannerei
 
SMS
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?