Sepangban Raikkönen volt a legjobb
2007.01.20. 15:46
Malajziában a McLaren ismételt, az idény második futamán is legyőzhetetlennek bizonyult, ezúttal Kimi Räikkönen integethetett a dobogó tetejéről. Michael Schumacher a régi szép idők emlékére kakaskodott egyet a rajt után Jarno Trullival, de persze ő itta meg a levét: megbüntették és csak hatodik lett. Ugyanitt Alonso minden idők legfiatalabb pole pozíciós pilótája lett.
Eddig a McLarenről szól a 2003-as Forma-1-es idény, Ron Dennis csapata a Malajziai Nagydíjon is besöpörte az első helyet. A testvériesség jegyében ezúttal a hetedik helyről rajtoló Kimi Räikkönnennek jutott a futamgyőzelem, aki imígyen átvette a vezetést a világbajnoki összetettben.
A sepangi futam ugyan nem hozott akkora izgalmakat, mint az idénynyitó Ausztrál Nagydíj, érdekes eseményekből azért így sem volt hiány. Itt van például az ötszörös világbajnok Michael Schumacher esete, aki a második kanyarban rutintalan kezdőkhöz illő módon meglökte az olasz Jarno Trullit, emiatt a versenybíróság megbüntette. Pedig ha nem keménykedik, s kissé türelmesebb, később biztosan elment volna a renault-s mellett. Így viszont összesen négyszer kellett a boxba hajtania, s örülhet, hogy egyáltalán a hatodik helyre odaért. A Ferrari első számú pilótája zsinórban második futamán nem állhatott dobogóra, emberemlékezet óta nem volt erre példa.
|
Pizzonia vs. Montoya |
| Felállhatott viszont az első helyről induló Fernando Alonso, a fiatal spanyol a harmadik helyen végzett. Ha az ő, illetőleg a Renault fejlődése töretlen marad, beválhat Flavio Briatore jóslata, s harcban lehet az első helyért. Második egyébként Rubens Barrichello lett, így a Ferrari-híveknek legalább nem kellett boldogtalanul hazaballagnia.
Az első meglepetést Cristiano da Matta, a Toyota brazil újonca okozta, aki úgy határozott, a 11. rajtkocka helyett a boxból ered a többiek után. Jacques Villeneuve versenygépe lefulladt a rajtrácson, a kanadai ezért szélvészgyorsasággal megcélozta a boxot, hogy beülhessen tartalékautójába (nem sikerült neki, így neki sem vághatott a versenynek). A rajtot nem sikerült a versenyzőknek rendben elintéznie: a Renault-k ugyan az első kanyarba még elsőként fordultak be, a következőben azonban Michael Schumacher megpróbálta megelőzni Trullit: nem sikerült neki, s kilökte az olaszt az ideális ívről. Ennek következtében a hátsóbb régiókban is megsérült néhány autó, az ötszörös világbajnok pedig visszaesett a 12. helyre. Az eset versenybalesetnek tűnt, de egyértelműen Schumacher hibáztatható érte (tavaly ugyanilyen esetnél simán megbüntették Montoyát).
A kolumbiai sem úszta meg egyébként sértetlenül a kakaskodást, vezetőszárny-cserére rögtön a boxba kellett hajtania. Jó pár percet ott is töltött, számára már az első körben befejeződött a futam. Az első kör végén Alonso, Coulthard, Heidfeld, Räikkönen, Button, Barrichello volt a sorrend, a második végén pedig Räikkönnen erőből elment Heidfeld mellett. A harmadikban a melbourne-i győztes Coulthard versenye máris véget ért, a skót kicsúszott, s leparkolta autóját a füvön. Schumacher a boxba hajtott szintén vezetőszárny-cserére, a szerelők 10,7 másodperc alatt végeztek a művelettel.
Barrichello az ötödik kör elején megkezdte a felzárkózási hadműveletet, a célegyenesben simán elment Button mellett, s üldözőbe vette Nick Heidfeldet. A sorrend ekkor Alonso, Räikkönen, Heidfeld, Barrichello volt az első négy helyen. Nem sokkal később Panis is otthagyta a brit titánt, s felnyomult az ötödik helyre, Alonso pedig öt másodperccel száguldott Räikkönen előtt. Michael Schumacher mindeközben a 14. helyen szerénykedett, a boxból rajtoló da Matta (aki ezáltal elkerülte a tömegbalesetet) pedig a 12. helyen autózott.
