Juan Pablo Montoya nyerte a Német Nagydíj vasárnapi futamát, mit sem törődve a mögötte zajló izgalmas eseményekkel. Az élről rajtolva, nyugodt autózással, pár kör híján, szinte rajt-cél győzelmet aratva szerezte meg idei második győzelmét. A most megszerzett tíz ponttal ő lépett elő a címvédő, ötszörös világbajnok legfőbb riválisává, hiszen a rajtbalesetben kieső Kimi Räikkönen ma nem szerzett pontot, így a kolumbiai vette át tőle a második helyet a bajnokságban.
Michael Schumacher a hatodik helyről vágott neki a 67 körös versenynek, és lendületesen jött volna felfelé, azonban a két Renault-val sokáig meggyűlt a baja. Miután sikeresen átküzdötte magát rajtuk a második helyen autózott, azonban a bal hátsó Bridgestone gumi nem bírta a kemény igénybevételt, három körrel a vége előtt defektet kapott. Schumacher a boxba hajtott új abroncsért, de a dobogós hely így elúszott számára, végül a két pontot érő hetedik helyen intette le a kockás zászló, mellyel megtartotta vezető helyét a bajnokságban.
A német világbajnok szerencsétlen defektjével David Coulthard ölébe hullott a második hely. A skót pilótának már 41 pontja van a mostani nyolccal együtt, így még akár a világbajnoki címre is megmaradt a matematikai esélye. Mögötte a két Renault ért célba, Jarno Trulli állhatott fel a dobogó legalsó fokára, míg Fernando Alonso a megszerzett öt pontnak örülhetett.
Szintén kettős sikernek örülhet a Toyota, Olivier Panis idei legjobbját elérve lett az ötödik, míg Cristiano da Matta idén már másodszor ért célba a hatodik helyen. Az utolsó pontszerző helyre Jenson Button kormányozta be BAR Hondáját.
Már az első kanyar bevétele is gondot okozott sokaknak a rajtnál. Az élen Montoya jól kapta el a rajtot, csapattársa, Ralf Schumacher azonban kicsit lassan reagált. Annál jobban, talán mindenkinél is, indult el viszont Kimi Räikkönen, aki balról akart elmenni Rubens Barrichello mellett, akit viszont a kis Schumacher nem akart elengedni. Ralf balra húzta a Williams-ét, emiatt Barrichello Ferrarijának bal első kereke megpöckölte Räikkönen jobb hátsóját. A finn McLarene ettől megpördült, nekivágódott Schumacher Williams-ének, majd irányíthatatlanul csapódott a célegyenes végi gumifalnak.
Az iszonyatosan összetört, és itt-ott lángoló McLarenből Räikkönen szerencsére önerőből szállt ki, ennek ellenére a Doctor Car megállt neki segíteni, azonban a finn még visszafutott a boxba a tartalékautóhoz, hátha visszalövik a rajtot. Azonban érthetetlen módon a piros zászló helyett csak a Safety Car-t küldták a pályára.
Pedig a finn kocsiján kívül Barrichello Ferrarija is összetört, így a brazil sem tudta folytatni a versenyt. Sőt a mezőny hátsó régióiban sem fértek el sokan az első kanyarban. Ralph Firman elfékezte magát, ami önmagában nem lett volna gond, ha nincs előtte Heinz-Harald Frentzen Sauber-je. De ott volt, így a sárga Jordan felöklelte hátulról a Saubert, emiatt látványos törmelékfelhő közepette Firman is kiesett a versenyből
Rajtuk kívül még Justin Wilson keveredett lökdösődésbe az egyik BAR-ral, amit keresztbe is fordított. Azonban ő sem járt szerencsével, mert Firman Jordan-e az ütközés után visszatérve a bukótérből nekiment a brit Jaguar-jának.
Az első kör végén hárman is a boxba hajtottak egy kis generálra, azonban Schumacher Williams-ének az oldala annyira összetört, hogy azt már nem tudták rendbe hozni a szerelők. Így járt a Sauber szintén hazai versenyzője Frentzen is, aki átült ugyan a tartalékautóba, abban reménykedve, hogy új rajt lesz, de neki is csalódnia kellett.
Az első kört, így Montoya, Trulli, Alonso, Michael Schumacher, Mark Webber, Coulthard, Panis, da Matta, Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld sorrendben fejezték be.
A roncsok eltakarítása után kijött a pályáról a Safety Car. A repülőrajtot követően rendeződtek a sorok, ki-ki tartotta a pozícióját, az ötödik körben Wilson visszatért a küzdelembe.
A hetedik kör hozta meg az első látványos előzést, Coulthard a Parabolika végén a visszafordítóban elment Webber mellett, így feljött az ötödik helyre. A következő körben Wilson és Fisichella autója is lelassult a pályán, mindketten kimentek a boxba. Wilson kiszállt a Jaguar-ból, feladta a küzdelmet az első felfüggesztés hibája miatt. A Jordan talpon maradt autóját igen hosszasan szerelték, 35 másodpercig bíbelődtek a kocsival, de Fisichella vissza tudott térni a versenybe, igaz már csak körhátránnyal.
