2003 archív : Schumi keserű győzelmet szerzett Imolában |
Schumi keserű győzelmet szerzett Imolában
2007.01.20. 16:17
A sorban Imola, az első európai futam következett. A San Marinó-i Nagydíj a Schumacherek tragédiáját hozta, a futam napján hunyt el ugyanis Elisabeth Schumacher, a testvérek édesanyja. Ennek ellenére mindketten elindultak a futamon, s Michael győzelemmel búcsúzott a 2002-es Ferraritól: egyetlen apróbb hibát vétve ért oda az első helyre, hogy aztán bánatában a sajtótájékoztatóra már ne menjen el.
|
Győzelemmel zárt az F2002-es Ferrari |
| Noha tragédiával kezdődött a nap az első rajtsorból induló Schumacherek számára, Michael révén egy kis örömre mégis lehetett oka a családnak. Az ötszörös világbajnok német pilóta édesanyja halála ellenére is majdnem hibátlan vezetéssel rukkolt elő, s megérdemelten nyerte az imolai San Marinó-i Nagydíjat. Érthető módon nem ünnepeltette magát úgy, ahogy szokta, el is küldte maga helyett Jean Todt csapatfőnököt a sajtótájékoztatóra.
A szomorú tényektől függetlenül a Ferrari véget vetett az idei esztendőt eddig jellemző kudarcsorozatnak, s hazai pályán megszerezte végre a hőn áhított első futamgyőzelmet. Az F2002-est így elégedetten csomagolhatják el örökre a Ferrari-mérnökök, a következő, Spanyol Nagydíjon már a 2003-as négykerekűvel versenyezhet Schumacher, illetőleg az Imolában a dobogó harmadik fokára felkapaszkodó Rubens Barrichello.
A futamon (amelyet a meteorológusok várakozásaival ellentétben nem zavart meg eső) ismét jó eredményt ért el a McLaren-Mercedes, ezt leginkább kiváló taktikájának köszönheti. Ron Dennisék a vetélytársakkal szemben nem három, hanem csak kétkiállásos taktikát választottak, Kimi Räikkönen így simán odaérhetett a második helyre. David Coulthardnak sincs oka a szégyenkezésre ötödik helye miatt, s Ralf Schumacher sem bosszankodhat, hogy végül csak negyedik lett. Amit lehetett, azt kihozta a Williamsből, ez most ennyire volt elegendő.
|
Idén először nyert a Ferrari |
Fotó: EPA | Jos Verstappen a szombati időmérő edzésen nem ért el hivatalos időt, emiatt csak a boxból lódulhatott a többiek után, Ralph Firmannel egyetemben: a Jordan brit versenyzője technikai gondok miatt ragadt a depóban, autóját rögtön meg is tankolták a szerelők. A rajt gyakorlatilag teljesen rendben ment le, baleset nem történt, egyedül a jaguaros Pizzonia ragadt a rajtrácson. Ralf Schumacher roppant erőszakosan taposott a gázpedálra, mihelyst kialudtak a piros lámpák, ennek eredményeként bátyját megelőzve elsőként fordulhatott be az első kanyarba. Barrichello szépen megfogta Montoyát, így az első kör után R. Schumacher, M. Schumacher, Barrichello, Montoya, Räikkönen, Alonso, Panis, Coulthard volt a sorrend. Mark Webber az ötödik helyről a tizenegyedikre esett vissza a start után, alaposan beragadt az ausztrál pilóta.
A negyedik körben testvéri támadásba lendült M. Schumacher, s centikre felnyomult öccse nyakába. A célegyenesben az előzéssel is megpróbálkozott, Ralf Schumacher azonban gyönyörűen verte vissza a támadást, zárta az íveket az ötszörös világbajnok előtt. A következő forduló után újra megpróbálta megkaparintani az első helyet M. Schumacher, ezúttal kívülről próbált meg elmenni a williamses mellett, de nem járt sikerrel. Időközben Barrichello is megérkezett az élen álló duó nyakába, egy másodpercen belül autózott a három versenyző.
