Michael Schumacher győzött Monzában
2007.01.29. 14:07
Michael Schumacher nyerte az Olasz Nagydíjat és ezzel jól időzített lélektani győzelmet aratott világbajnoki kihívója, a williamses Juan-Pablo Montoya fölött. A kezdetben nagy lendülettel versenyző Montoya a második helyre szorult, míg a dobogó harmadik fokára Rubens Barrichello álhatott föl, megörvendeztetve a tifosit.
Michael Schumacher a legjobb helyen és időben tért vissza a csúcsra, amikor a Ferrari hazai közönsége, a tifosi előtt megnyerte a vasárnapi Olasz Nagydíjat, a szezon végének kezdetén lélektani csapást mérve világbajnoki kihívójára, Juan-Pablo Montoyára.
Schumacher emellett jubileumi sikert aratott, hiszen 50. győzelmét szerezte meg a Ferrari színeiben, összesen pedig a 69.-et - mindezt mesterhármassal, mert a pole pozíció és az elsőség mellett ő futotta a leggyorsabb kört is. Öt versenyen át tartó mélyrepülés után erre égető szüksége is volt, ha életben akarta tartani a hatodik VB-címéhez fűződő reményeit. Akárcsak három évvel ezelőtt, Schumacher ismét Monzában állította talpra a Ferrarit, biztató előjelül szolgálva az utolsó két forduló előtt.
Az 53 körös Olasz Nagydíj rajtjánál Schumacher jól eljött a Ferrarival, a sikánnál azonban túllőtt a célon, és csak egy pályamódosítás árán tudta bevenni a kanyart, míg mögötte feltorlódott Montoya és a renault-s Jarno Trulli. A rajtrács végén Fernando Alonsóra a Renault közismerten jó rajtautomatikája hozta a bajt, amely a mezőny hátsó felében még túl jónak is bizonyult: Alonso legázolta hátulról Jos Verstappen Minardiját, de egy első vezetőszárny-cserét követően folytatni tudta a küzdelmet.
A rajt utáni kavarodásban megsérült Justin Wilson Jaguarja is, aki így a Milton Keynes-i istállónál eltöltött harmadik nagydíját nem tudta befejezni, sőt, jóformán elkezdeni sem.
Az első körben, a Ferrari megtorpanását kihasználva Montoya a második sikánban rámenős előzési manőverbe kezdett, amelyet Schumacher határozottan visszavert, majd a boxkiállások első fordulójáig egyre nagyobb előnyre tett szert.
Trulli Renault-ja közben hidraulikai problémák miatt megállt az Ascarihoz vezető egyenesben, hazai közönsége előtt kiesésre kárhoztatva az olasz versenyzőt. Honfitársa, Giancarlo Fisichella ennél jobban járt, hiszen eljutott a célig, de ha Jordan-Fordja a felvezetőkörben nem ragad be, és emiatt nem kezdi a boxutcából - egy tankolás után - a küzdelmet, akár a pontszerzésre is lett volna esélye.
A 4. körben Cristiano da Matta is követte Trullit a kiesők sorában, amikor a gyors Parabolica előtt Toyotája defektet kapott és látványos piruettel elhagyta a pályát. A másik Toyotában ülő Olivier Panis háromnegyed órával később műszaki okokból szintén feladta a harcot, idén nyolcadszorra maradva ki a célba érők klubjából.
A várakozásokkal ellentétben a McLaren kezdte meg a kerékcserék sorát a 11. körben, ekkor az 5. helyen álló David Coulthard, egy körrel később pedig az előtte autózó Kimi Räikkönen is kihajtott a boxba. Őt már a Ralf Schumachert helyettesítő Marc Gené is követte a Williamsben, míg a Ferrarinál Rubens Barrichellót várták először a szerelők.