Az előre megjósolt három kiállásos taktikának megfelelően a 14. körben megkezdődtek a kerékcserék, amiket Trulli nyitott meg. A 8.4 szekundumos cserét követően a másodikról az ötödik helyre esett vissza. Eközben Montoya fokozatosan gyorsult, aminek az lett a következménye, hogy ekkor futotta meg a verseny leggyorsabb körét, ami két tizeddel jobb volt, mint a szombati pole-t jelentő körideje.
A 15. körben Panis is elment Webber mellett, azonban a kör végén ő is behajtott friss gumikért, őt Heidfeld, majd da Matta követte, aki csapattársához hasonlóan először elment Webber mellett. Nemsokára az élmezőny is a boxba hajtott utánpótlásért, Montoya a harmadik, Schumacher az ötödik helyre ért vissza. Utánuk Coulthard és Alonso is meglátogatta a szerelőit.
A friss gumikon da Matta szárnyakra lelt, a hajtűben megelőzte Jacques Villeneuve-öt. Webber és Button kiállása után Jos Verstappen is lecserélte az abroncsait, azonban visszatérve a pályára megfőtt a Minardi motorja, így az ő kiesésével már csak tizenhárman maradtak versenyben.
Montoya senkitől sem zavartatva rótta köreit, megpróbált annyi előny összeszedni, hogy az elég legyen a többi boxkiálláshoz is. Sorra körözte le a mezőny végét, az újonc Nicolas Kiesa-n már rég túl volt, majd Webber, Button és Heidfeld is kört kapott tőle.
A következő izgalmat a Trulli, Alonso, Schumacher, Coulthard négyes második helyért folytatott harca jelentette. Miközben Buttont körözték le, a Stadion bejáratánál Alonso elmérte az ívet, és kisodródott a kavicságyba. Szerencsére lendületből jött vissza, azonban ez a kis hiba is elég volt az ötszörös világbajnoknak, hogy feljöjjön a harmadik helyre.
Két körrel később Montoya nyitotta a második kerékcsere-hullámot. A kolumbiai akkora előnyre tett szert, hogy az élre tudott visszajönni. A következő körökben szinte a teljes mezőny bent járt a boxutcában, ahol egy előzést is láthattunk, Heidfeld a gyorsabb szerviznek köszönhetően megelőzte Villeneuve-öt.
A pontszerző, nyolcadik helyért ekkor már javában folyt a küzdelem Webber és Button között, melyben a brit állt jobb helyen. Webber második garnitúra gumijai nem voltak tökéletesek, azonban az utolsó négy már sokkal jobban tapadt, ezután folyamatosan Button nyomában loholt.
Az utolsó, harmadik kerékcsere szakasz a vége előtt 17 körrel kezdődött, szintén Montoya nyitásával. Azonban az élmenők közül Trulli, Alonso, Schumacher és Coulthard sem akart kettőnél többször kilátogatni a szerelőikhez. A Renault olasz pilótájának emiatt már láthatóan küszködnie kellett az autó pályántartásával, ráadásul igen le is lassult, felsorakoztatva maga mögé az üldözőit.
Schumacher az 58-ik körig várt a támadással, ekkor azonban a Parabolika végén könyörtelenül mellé ment Trullinak, aki későbbre vette a féktávot, emiatt a kanyarív sem sikerült túl ideálisra, ezért le is tolta a bukótérbe a ferrarist, aki azonban visszatérve a helyes útra legyorsulta a Renault-t, így már a képzeletbeli dobogó második fokán autózott.
Egy körrel később Coulthard is hasonló manőverrel akart túljutni Trullin, ám az olasz most résen volt, emiatt a skót maradt a negyedik helyen. Azonban két kanyarral később, a Mercedes szakaszon, Trulli elfékezte magát, és Coulthard kihasználva az alkalmat feljött a harmadik helyre.
Megindult a találgatás, hogy vajon elég lesz-e neki a hátralévő pár kör arra, hogy utolérje és megelőzze a pontversenyben élen álló Schumachert, megakadályozva őt abban, hogy nyolc ponttal gyarapítsa a hazai versenyén az eddigi 69-et.
A világbajnokot azonban Montoyán kívül más pilóta ma nem tudta legyőzni. Nem úgy a Bridgestone. A Renault-okkal folytatott ádáz küzdelem, és a kétcserés taktika azonban megbosszulta magát, Schumacher bal hátsó kereke defektet kapott, így ki kellett állnia a boxba cserére. Ezzel elúszott a második hely, és a nyolc pont, de a hetedik helyre még így is be tudta hozni a talpon maradt Ferrarit.
A verseny egészén a váltóval, illetve a kipörgésgátló elektronikájával küszködő, de a küzdelmet fel nem adó Fisichellán azonban kifogott a technika, két körrel a vége előtt fel kellett adnia a versenyt, újból a boxba hajtott, de még a csapat garázsáig sem jutott el a lerobbant Jordan-nel.
