All.gportal.hu  Következő Forma-1 futam: 2010. július 25., Németország, Hockenheim
All.gportal.hu Következő Forma-1 futam: 2010. július 25., Németország, Hockenheim
Friss hír

Regisztrált felhasználók: 927- -->1171 :D - Köszönöm a sok regisztrációt ;)

A frissítések megkezdődtek az oldalon!

2008as futamok letöltése: 1 2 3



2010es futamok letöltése: 1

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Az oldal bannere



Főoldalra

 
A hét képe
 
A hét videója
 
Zenekereső
MP3 Kereső

Ide írd be az együttes nevét vagy a szám címét amit le akarsz tölteni! 

 
Menü
 
Michael Schumacher
 
Link
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Böngészők száma az oldalon
Látogató van az oldalon
 
Számláló
Indulás: 2005-10-23
 
E-mail
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Versenyek eredményei - 2008

1.Futam 2008.03.16
Ausztrál GP - Melbourne
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Lewis Hamilton

2.Futam 2008.03.23
Maláj GP - Sepang
Pole: Felipe Massa
Győztes: Kimi Raikkönen

3.Futam 2008.04.06
Bahrein GP - Sakhir
Pole: Robert Kubica
Győztes: Felipe Massa

4.Futam 2008.04.27 
Spanyol GP - Barcelona
Pole: Kimi Raikkönen
Győztes: Kimi Raikkönen

5.Futam 2008.05.11 
Török GP - Istambul
Pole: Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

6.Futam: 2008.05.25
Monaco GP - Monte Carlo
Pole: Felipe Massa
Győztes: Lewis Hamilton

7.Futam: 2008.06.08 
Kanada GP - Montreal
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Robert Kubica

8.Futam: 2008.06.22
Francia GP - Magny-Cours
Pole: Kimi Raikkönen
Győztes: Felipe Massa

9.Futam: 2008.07.06
Brit GP - Silverstone
Pole: Heikki Kovalainen
Győztes: Lewis Hamilton

10.Futam: 2008.07.20
Német GP - Hockenheim
Pole: Lewis Hamilton
Győztes:
Lewis Hamilton

11.Futam: 2008.08.03
Magyar GP - Mogyoród
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Heikki Kovalaien

12.Futam: 2008.08.24 
Európa GP - Valencia
Pole: Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

13.Futam: 2008.09.07
Belga GP - Spa
Pole: Lewis Hamilton
Győztes: Felipe Massa

14.Futam: 2008.09.14 
Olasz GP - Monza
Pole: Sebastian Vettel
Győztes:
Sebastian Vettel

15.Futam: 2008.09.28 (éjszaka)
Szingapúr GP - Szingapúr
Pole: Felipe Massa
Győztes: Fernando Alonso

16.Futam: 2008.10.12
Japán GP - Fuji
Pole:
Lewis Hamilton
Győztes: Fernando Alonso

17.Futam: 2008.10.19
Kína GP - Shanghai
Pole:
Lewis Hamilton
Győztes: Lewis Hamilton

18.Futam: 2008.11.02
Brazil GP - Interlagos
Pole:
Felipe Massa
Győztes: Felipe Massa

2008 Világbajnoka: Lewis Hamilton

 
Képek 2002

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marino-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Európa Nagydíj

Brit Nagydíj

Francia Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Japán Nagydíj

 
Képek 2004

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

San Marinói Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monacói Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Kínai Nagydíj

Japán Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Képek 2006

Bahreini Nagydíj

Maláj Nagydíj

Ausztrál Nagydíj

San Marino-i Nagydíj

Európa Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Brit Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Kínai Nagydíj

Japán Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Képek 2008

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

Spnayol Nagydíj

 
Ne másolj!
 
2003 archív
2003 archív : Schumi nyert, Montoya elszállt Indianapolisban

Schumi nyert, Montoya elszállt Indianapolisban

  2007.01.29. 14:22

Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher diadalmaskodott a Forma-1-es világbajnokság utolsó előtti futamán, az Amerikai Nagydíjon, s a záró viadal előtt kilenc ponttal vezet összetettben a második helyen célba érkezett Kimi Räikkönen előtt. Juan Pablo Montoya csak hatodik lett az indianapolisi - nyugodtan mondhatjuk - flúgos futamon, így már nem nyerheti meg a sorozatot. A Ferrari világsztárja pályafutása hetvenedik végső sikerének örülhetett.