Michael Schumacher a 14. körben állt ki az élről, ám Montoya is csak eggyel tovább tudott a pályán maradni, ezért könnyű autójával nem volt ideje ledolgozni a hátrányát. A kerékcsere után hiába lett látványosan gyorsabb vetélytársánál, nem tudott előzési helyzetbe kerülni.
Amikor a rajtnál történt baki miatt egyedüliként egy kiállásos taktikát választó Giancarlo Fisichella a 28. körben lezárta a kerékcserék első fordulóját, már csak néhány percet kellett várni rá, hogy az éllovasok megkezdjék a másodikat.
A világbajnoki aspiránsok közül ezúttal Montoyának kellett előbb kijönnie, ismét elveszítve az esélyt, hogy helyet cseréljen Schumacherrel. A Ferrari két körrel később Gené elé tért vissza a pályára, így Montoya számára újabb reménysugár csillant fel, a spanyol versenyző azonban hamarosan maga is kiállt a páros útjából.
Az utolsó harmadban Montoya egyre közelebb került Schumacherhez, s az Olasz Nagydíjat kétségkívül inkább az ő tétre menő párharcuk, semmint az előzésekben szegényes 53 kör tette izgalmassá. Mindkét versenyző hibátlanul, tökéletes pontossággal teljesítette a szélsebes köröket egymás után, mígnem Montoya Williamse a hajrában valamelyest lelassult, és Schumacher elkezdhetett lazítani.
Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy az élen nem várható több küzdelem, az utolsó percekbe csak David Coulthard balszerencsés kiesése csempészett némi izgalmat. Coulthard a 45. körben a célegyenes után parkolta le a pálya szélére műszaki hibás McLarenjét, átadva ezzel az 5. hellyel járó 3 pontot Genének, aki Forma-1-es karrierje eddigi legjobb eredményét érte el.
Feljött a pontszerzők közé Mark Webber is a Jaguarral, aztán amikor a céltól látótávolságra Heinz-Harald Frentzen Sauberja megadta magát, a 7. helyre lépett előre. Előtte Jacques Villeneuve ért célba, míg a BAR-Honda másik versenyzője, Jenson Button már a 24. körben kiesett.
Räikkönen Barrichellóval küzdött hiába a harmadik helyért, akinek sikerült a második Ferrarival is betörnie a dobogóra, a tavalyi kettős győzelem után újabb örömöt okozva az olasz szurkolóknak.
Hihetetlen módon ölébe pottyant egy pont Fernando Alonsónak is, aki parádés hungaroringi szereplése után ezúttal roncsderbivel szórakoztatta a közönséget, hiszen a rajtnál történt repülése mellett egyszer a sikán bukóterében elhelyezett fekvőrendőrökkel is megdolgozta a Renault alját.
Nick Heidfeld a 9. helyen futott be, így ez zsinórban az ötödik verseny, amelyről a Sauber istálló pont nélkül távozott.
A Ralph Firman helyén a Jordannél vendégszereplő Baumgartner Zsolt stabil teljesítmény nyújtva elérte a célját, azaz elért a célig. Mégpedig a 11. helyen, a minardis Nicolas Kiesa előtt, két körös hátrányban Schumacherhez képest.