M. Schumacher folyamatosan óriási nyomás alatt tartotta testvérét, a nyolcadik körben szinte a pálya minden pontján próbálkozott az előzéssel. A célegyenesben aztán ismét megnőtt a távolság a két pilóta között, de komolyabb előnyt nem tudott összekaparni R. Schumacher. A negyedik helyen Montoya is megkezdte a felzárkózást, sorra autózta a leggyorsabb köröket, ez a négy autó messze a mezőny előtt körözött. Az első nyolc sorrendje amúgy ezidáig nem változott.
A tizedik körben a hatodik helyen álló Fernando Alonso robbantott, összehozott egy leggyorsabb kört, kisvártatva azonban már R. Schumacher állt az időlista élén. Megvolt az első boxkiállás is, Olivier Panis látogatta meg először a szerelőket (így Heidfeld lett átmenetileg a nyolcadik), hogy aztán néhány pillanattal később csapattársa, da Matta is kövesse őt. A 12. körben újra Montoyáé volt a legjobb idő, az élen eközben folytatódott a gyilkos Schumacher-testvérháború.
Az élmezőny tagjai közül először Alonso látogatta meg szerelőit a 14. körben, két fordulóval később R. Schumacher hajtott a boxba, azaz M. Schumacher állt az élre. Össznépi tankolássorozat kezdődött ekkor, Barrichello és Montoya is új abroncsokat vételezett. M. Schumacher még autózott egy leggyorsabb kört, mielőtt kiment volna tankolni, ennek köszönhetően öccse elé tért vissza a pályára. Az első helyet Räikkönen vette át, második Coulthard, harmadik pedig M. Schumacher volt az első kerékcserék után.
A 19. körben Jacques Villeneuve alatt felmondta a szolgálatot az új Honda-motor, kicsivel később pedig Mark Webber sebességtúllépés miatt áthaladós büntetést kapott. A 20. körben Coulthard is új kerekeket kapott, egy fordulóval később pedi csapattársa, Räikkönen tett látogatást a szerelőknél, Barrichello mögé, a negyedik helyre tért vissza. 21 kör után a sorrend M. Schumacher, R. Schumacher, Barrichello, Räikkönen, Montoya, Coulthard, Alonso, Panis volt, az éllovas világbajnok körről körre növelte előnyét.
A 24. körben a minardis Wilson állt ki a boxba, hogy aztán vissza se térjen többet a pályára. Autója lefulladt, s csapata minden igyekezete ellenére sem sikerült újraindítani, így betolták a garázsba. M. Schumacher mindeközben tíz másodpercre növelte előnyét testvérével szemben, akit Barrichello kezdett el erőteljesen zaklatni. A 27. körben Olivier Panis másodszor is új kerekeket vételezett, a nyolcadik helyet így Button foglalhatta el.
Két fordulóval később Montoya is a boxba hajtott, az üzemanyagtöltőcső vacakolása miatt azonban 12 másodpercig volt kénytelen vesztegelni. Egy körrel később R. Schumacher is szervizelt, a német Coulthard elé tért vissza, azaz megkezdődött a második tankolási hullám is. Montoyának harmadszor is vissza kellett mennie a szerelőkhöz, előző látogatása alkalmával ugyanis feltehetően egyáltalán nem kapott üzemanyagot.
A 34. körben Barrichello is kereket cserélt, de nem sikerült, csak R. Schumacher mögé visszatérnie. Egy körre rá M. Schumacher is átesett egy hibátlan szervizelésen, így Räikkönen elé tért vissza az első helyre. A sorrend ekkor M. Schumacher, Räikkönen, R. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Alonso, Button, Montoya volt.
A 37. körben Jenson Button is tett egy kirándulást a depóban, Montoya így felnyomult a hetedik helyre, a nyolcadik pozíció pedig Frentzené lett. Két fordulóval később Alonso is kiállt a hatodik helyről, a kolumbiai tehát még eggyel feljebb lépett. Räikkönen mindeközben folyamatosan M. Schumacher nyomában lihegett, a világbajnok nem tudta lerázni a fiatal finnt. A 42. körben Barrichello addig-addig lopakodott R. Schumacher mögött, míg megpróbálkozott egy előzéssel: a williamses azonban résen volt, így a sorrend nem változott. Illetve kicsit mégis, Villeneuve és Wilson után ugyanis Verstappen is idő előtt befejezte a versenyt.