Már csak Michael Schumacher veszítheti el az idei világbajnokságot. Röviden így lehetne összefoglalni az esélyeket az utolsó futam, a szuzukai Japán Nagydíj előtt. A Ferrari ötszörös világbajnoka a szerencsének (is) köszönhetően ugyanis megnyerte az indianapolisi versenyt, s előnye immáron kilenc pont a végül másodikként leintett Kimi Räikkönen előtt.

Pedig nem úgy indult, hogy a kerpeni fog ünnepelni: ugyan remekül rajtolt (a hetedikről a negyedik helyre küzdötte fel magát), ám néhány körrel a start után eleredt az eső, ami egyértelműen a michelin-esek malmára hajtotta a vizet. Sorra mentek el Schumacher mellett, aki néhány pillanat leforgása alatt a hatodik helyen találta magát. Räikkönen és Montoya is előtte volt, igaz, utóbbi nem sokáig: a kolumbiai ütközött Rubens Barrichellóval, s a versenybírák úgy ítélték meg, szabálytalankodott. Emiatt arra büntették, hogy kocogjon át a boxutcán, így rengeteg időt veszített.

Persze nemcsak emiatt kapott ki. Hibázgatott rendesen, kétszer is megcsúszott a vizes pályán. Ezzel amúgy nem volt egyedül, a nézők néha azt hihették, jégtáncbemutatóra érkeztek, annyi volt a piruett. Teljesen összekavarodott a mezőny, szinte nem is lehetett tudni, ki áll az élen.

Aztán miután tisztult a kép, érkezett a meglepetés, Jenson Button vezette ugyanis a mezőnyt. Egészen addig, míg a hátulról rakétaként érkező, s mindenkit faképnél hagyó Schumacher el nem ment mellette is. A 38. körben történt mindez, a ferraris ezt követően uralta a versenyt, s nem adta ki kezéből az első helyet.

Hátul közben Montoya szenvedett, s jóllehet felküzdötte magát a hatodik helyre, hátránya így tíz pontra nőtt Schumacherrel szemben. Ez pedig azt jelenti, hogy még akkor sem lehet világbajnok, ha nyer Japánban, Schumacher meg kiesik, utóbbi ugyanis több futamgyőzelmet tud felmutatni. Kimi Räikkönen az egyetlen tehát, aki elveheti Schumachertől hatodik vb-címét, ám a finn helyzete majdhogynem reménytelen: a Ferrarinak egyrészt fekszik a szuzukai pálya, másrészt a kerpeninek egyetlen pont is elég a végső diadalhoz.

Forrás: EPA 
 
Räikkönen és M. Schumacher remekül kapta el a rajtot, előbbi simán megőrizte első helyét, míg utóbbi a hetedikről egészen a negyedik helyig nyomult előre. Montoya és Barrichello startja ellenben pocsékra sikeredett, a kolumbiai a hetedik, a brazil az ötödik helyre esett vissza. Az első kör után Räikkönen, Panis, R. Schumacher, M. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Montoya, Alonso volt a sorrend, ám Coulthard mindjárt a második kör elején megelőzte Barrichellót. A hátsó traktusban Firman ütközött az egyik Minardival, így rögtön mehetett is a boxba.

Panis nem bírta sokáig tartani R. Schumacher tempóját, a hosszú egyenesben a williamses erőből elment mellette. Ugyanekkor történt, hogy Montoya megpróbálta megelőzni Barrichellót, ám a brazil zárta a szöget, s a két autó összeért: a Ferrari a kavicságyba csúszott. Az egésznek Alonso örült, aki megelőzte Montoyát.

Panist M. Schumacher is faképnél hagyta, rögtön ezután pedig elkezdett esni az eső. Az ötödik körben Alonso megelőzte Coulthardot, majd nem sokkal később Montoya is ugyanezzel próbálkozott: a kolumbiai azonban nem járt sikerrel. Coulthard és Alonso nem sokkal később újra helyet cserélt.