Az Olasz Nagydíjon tehát a világbajnokság mindhárom esélyese megőrizte a hidegvérét és ezzel a reményeit is. Győzelmével Michael Schumacher lendületet adott a Ferrarinak, de Montoya három ponton belül maradt hozzá képest, gondoskodva róla, hogy az első adandó alkalommal lecsaphasson rá. Ahogy várni lehetett, Kimi Räikkönen és a McLaren a kép szélére szorult, ám a pontállás ismeretében az indianapolisi és suzukai viadal előtt őket sem lehet leírni.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2003. szeptember 14., vasárnap 14:00-16:00 |
|
|
|
Versenytáv: |
53 kör (306.720 km) |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Tavalyi első: |
Rubens Barrichello |
1ó16:19.982 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
Ferrari |
B |
|
1ó14:19.838 |
53 |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
5.294 |
53 |
|
3. |
|
Rubens Barrichello |
Ferrari |
B |
+ |
11.835 |
53 |
|
4. |
|
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
12.834 |
53 |
|
5. |
|
Marc Gené |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
27.891 |
53 |
|
6. |
|
Jacques Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
+ |
1 kör |
52 |
|
7. |
|
Mark Webber |
Jaguar-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
52 |
|
8. |
|
Fernando Alonso |
Renault |
M |
+ |
1 kör |
52 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
+ |
1 kör |
52 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
Jordan-Ford |
B |
+ |
1 kör |
52 |
|
11. |
|
Baumgartner Zsolt |
Jordan-Ford |
B |
+ |
2 kör |
51 |
|
12. |
|
Nicolas Kiesa |
Minardi-Ford |
B |
+ |
2 kör |
51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Michael Schumacher |
1:21.832 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiestek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
|
Ok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50. |
|
Heinz-Harald Frentzen |
Sauber-Petronas |
B |
|
|
|
45. |
|
David Coulthard |
McLaren-Mercedes |
M |
|
műszaki |
|
35. |
|
Olivier Panis |
Toyota |
M |
|
műszaki |
|
29. |
|
Jos Verstappen |
Minardi-Ford |
B |
|
műszaki |
|
24. |
|
Jenson Button |
BAR-Honda |
B |
|
váltó |
|
3. |
|
Cristiano da Matta |
Toyota |
M |
|
defekt |
|
2. |
|
Justin Wilson |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
baleset |
|
0. |
|
Jarno Trulli |
Renault |
M |
|
hidraulika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Az Olasz Nagydíj körtáblázata
Letölthető: A körtáblázat PDF-ben (nagyítható)
|
|
Leggyorsabb körök |
Olasz GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Monza, Olaszország |
|
|
|
Időpont: |
2003. szeptember 14., vasárnap 14:00-15:15 |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Győztes: |
Michael Schumacher |
|
|
|
|
|
Tavalyi legjobb: |
Rubens Barrichello |
1:23.657 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
Csapat |
G |
|
Köridő |
Kör |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
Michael Schumacher |
Ferrari |
B |
|
1:21.832 |
14 |
|
2. |
|
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:22.032 |
32 |
|
3. |
|
Juan-Pablo Montoya |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:22.126 |
31 |
|
4. |
|
Rubens Barrichello |
Ferrari |
B |
|
1:22.171 |
13 |
|
5. |
|
Marc Gené |
BMW.WilliamsF1 |
M |
|
1:22.413 |
12 |
|
6. |
|
David Coulthard |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1:22.427 |
10 |
|
7. |
|
Jacques Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
|
1:23.039 |
13 |
|
8. |
|
Fernando Alonso |
Renault |
M |
|
1:23.195 |
47 |
|
9. |
|
Jenson Button |
BAR-Honda |
B |
|
1:23.225 |
13 |
|
10. |
|
Olivier Panis |
Toyota |
M |
|
1:23.303 |
10 |
|
11. |
|
Heinz-Harald Frentzen |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:23.518 |
14 |
|
12. |
|
Mark Webber |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:23.778 |
10 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
|
1:24.225 |
9 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
Jordan-Ford |
B |
|
1:25.133 |
52 |
|
15. |
|
Baumgartner Zsolt |
Jordan-Ford |
B |
|
1:25.549 |
38 |
|
16. |
|
Jos Verstappen |
Minardi-Ford |
B |
|
1:25.816 |
22 |
|
17. |
|
Nicolas Kiesa |
Minardi-Ford |
B |
|
1:26.127 |
49 |
|
18. |
|
Cristiano da Matta |
Toyota |
M |
|
1:26.148 |
3 |
|
19. |
|
Justin Wilson |
Jaguar-Cosworth |
M |
|
1:59.265 |
2 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
Renault |
M |
|
- |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone |
M |
= Michelin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|