Az utolsó kör még tartogatott izgalmat a közönségnek, a pontszerző helyért küzdő Webber a Stadion részen megcsúszott és a gumifalnak ütközött. A két kieső ugyan nem látta meg a kockás zászlót, de a végén a 11. és a 13. helyen értékelték őket.
A nyolcadik helyét tehát a végéig megőrizte Jenson Button, mögötte csapattársa, Jacques Villeneuva ért célba a másik BAR-ral. Nick Heidfeld a tizedik helyen zárt hazai futamán.
Az élete első Forma-1-es versenyén bemutatkozó, dán Nicolas Kiesa semmi kirívó hibát nem követett el, így az izgalmakban nem szűkölködő versenyen szinte feltűnés nélkül ért célba, mégis elégedett lehet, hiszen a 12. helyen látta meg a kockás zászlót.
A Német Nagydíj befutója kicsit átrendezte a két pontverseny állását. Montoya a tíz pontjával feljött a második helyre, míg Button Webbert, da Matta Frenztent, Panis pedig Villeneuve-öt előzte meg a bajnokságban.
A csapatbajnokságban is történt változás, a kettős pontszerzéssel a Toyota megduplázta eddigi pontjainak a számát, így a kilencedik helyről felugrott a hatodikra, maga mögé utasítva a Jaguart, a Jordant és a Saubert.
A vasárnapi verseny tehát izgalmasabbá tette a pontversenyt, összébb hozta a bajnoki címre még esélyes pilótákat, akiknek minden egyes pontra szükségük lesz a minél jobb év végi helyezés eléréséhez. Ennek függvényében minden bizonnyal hatalmas küzdelem lesz az átalakított Hungaroringen, ahová a száguldó cirkusz három hét múlva látogat el.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2003. augusztus 3., vasárnap 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Versenytáv: |
67 kör (306.458 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Tavalyi első: |
Michael Schumacher |
1ó27:52.078 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Juan-Pablo Montoya |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1h28:48.769 |
67 |
|
2. |
|
David Coulthard |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:05.459 |
67 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
Renault |
M |
+ |
1:09.060 |
67 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
Renault |
M |
+ |
1:09.344 |
67 |
|
5. |
|
Olivier Panis |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
66 |
|
6. |
|
Cristiano da Matta |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
66 |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
66 |
|
8. |
|
Jenson Button |
BAR-Honda |
B |
+ |
1 kör |
66 |
|
9. |
|
Jacques Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
+ |
2 kör |
65 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
2 kör |
65 |
|
11. |
|
Mark Webber |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
3 kör |
64 |
|
12. |
|
Nicolas Kiesa |
Minardi-Ford |
B |
+ |
5 kör |
62 |
|
13. |
|
Giancarlo Fisichella |
Jordan-Ford |
B |
+ |
7 kör |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Juan Pablo Montoya |
1:14.917 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
|
Jos Verstappen |
Minardi-Ford |
B |
|
motor |
|
9. |
|
Justin Wilson |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
műszaki |
|
1. |
|
Heinz-Harald Frentzen |
Sauber-Petronas |
B |
|
ütközés |
|
1. |
|
Ralf Schumacher |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
ütközés |
|
0. |
|
Ralph Firman |
Jordan-Ford |
B |
|
ütközés |
|
0. |
|
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
M |
|
ütközés |
|
0. |
|
Rubens Barrichello |
Ferrari |
B |
|
ütközés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
A Német Nagydíj körtáblázata
Letölthető: A körtáblázat PDF-ben (korlátlanul nagyítható)
|
|
Leggyorsabb körök |
Német GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2003. augusztus 3., vasárnap 14:00-15:30(CET) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Győztes: |
Juan Pablo Montoya |
|
|
|
|
|
Tavalyi legjobb: |
Michael Schumacher |
1:16.462 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Juan-Pablo Montoya |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:14.917 |
14 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
Renault |
M |
|
1:15.740 |
13 |
|
3. |
|
Olivier Panis |
Toyota |
M |
|
1:15.883 |
34 |
|
4. |
|
David Coulthard |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:16.003 |
14 |
|
5. |
|
Cristiano da Matta |
Toyota |
M |
|
1:16.051 |
35 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
Renault |
M |
|
1:16.060 |
16 |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
Ferrari |
B |
|
1:16.081 |
36 |
|
8. |
|
Jenson Button |
BAR-Honda |
B |
|
1:17.430 |
41 |
|
9. |
|
Mark Webber |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:17.754 |
46 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:18.036 |
10 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
Jordan-Ford |
B |
|
1:18.145 |
51 |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
|
1:18.235 |
65 |
|
13. |
|
Justin Wilson |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:19.441 |
3 |
|
14. |
|
Nicolas Kiesa |
Minardi-Ford |
B |
|
1:20.171 |
26 |
|
15. |
|
Jos Verstappen |
Minardi-Ford |
B |
|
1:20.
| | |
|