Michael Schumacher szerezte meg a pole pozíciót az Olasz Nagydíj szombati időmérő edzésén, világbajnoki reményei szempontjából döntő pillanatban aratva sikert a Ferrari fanatikus szurkolói, a tifosi előtt.
Schumacher legutóbb májusban, az A1-Ringen rajtolhatott az élről, de pályafutásának 55. edzéselsőségével most komoly lélektani csapást mért legnagyobb ellenfeleire, elsősorban pedig Juan-Pablo Montoyára, aki BMW-motoros Williamsével a monzai verseny legnagyobb favoritjának számított.
Az időmérőt nem csak zárta, hanem - a spanyol Marc Gené révén - nyitotta is a Williams. Az elmúlt években tesztpilótaként dolgozó Gené Forma-1-es pályafutásának legnagyobb lehetőségét kapta Ralf Schumacher egészségi problémái miatt, s élt is vele: bár először vett részt az egy mért körös edzésen, 1:21.834-es eredményét a 16.-ként pályára hajtó Kimi Räikkönenig senki nem tudta túlszárnyalni.
Gené után a két Minardi következett, a rutinos Jos Verstappen 1.7 másodpercet vert dán csapattársára, Nicolas Kiesára, aki az Ascari kijáratánál látványosan megcsúszott. Baumgartner Zsolt a Jordan-Forddal hibátlan, de nem túl gyors kört teljesített, 1:25.881-es idejével a Minardik közé férkőzve be. A kezdő bolyból Giancarlo Fisichella volt a legtempósabb, ő Baumgartnerrel ellentétben javított tegnapi időeredményén, és a 13. helyen kötött ki.
Justin Wilson továbbra sem brillírozott a Jaguarral, majd David Coulthard jött a McLarennel, az egy mért körös edzésen tőle megszokott közepes teljesítmény nyújtva. Jacques Villeneuve három tizedmásodperccel és két hellyel hátrébb, a 10. pozícióban zárt a BAR-Hondával. A szintén Bridgestone gumikat használó sauberes Nick Heidfeld nem tudta tartani vele a lépést, a másik BAR-t kormányzó Jenson Button viszont négy tizedmásodperccel gyorsabbnak bizonyult Villeneuve-nél.
A rövid szünet után Olivier Panis nyitotta meg a sort, és a Toyotával 1:22.488 alatt teljesítve a monzai kört, beverekedte magát a legjobb tíz közé. Csapattársa, az Ascari bejáratában riszáló autójával küszködő Cristiano da Matta, aki az utolsó csoportban lépett pályára, ezúttal lassabb volt. Heinz-Harald Frentzen Sauberja mindkét Lesmóban instabilnak tűnt, mégis hat tizedet adott Heidfeldnek.
A hungaroringi győztes Fernando Alonso már az első sikánban eljátszotta az esélyeit a Renault számára amúgy sem kedvező vonalvezetésű Monzában, amikor kigyorsításnál megpördült. Bár befejezte a körét, a stopper 1:40.405-nél állt meg, így holnap az utolsó rajtkockából kell a mezőny után erednie. Jarno Trulli a pálya első két szektorában futott jól sikerült szakasz után az utolsóban remekelt, 1:22 alá szorítva a köridejét.
A Jaguar mostanában megszokottnál gyengébb formájáról bizonyságot téve Mark Webber a rajtrács második felére szorult, az erejéből csak arra futotta, hogy ismét legyőzze Wilsont.
A világbajnokság három fő esélyese az utolsó ötösben került sorra, élükön Kimi Räikkönennel, aki az utolsó szektorban a harmadik legjobb részidőt teljesítve végül a 4. helyre hozta be a McLarent. Da Matta után Michael Schumacher lépett a tifosi színe elé, s addig mindhárom szakaszon abszolút legjobbat autózva 1:20.963-mal átvette a vezetést.
Schumacher azok közé tartozott, akik az idei szokásokkal ellentétben javítani tudtak előző napi időeredményükön, szemben csapattársával, Rubens Barrichellóval. Barrichello a pálya első részén, ahol Schumacher 362.5 km/órás sebességet ért el, két tizedmásodperces lemaradást gyűjtött, azután viszont tartotta a ritmust Schumacherrel.
Ha nincs Juan-Pablo Montoya, a Ferrari hazai pályáján vörösre festi az első rajtsort. Montoya a második mért ponton még néhány századmásodperccel vezetett Schumacher előtt, az Ascariban azonban veszített, és 51 ezreddel lecsúszott harmadik monzai pole pozíciójáról.
A várhatóan eltérő boxstratégiákat figyelembe véve holnap páratlanul izgalmas, a világbajnoki küzdelem szempontjából kulcsfontosságú viadalra kerül sor, amelynek a Ferrari és a Williams mellett minden bizonnyal részese lesz a McLaren is.
|
|
2. időmérő edzés |
Olasz GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2003. szeptember 13., szombat 14:00-15:00 (CET) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Tavalyi első: |
Juan-Pablo Montoya |
1:20.264 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
Köridő |
Pénteki idő |
Sor. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
Ferrari |
B |
|
1:20.963 |
1:21.268 |
18. |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:21.014 |
1:20.656 |
20. |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
Ferrari |
B |
|
1:21.242 |
1:20.784 |
19. |
|
4. |
|
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:21.466 |
1:21.966 |
16. |
|
5. |
|
Marc Gené |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:21.834 |
- |
1. |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
Renault |
M |
|
1:21.944 |
1:22.034 |
14. |
|
7. |
|
Jenson Button |
BAR-Honda |
B |
|
1:22.301 |
1:22.495 |
10. |
|
8. |
|
David Coulthard |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:22.471 |
1:23.154 |
7. |
|
9. |
|
Olivier Panis |
Toyota |
M |
|
1:22.488 |
1:22.372 |
11. |
|
10. |
|
Jacques Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
|
1:22.717 |
1:22.858 |
8. |
|
11. |
|
Mark Webber |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:22.754 |
1:21.966 |
15. |
|
12. |
|
Cristiano da Matta |
Toyota |
M |
|
1:22.914 |
1:21.829 |
17. |
|
13. |
|
Giancarlo Fisichella |
Jordan-Ford |
B |
|
1:22.992 |
1:24.179 |
5. |
|
14. |
|
Heinz-Harald Frentzen |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:23.216 |
1:22.203 |
12. |
|
15. |
|
Justin Wilson |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:23.484 |
1:23.609 |
6. |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:23.803 |
1:22.547 |
9. |
|
17. |
|
Jos Verstappen |
Minardi-Ford |
B |
|
1:25.078 |
- |
2. |
|
18. |
|
Baumgartner Zsolt |
Jordan-Ford |
B |
|
1:25.881 |
1:24.872 |
4. |
|
19. |
|
Nicolas Kiesa |
Minardi-Ford |
B |
|
1:26.778 |
1:26.299 |
3. |
|
20. |
|
Fernando Alonso |
Renault |
M |
|
1:40.405 |
1:22.103 |
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |