2003 archív : Barrichello verhetetlen volt Silverstone-ban |
Barrichello verhetetlen volt Silverstone-ban
2007.01.24. 21:27
Rubens Barrichello csak egyszer, a rajtnál hibázott a Forma-1-es Brit Nagydíjon, ezt követően kétség sem férhetett hozzá, hogy ő a legjobb. A brazil pilóta pályafutása hatodik futamgyőzelmét aratta a silverstone-i futamon, amelyet egy ízben meg kellett szakítani, ugyanis egy őrült berohant a pályára.
Régen láttunk olyan izgalmas versenyt, mint amilyen a Brit Nagydíj volt, ez egyértelmű. Ugyanakkor a vasárnapi futam után az is egyértelműnek tűnik, hogy a sokat bírált silverstone-i futamnak befellegzett. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke eddig is hangoztatta, hogy az angliai pályának nincs helye a versenynaptárban, ennek tudatában sejthető, hogy mire gondolhat most.
Mert azért az példátlan, hogy egy skótszoknyás őrült beszabadul a pályára, s métereket rohangál a forgalommal szemben, a teljes gázzal száguldozó autók között. Csoda, hogy nem történt tragédia, néhányan csak az utolsó pillanatban vették észre az öngyilkosjelöltet.
A Brit Nagydíj azért sportszempontból sem volt semmi: Rubens Barrichello például fénykorát idéző módon utasított maga mögé mindenkit, kétségtelenül megérdemelten gyűjtötte be pályafutása hatodik futamgyőzelmét. Senkinek sem hagyott nyugalmat, aki elé került, azt megelőzte.
Räikkönen is bemutatta, hogy nem kell versenyezni, a világbajnoki címre hajtó finn pilóta több hibát is bemutatott Silverstone-ban. Pedig akár át is vehette volna a pontverseny első helyét Michael Schumachertől, a német ugyanis az első kerékcserék után (míg az őrültet elvitték a pályáról, bejött a safety car, s ez idő alatt mindenki megrohamozta szerelőit) csak a 14. volt, míg a mclarenes ott volt a negyedik helyen.
Nos, a leintésig csupán egy hely differencia maradt a két versenyző között, így Räikkönen csak egy pontot tudott hozni Schumacheren. A harmadik helyen viszont változás történt, Montoya jött fel a dobogóra: a kolumbiai ugyanis második lett Silverstone-ban, míg Ralf Schumachert technikai gondok miatt csak kilencedikként intették le.
Barrichello finoman szólva is elbénázta a rajtot, Trulli és Räikkönen úgy húzott el mellette, mintha hátrafelé ment volna. Michael Schumacher is támadta öccsét, ám nem járt sikerrel, eközben majdnem őt előzte meg Alonso. A spanyol nem sokáig bosszanthatta a németet, az első kör vége felé ugyanis elment mellette Montoya. A sorrend Trulli, Räikkönen, Barrichello, R. Schumacher, M. Schumacher, Montoya, Alonso, da Matta volt tehát a második forduló megkezdése előtt.
Coulthard is jól rajtolt, a tizenkettedikről a kilencedik helyre tornázta fel magát, Jenson Button pedig a box helyett (szombaton nem teljesített mért kört) az utolsó helyről eredhetett a többiek után.
Az ötödik körre Barrichello felébredt a kábulatból, s padlógázzal vette üldözőbe Räikkönent, autózott is egy leggyorsabb kört. Trulli időközben kibrusztolt előnye azonban szemvillanás alatt nullára redukálódott, pályára küldték ugyanis a safety cart. Ennek oka, hogy Coulthard autójáról egy alkatrész lepotyogott, s igen rossz helyre esett: össze kellett szedegetni a darabokat. A skót gyorsszervizre a boxba is hajtott, a 17. helyre esett vissza.
A biztonsági autó a lehető leghamarabb távozott, így az egész akció csak arra volt jó, hogy összerázódott a mezőny. Nem sokkal később Barrichello fáradozásait siker koronázta, addig lihegett Räikkönen nyomában, míg a finn hibázott, így megelőzhette.
Ezután olyat láthattunk, amit Forma-1-es futamon talán még sosem: egy őrült (valamiféle tüntető), ki tudja, hogyan, de bejutott a pályára, s a száguldozó autók között (szembe rohanva velük) torreádort játszott. Csoda, hogy nem ütötte el senki, ezzel azonban többé-kevésbé bizonyossá vált, hogy a mai nappal befellegzett a sokat bírált Brit Nagydíjnak. A safety car természetesen újra bejött, egy pályabíró pedig lebirkózta a láthatólag hibbant alakot, majd kivonszolta a fűre.
Míg a biztonsági autó a pályán volt, a komplett élmezőny a boxba hajtott kereket cserélni, a toyotások (da Matta és Panis) azonban ezt korábban megtették, így átvették az első helyet. A harmadik helyen az egy szervizelésen már szintén túlesett Coulthard autózott. Trulli, Räikkönen, R. Schumacher, Firman, Barrichello volt a további sorrend, M. Schumacher csak 14. volt, azaz ő lett a nagy vesztese az egésznek.
Mihelyst a safety car távozott, Räikkönen támadott, s megelőzte Trullit, majd ugyanazzal a lendülettel Coulthard mellett is elment. Egy körrel később Panist is leküzdötte, azaz a legjobb úton haladt az első hely felé.
A hátsóbb régiókban igazi tűzijáték volt, különösen a Barrichello-R. Schumacher csata volt figyelemre méltó: sokáig viaskodott egymással a két pilóta, a brazil azonban csak átverekedte magát a williamsesen, akit nem sokkal később csapattársa, Montoya is maga mögé utasított (valami gondja támadhatott, ugyanis a boxba kellett hajtania).
