Schumi nyerte a Spanyol Nagydíjat
2007.01.20. 16:29
Schumacher két hét alatt (majdnem) minden gondját és baját kipihente, így győzelemmel avatta fel az új Ferrarit. A Spanyol Nagydíjon Fernando Alonso lett a második, zseniális dolgokat művelt a fiatal pilóta.
Michael Schumacher győzelemmel búcsúzott a tavalyi Ferraritól, s hogy stílszerű legyen, győzelemmel avatta fel az idei esztendőre tervezett négykerekűt is. Az ötszörös világbajnok a rajttól a célig uralta a Spanyol Nagydíjat, komolyabb problémái egyedül a start után adódtak. Akkor elmehetett volna mellette Barrichello és Alonso is, végül azonban a brazil és a spanyol próbálkozásai is hiábavalónak bizonyultak.
De ha már Alonsónál tartunk: a fiatal spanyol egyértelműen Michael Schumacher utóda lehet a jövőben, kétségtelenül zseniális képességekkel áldotta meg a sors. Hazai pályán mindent kihozott magából, amit lehetett, ennek eredménye pályafutása első második helyezése lett. S ha így folytatja, lehet ez még sokkal jobb is: a verseny egyes periódusaiban úgy száguldott, mintha az élete függne tőle, ennek ellenére egyetlen apróbb hibát sem vétett, az utolsó pillanatig uralta Renault-ja minden mozdulatát.
Végül érdemes szólni a világbajnoki pontversenyt (még mindig) vezető finn Kimi Räikkönenről. A McLaren versenyzője olyan harminc méter megtétele után volt kénytelen feladni a versenyt, igaz, erről nem igazán tehetett. Antonio Pizzonia Jaguarja ugyanis nem indult el, a rajtrácson ragadt, Räikkönen pedig már nem tudta kikerülni a brazilt (akinek könnyen lehet, hogy a Spanyol Nagydíj volt az utolsó versenye), s belerohant. Persze Ron Dennisék csak magukat okolhatják a baleset miatt, ha Räikkönen a boxból lódult volna a többiek után (a szombati időmérőn kicsúszott, időt nem ért el, így erre lett volna lehetősége), hasonló gondja bizonyosan nem lett volna.
Jól tippeltek tehát azok, akik részt vettek az [origo] szavazásán, melyben azt kérdeztük: Schumacherék mire mennek a Barcelonában bemutatkozó új Ferrarival. Olvasóink közel 53 százaléka kattintott a "hát nyernek" lehetőségre, 15 százaléknyian gondolták úgy, hogy lerobbannak, majd' 14 százalék pedig szívesebben látta volna szántani a ferrarisokat. Tíz százalék szerint Schumacherék csak közlekedni tudnak az új Ferrarival, nyolc és fél százalék pedig úgy gondolta, összetörik a szép új járgányt.
Coulthard túl erőszakos volt
A barcelonai rajt előtt tanácskozást tartottak az istállóvezetők, s az a javaslat született, miszerint vissza kellene állítani a vasárnapi bemelegítő edzéseket. Ezzel kívánják ellensúlyozni az "egy hétvége, egy motor"-szabályt, álláspontjuk szerint a pénteki időmérő edzés helyett lehetne visszahozni a futam napján történő gyakorlást. Állítólag csökkennének ezáltal a költségek, sőt, az erőforrások is jobban bírnák a gyűrödést.
A rajtot - már-már szokás szerint - nem sikerült baleset nélkül abszolválnia a mezőnynek, rögtön kezdésnek pályára hajtott a safety car. Pedig a Schumacher, Barrichello, Alonso hármas olyan félelmetes párviadalt produkált, amilyet rég láttunk: a spanyol, mint akit puskából lőttek ki, elment Barrichello mellett, majd Schumachert is megpróbálta lehagyni. Persze az ötszörös világbajnokot nem olyan könnyű lóvá tenni, nem is sikerült neki. Mindeközben a brazil visszaelőzte Alonsót (s majdnem Schumachert is), így maradt az időmérőn kialakult sorrend. A hátsó traktusban ismét Pizzonia okozott galibát, autója nem indult el, erre pedig nem számított Kimi Räikkönen. Lendületből telibe kapta a Jaguart, az ütközés következtében mindkét autó rommá tört. Elöl Jarno Trulli csúszott ki, összeakadt ugyanis David Coultharddal. A skót megúszta egy boxlátogatással, az utolsó helyre esett vissza. A sorrend a safety car ötödik kör végén való távozásakor M. Schumacher, Barrichello, Alonso, R. Schumacher, Button, Montoya, Villeneuve, da Matta volt, a 18. helyről induló Justin Wilson pedig ekkor kilencedikként autózott.