A kilencedik körben Barrichello a célegyenesben elment Heidfeld mellett is, s kiderült, Schumacherre is ugyanúgy vonatkoznak a szabályok, mint bárki másra: az első körben bemutatott manőveréért a boxon történő átgurulásra ítélték. Räikkönen négy másodpercre megközelítette Alonsót, miközben sokadszorra is a leggyorsabb kört futotta. Az állás ekkor Alonso, Räikkönen, Barrichello, Heidfeld, Panis, Button, Ralf Schumacher volt, a Williams német pilótája a 17. helyről zárkózott fel pontszerző pozícióba.
Kimi Räikkönen megállíthatatlan volt SepangbanFotó: MTI
Olivier Panis a 12. körben előbb kiment tankolni, illetőleg kereket cserélni, majd fél perccel később autója megadta magát, így elbúcsúzhatott pontszerző helyétől. Nick Heidfeld is kiment szervizelni, szerencsétlenségére autója lefulladt, közel 24 másodpercig vesztegelt a szerelőknél. Fernando Alonso is kiállt az élről tankolni, a negyedik helyre azonban így is vissza tudott jönni. Előtte Räikkönen, Barrichello és Button nyomult, igaz, nem sokáig, kisvártatva ugyanis elment a brit mellett. Az ötödik Ralf Schumacher, a hatodik pedig az első körös baleset után feltámadó Trulli volt, aki eztán szintén meglátogatta szerelőit, helyét így Webber vette át - átmenetileg - a Jaguarral.
Jenson Button is kereket cserélt, majd a Sauber Frentzennel is eljátszotta azt a játékot, amit nem sokkal azelőtt Heidfelddel is: a másik német autója is lefulladt. 18 kör után Räikkönen vezetett Barrichello és Alonso előtt, a negyedik Ralf Schumacher volt. A McLaren finnje tíz másodperc alatt üzemanyagot vételezett, előnye azonban meglehetősen nagy volt, így visszaérkezett Alonso elé, az első helyet pedig Rubens Barrichello vette át. Button, Firman, Trulli, Heidfeld volt a sorrend a 4-8. helyen, a célegyenes végén Trulli megelőzte Firmant, a brit azonban a következő kanyarban viszont előzött, így minden maradt a régiben.
A 23. körben Barrichello is lerendezte boxkiállását, a brazil a harmadik helyre érkezett vissza. Ralf Schumacher is letudta a kötelezőt, Firman pedig ismételten az őrületbe kergette Trullit: miután az olasz nagy nehezen átverekedte magát rajta, kiment a boxba. Ott aztán apróbb problémái támadtak, s autóját be kellett tolni... Több mint harminc másodpercet veszített. Az élen Kimi Räikkönen állt, mögötte Alonso, Barrichello, Ralf Schumacher volt a sorrend, Michael Schumacher a nyolcadik pozícióig tornázta fel magát. A 28. körben aztán - összességében immáron harmadszor - a német ismét a boxba hajtott, s átesett egy rutinszerű kerékcserén.
Az élen eközben nem változott a helyzet, Kimi Räikkönen továbbra is élete első futamgyőzelme felé száguldott, Barrichello követte Alonso nyomát, Ralf Schumacher örvendezett negyedik helyének, Jenson Buttont pedig Jarno Trulli üldözte. Sokáig nyugodt mederben csordogáltak az események, amolyan vihar előtti csend volt a második kerékcserék előtt. Elsőként az ötödik helyről Jenson Button állt ki a 34. körben, majd a második Alonso is új gumikat, valamint üzemanyagot kapott tíz másodperc alatt. Előnye óriási volt Ralf Schumacherrel szemben, így természetesen visszajött a harmadik helyre. 20 körrel a leintés előtt Mark Webber feladta a versenyt, majd a másik Renault-val Jarno Trulli is szervizelt egyet. Neki nem volt olyan szerencséje, mint csapattársának, a szerelők húsz másodpercig pumpálták autójába a naftát (nem nyílt ki időben tanksapkája), így a hetedik helyen autózó Michael Schumacher elé tért vissza a pályára.