Az élmezőnyben mindenki nyomában lihegett valaki: da Matta és Räikkönen elszakadtak ugyan, de a köztük lévő különbség nem volt nagyobb fél másodpercnél. Coulthard a többieket szemmel láthatóan feltartó Panist üldözte, Trullit Barrichello próbálta majd' minden kanyarban megelőzni, a brazil manővereit pedig Montoya figyelte a háttérből. M. Schumacher mindeközben a középmezőnyben szenvedett, egyedül Buttont bírta megelőzni. Előtte Alonso autózott ekkor...
Barrichello addig-addig erőlködött, míg Trullit is hibára kényszerítette, az olaszt nem sokkal később Montoya is faképnél hagyta. A nyolcadik helyért mindeközben óriási csata folyt, tizedeken belül ott volt Firman, Alonso, Webber, Villeneuve, valamint M. Schumacher is. A 27. körben Webber volt a nyolcadik.
A 28. fordulóban Coulthard kiállt kereket cserélni, így a negyedik hely a roppant agilis Barrichello ölébe hullott. Rögvest Panis nyomába is eredt. M. Schumacher eközben nem bírt Villeneuve-vel, akárhogy próbálta, nem tudta megelőzni a kanadait. Rosszul járt a skótszoknyás őrülttel...
Néhány perc kellett csak hozzá, hogy Barrichello átjusson a Panis jelentette akadályon, a nyomában Montoyának is sikerült ugyanez. Az élről da Matta közben kiállt kereket cserélni (hetedikként tért vissza), így Räikkönen átvette az első helyet. Ekkor történt, hogy M. Schumacher nagy nehezen kifékezte (végre) Villeneuve-öt. Firmannel nem vesződött ennyit az ötszörös világbajnok, erőből elment mellette.
A verseny első kiesője Pizzonia lett, a brazil motorja a 32. körben elfüstölt. Két fordulóval később Räikkönen kereket cserélt és tankolt, da Matta elé, az ötödik helyre tért vissza, azaz helyet cseréltek a boxban. (Kiderült, az őrült egy ír katolikus volt, aki mellesleg Biblia-mániás. Letartóztatták.)
Barrichello sorra autózta az élen a leggyorsabb köröket, az élmezőny tagjai pedig cserélgették a kerekeket. Montoya, Trulli és Alonso is meglátogatta a szerelőket, majd a brazil sem várhatott tovább. Ezután Räikkönen, Barrichello, da Matta, M. Schumacher, Villeneuve volt a sorrend, ám utóbbi két pilóta ekkor még nem volt kint másodszor kereket cserélni. (A világbajnok végül a 40. körben szervizelt, ám csak a tizedik helyre tért vissza.)
Barrichello kétségtelenül a legjobb: nem sokáig tűrte, hogy Räikkönen előtte halad, előbb felzárkózott, majd ezen a versenyen másodszor is leckét adott neki autóversenyzésből. A finn majdnem ki is csúszott, ám valahogy összeszedte McLarenjét: gyönyörű jelenet volt.
Räikkönen nem nagyon szomorkodott a második hely miatt, lévén M. Schumacher ekkor csak a nyolcadik pozícióban szerénykedett. Fisichella bemutatott egy kicsúszást, nagy sebességgel vágtatott át az olasz a kavicságyon. Szerencsére a Jordan senkit nem talált telibe, így Fisichella beevickélhett a boxba.
A toyotások három kiállással számoltak, így da Matta és Panis visszaesett a hetedik-nyolcadik helyre, M. Schumacher így az ötödik helyért harcolhatott Trullival. A ferraris próbálkozott kívülről-belülről, de a renault-s egy ideig ellenállt. Aztán már nem tudott, így mivel Coulthard is kiállt harmadszor, feljött a negyedik helyre.
Elöl közben Räikkönen hibázott, a kavicságyba hajtott, így Montoya erőlködés nélkül előzhette meg. A finn tehát lecsúszott a harmadik helyre, ám ezt a pozíciót annyira nem kellett féltenie, M. Schumacher ugyanis 24 másodpercre volt tőle. Coulthard megelőzte da Mattát, s feljött a hatodik helyre.
Alonso autója nyolc körrel a leintés előtt megadta magát, így Button ölébe hullt az utolsó pontszerző hely. Coulthard két körrel a vége előtt megelőzte Trullit is, így ötödikként zárta a Brit Nagydíjat. Nyert teljesen megérdemelten Rubens Barrichello, második Juan Pablo Montoya, harmadik Kimi Räikkönen lett. Michael Schumachernek a negyedik hely jutott, míg Jarno Trullit hatodikként, Cristiano da Mattát hetedikként, Jenson Buttont pedig nyolcadikként intette le a kockás zászló.
1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:28:37.554 ó 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 5.462 mp hátrány 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 10.656 mp h 4. M. Schumacher (német, Ferrari) 25.648 mp h 5. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 36.827 mp h 6. Trulli (olasz, Renault) 43.067 mp h 7. da Matta (brazil, Toyota) 45.085 mp h 8. Button (angol, BAR-Honda) 45.478 mp h 9. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 58.032 mp h 10. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 1:03.569 p h 11. Panis (francia, Toyota) 1:05.207 p h 12. Frentzen (német, Sauber-Petronas) 1:05.564 p h 13. Firman (ír, Jordan-Ford) 1 kör h 14. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1 kör h 15. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth) 2 kör h 16. Wilson (angol, Minardi-Cosworth) 2 kör h 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 2 kör h
Kiesett:
Alonso (spanyol, Renault) Fisichella (olasz, Jordan-Ford) Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth)
Leggyorsabb kör: Barrichello 1:22.236
Következik a világbajnokság 12. futama: Német Nagydíj (Hockenheim, augusztus 3.)
|