Montoya a célegyenes végén kifékezte Buttont, így feljött az ötödik helyre, a két Ferrari pedig megpróbált ellépni a többiektől. Barrichello (majd egy fordulóval később Schumacher) össze is hozott egy leggyorsabb kört, Alonso azonban nem hagyta magát, s tapadt az éllovasokra. Coulthard megkezdte a felzárkózási hadműveletet, két kör alatt négy versenyzőt hagyott maga mögött, s feljött a 13. helyre.
Schumacher a 13. körre szép csendben három és fél másodperces előnyt brusztolt ki magának Barrichellóval szemben, csapattársához ugyanakkor egyre közelebb került a rendkívül agilisan versenyző Alonso. Az első nyolcban is történt néhány változás, a hetedik helyre da Matta, míg a nyolcadikra Olivier Panis került, Jacques Villeneuve ugyanis a boxba hajtott kereket cserélni. Nem sokkal később márkatársa, Jenson Button is követte, azaz idén először nem a Toyota kezdte a kerékcseréket. Villeneuve nem sokáig vitézkedhetett az új gumikkal, egy kört ment, s motorhiba miatt feladta a futamot.
A 17. körig liheghetett Alonso Barrichello nyakában, a spanyol ekkor kénytelen volt üzemanyagot vételezni. Ugyanebben a fordulóban David Coulthard számára is befejeződött a Spanyol Nagydíj, a skót túlontúl erőszakosan próbált elmenni Button mellett, de nem sikerült neki: megpördült, s a kavicságyban fejezte be a versenyt, ugyanakkor a britnek is a depóba kellett hajtania szervizelésre. A 19. körben M. Schumacher is látogatást tett a szerelőknél, majd rögtön utána Barrichello is letudta a kötelezőt. Mindkét Ferrarit hibátlanul tették rendbe a szakemberek, ennek ellenére a brazil csak Alonso mögé tudott visszajönni.
23 kör, az első kerékcserék után tehát M. Schumacher, Alonso, Barrichello, R. Schumacher, Montoya, da Matta, Firman, Frentzen volt a sorrend, az ötszörös világbajnok három és fél másodperccel vezetett a spanyol trónkövetelővel szemben. Egy ideig tulajdonképpen semmi érdemleges nem történt, Panis elment Firman mellett, M. Schumacher pedig körről körre növelte előnyét, Barrichello és Alonso között állandósult a különbség, a többiek messze lemaradva követték a dobogósokat.
A 29. körben da Matta másodszor is kereket cserélt, így is vissza tudott azonban jönni a hetedik helyre. A 35. körben aztán Michael Schumacher is szervizelt, öccse, Ralf Schumacher mögé érkezett vissza, vívtak is egy röpke párviadalt: a williamses néhány kanyar erejéig még maga mögött tudta tartani testvérét, utána azonban megadta magát, s elengedte a belső íven próbálkozó ötszörös világbajnokot. Egy fordulóval később Barrichello is kereket cserélt, még eggyel később Alonso is. Ezúttal a sorrend nem változott, maradt minden a régiben hármuk között (a második helyen ott legyeskedett azért R. Schumacher), egyedül a spanyolnak támadt kisebb afférja Firmannel, be is intett a brit pilótának.
Alonso alaposan megszenvedett a Williams-BMW második számú versenyzőjével, gondjait azonban R. Schumacher maga oldotta meg: a német az egyik kanyart kissé szélesre méretezte, a kavicságyat is megjárta, mire beevickélt a boxba. A 41. körben Montoya is lecserélte az abroncsokat, Olivier Panis meg - az idény során immáron sokadszor - kiesett. Alonso elképesztő iramban kezdett száguldozni, abszolút határon autózott, ennek eredményeként körönként olyan fél másodperceket hozott M. Schumacheren.
A 45. körben elfüstölt Giancarlo Fisichella motorja, a két williamses pedig egymással vívott parázs csatát. A párharcból Montoya került ki győztesen, nagy nehezen elment R. Schumacher mellett. A 49. körben Michael Schumacher pillanatok alatt abszolválta harmadik kerékcseréjét is, a Renault-nál pedig nem kockáztattak, azonnal kihívták Alonsót. A spanyollal egyidőben Barrichello is pit-stopolt, azaz a sorrend ezúttal sem változott: Alonso hat másodpercre autózott Schumitól, Barrichello hátránya húsz másodperc, a további sorrend Montoya, R. Schumacher, da Matta, Webber, Firman volt.
Néhány körrel a leintés előtt Alonso visszavett a gázból, "ráment" a biztos második helyre, de így is 11 másodperccel vezetett Barrichello előtt. Da Matta "megtalálta" a szemmel láthatóan fékproblémákkal bajlódó R. Schumachert, a két pilóta ádáz küzdelmet vívott az ötödik helyért, a nyolcadik pozícióért pedig Firman és Button harcolt. Da Matta még az utolsó körben is megpróbálkozott R. Schumacher leküzdésével, törekvéseit azonban nem koronázta siker, így a kockás zászló M. Schumacher, Alonso, Barrichello, Montoya, R. Schumacher, da Matta, Webber, Firman sorrendben intette le a pilótákat.
|