18 körrel a leintés előtt ment ki Räikkönen másodszor kereket cserélni, s a szerelők bakija miatt néhány másodpercet elvesztegetett a boxban. M. Schumacher olyannyira megörült a finn távozásának, hogy rögtön vétett egy hibát: az egyik kanyart kicsit elméretezte, így óriási porfelhő kíséretében tért vissza a pályára. Az utolsó pillanatban menekült meg egyébként a kieséstől...
|
Schumi elhunyt édesanyjáért is versenyzett |
Fotó: MTI | 15 körrel a befejezést megelőzően R. Schumacher harmadszor is üzemanyagot és új kerekeket vételezett, azaz biztossá vált, hogy a Williams és a Ferrari három kerékcsrével számolt. Egy fordulóval később M. Schumacher általános megdöbbenést keltve vágódott be a boxba, de a Ferrari-szerelők gyorsan eszméltek, s egy hét másodperces szervizeléssel rukkoltak elő. M. Schumacher az első helyre tért vissza, átmenetileg azonban maga elé engedte Barrichellót, aki újabb egy körrel később szintén a depóba hajtott. A brazilt kísértette már-már szokásos balszerencséje, a bal első kereket nem sikerült feltenni, így nem tudott visszatérni R. Schumacher elé. 11 körrel a leintés előtt M. Schumacher, Räikkönen, R. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Alonso, Montoya, Button volt a sorrend.
Barrichello nem elégedett meg a negyedik hellyel, tíz körrel a vége előtt az idény eddigi legparázsabb pillanatait produkálták R. Schumacherrel. A pálya közepétől a célegyenesig kívülről-belülről támadta a brazil a németet, hogy aztán a célegyenesben el is menjen mellette. Hihetetlen pillanatokat produkált a két pilóta. Ralph Firman motorja mindeközben elfüstölt, Barrichello pedig tüstént üldözőbe vette Kimi Räikkönent. Mark Webber lelassult, s ő is feladta a futamot.
Három körrel a leintés előtt két másodpercre közelítette meg Barrichello Räikkönent, közben elfüstölt a másik jordanes, Fisichella motorja is. Egy körrel később már csak egy másodperc volt a különbség a két pilóta között, Barrichello folyamatosan nyomult fel a McLarenre. Az utolsó körnek hét tizedes differenciával vágtak neki, előzés azonban már nem volt: ugyan Barrichello centikre megközelítette Räikkönent, elmenni már nem tudott mellette. Talán ha még két kör lett volna a versenyből... Nyert tehát Michael Schumacher (pályafutása 65. futamgyőzelmét aratta), így győzelemmel búcsúzott a tavalyi Ferraritól, második Kimi Räikkönen, harmadik pedig Rubens Barrichello lett. A negyedik hely Ralf Schumachernek, az ötödik David Coulthardnak, a hatodik Fernando Alonsónak, a hetedik Juan Pablo Montoyának, a nyolcadik Jenson Buttonnak jutott. A gyászoló M. Schumacher helyett Jean Todt csapatfőnök vett részt a kötelező sajtótájékoztatón.
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:28:12.058 ó (átlag: 207.895 km/ó) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1.882 mp hátrány 3. Barrichello (brazil, Ferrari) 2.291 mp h. 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 8.803 mp h. 5. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 9.411 mp h. 6. Alonso (spanyol, Renault) 43.689 mp h. 7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 45.271 mp h. 8. Button (angol, BAR-Honda) 1 kör h. 9. Panis (francia, Toyota) 1 kör h. 10. Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 1 kör h. 11. Frentzen (német, Sauber-Petronas) 1 kör h. 12. da Matta (brazil, Toyota) 1 kör h. 13. Trulli (olasz, Renault) 1 kör h. 14. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth) 2 kör h. 15. Fisichella (olasz, Jordan-Ford) 5 kör h.
Kiesett:
Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 8 kör h. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth) 11 kör h. Firman (brit, Jordan-Ford) 24 kör h. Wilson (angol, Minardi-Cosworth) 39 kör h. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 43 kör h.
Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1:22.327 p Következik a világbajnokság ötödik futama: Spanyol Nagydíj (Barcelona, május 4.)
|