Rubens Barrichello 8,6 másodperc alatt tudta le második kerékcseréjét, így a boxban megelőzte Fernando Alonsót, s maradt a második helyen. Ezután Kimi Räikkönen is hibátlan boxkiálláson esett túl, azaz megőrizte vezető pozícióját. Button, Trulli és Michael Schumacher mindeközben kemény harcot vívott egymással, az olasz felmászott Button nyakára, de ahelyett, hogy elment volna mellette, őt hagyta ott Schumacher, aki így felnyomult a hatodik helyre. A célegyenes előtti kanyarban a német aztán Buttonon is átküzdötte magát, s 14 másodpercre megközelítette öccsét. 14 forduló volt ekkor még vissza, az élen Räikkönen, Barrichello, Alonso, R. Schumacher, M. Schumacher, Button, Trulli, Heidfeld volt a sorrend.
Schumacher később egész előzési mizériáját feleslegessé tette, negyedszer is a boxba hajtott, s visszacsúszott a hetedik helyre. A 45. körben Antonio Pizzonia egy pazar kicsúszással lepte meg a publikumot, azaz a Jaguar számára idő előtt befejeződött a malajziai futam. Michael Schumacher a leggyorsabb kört autózta, igaz, sokra nem ment vele: nyolc kör volt a végéig, s Kimi Räikkönen megállíthatatlanul robogott a futamgyőzelem felé.
Öt körrel a leintés előtt Trulli a célegyenes előtti kanyarban elszámolta magát, megpördült, Michael Schumacher pedig utolérte, s keményen elkezdte támadni. Aztán inkább visszavett, s megelégedett helyével, Räikkönen pedig senkitől sem zavartatva megnyerte az ötödik Malajziai Nagydíjat. Ron Dennis csapatfőnök örömében elsírta magát, miközben Rubens Barrichello érkezett be másodikként a célba. A pole pozícióból induló Fernando Alonso behozta Renault-ját a harmadik helyre, a 17.-ként startoló Ralf Schumacher pedig negyedik lett. Jenson Button autójával az utolsó körben valami történt, így az ötödik Jarno Trulli, a hatodik Michael Schumacher lett. A BAR-Hondának be kellett érnie a hetedik pozícióval, az utolsó pontszerző pozíciót pedig Heidfeld kaparintotta meg. Szerencsétlen Ralph Firman autója az utolsó körben adta meg magát.
Hely |
Pilóta |
Csapat |
Gumi |
Idő |
1. |
Räikkönen |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32:22.195 ó |
2. |
Barrichello |
Ferrari |
B |
+39.286 mp |
3. |
Alonso |
Renault |
M |
+1:04.007 p |
4. |
R. Schumacher |
Williams-BMW |
M |
+1:28:026 p |
5. |
Trulli |
Renault |
M |
+1 kör |
6. |
M. Schumacher |
Ferrari |
B |
+1 kör |
7. |
Button |
BAR-Honda |
B |
+1 kör |
8. |
Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
+1 kör |
9. |
Frentzen |
Sauber-Petronas |
B |
+1 kör |
10. |
Firman |
Jordan-Ford |
B |
+1 kör |
11. |
da Matta |
Toyota |
M |
+1 kör |
12. |
Montoya |
Williams-BMW |
M |
+3 kör |
13. |
Verstappen |
Minardi-Cosworth |
B |
+4 kör | Nem ért célba:
Pizzonia (Jaguar-Cosworth, M) +14 kör Wilson (Minardi-Cosworth, B) +15 kör Webber (Jaguar-Cosworth, M) +21 kör Panis (Toyota, M) +44 kör Coulthard (McLaren-Mercedes, M) +54 kör Fisichella (Jordan-Ford, B) +56 kör Villeneuve (BAR-Honda, B) +56 kör
Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1:36.412 (45. kör) Következik a világbajnokság harmadik futama: Brazil Nagydíj (Interlagos, április 6.)
|