A Michelinnek a jelek szerint jobban fekszik az esős pálya, a hetedik körben Montoya és Alonso is megelőzte M. Schumachert. Kissé kaotikus állapotok uralkodtak a pályán, az állás ekkor Räikkönen, R. Schumacher, Coulthard, Montoya, Alonso, M. Schumacher, Trulli, Heidfeld volt.

(Montoya és Barrichello ütközése a versenybírák elé került, nem kizárt, hogy a kolumbiait megbüntetik. Azért is felelősségre vonhatják, mert sárga zászló alatt előzött.)

A kilencedik körre az eső kissé alábbhagyott, Räikkönen előnye négy másodperc volt R. Schumacher előtt. A 12. fordulóra aztán ez két másodpercre csökkent. Montoya Alonsóval, M. Schumacher Trullival küzdött pozíciójáért.

A 14. körben Montoya helyet cserélt Coultharddal (természetesen a célegyenes végén történt az előzés), R. Schumacher pedig megkezdte az igazi kerékcseréket. Azért írunk igazit, mert a lehulló esőt látva többen (köztük Villeneuve és Panis) is úgy döntöttek, esőgumit tesznek fel, ezeket azonban néhány kör elteltével cserélhették vissza...

Egy kör elteltével Montoya és Coulthard is kereket cserélt. A kolumbiai egészen hosszú ideig, egész pontosan 16 másodpercig vesztegelt a szerelőknél, mert gondok támadtak az üzemanyagtöltőcső felhelyezésével. A skót tíz másodperc alatt végzett. Érkezett Alonso is (8,6 másodperc), M. Schumacher így felzárkózott a második helyre. Kisvártatva már vezetett, ugyanis Räikkönen is szervizelt.

Schumi aztán Trullival együtt tudta le a kötelezőt, az eső pedig elkezdett zuhogni. Sokáig megint nem lehetett tudni, ki hányadik helyen áll... Illetőleg az bizonyos volt, hogy átmenetileg Mark Webber vezette az Amerikai Nagydíjat.

Schumi ráfázott a kerékcserére, két körrel később ugyanis mehetett vizes (pontosabban intermediate) gumikért. Ahogy mindenki. Aki nem ment, megpördült, így járt Webber is: a gumifalban fejezte be az Amerikai Nagydíjat. R. Schumacher defektet kapott, vezetőszárnyát is összetörte, így a verseny feladására kényszerült. Hogy a Williams vezetőinek feje még jobban főhessen, arról a versenybíróság gondoskodott, áthaladós büntetésre ítélték ugyanis Montoyát Barrichellóval történt ütközése miatt.

Minden összezavarodott, az első helyet (25 kör után) Button vette át... Frentzen, Wilson, Räikkönen, Alonso, M. Schumacher volt a további sorrend, Montoya pedig a 11. helyre esett vissza, miután egy ízben ő is megpördült.

A sorrend pillanatok alatt változott, Räikkönen megelőzte Wilsont, M. Schumacher a hatodikról a negyedik helyre nyomult fel. (Hozzá kell tenni: az amerikai televíziós kollégák nem álltak a helyzet magaslatán, az előzésekből gyakorlatilag semmit sem lehetett látni.)

A 28. körben Schumacher megelőzte Räikkönent, majd lekörözte a büntetése miatt alaposan visszaesett Montoyát. Button, Frentzen, M. Schumacher, Räikkönen, Alonso, Wilson, Heidfeld, Trulli volt ekkor az első nyolc sorrendje.

Panis ígéretesnek indult versenye a 30. körben ért véget, miután autójával a gumifalba csúszott. Coulthard levágott egy kanyart, majd a boxba hajtott, bár autójához nem igazán nyúltak hozzá. A 12. helyről állt ki.

A 32. körben Schumacher elment Frentzen mellett, s üldözőbe vette a vezető Buttont. Hátránya olyan hat másodperc volt ekkor. Montoya eközben szenvedett hátul, újfent elnézett egy kanyart: a tizedik hely környékén autózott, s maradt is ott.

Schumacher körről körre került egyre közelebb Buttonhoz, a 38. kör elején, a célegyenes végén aztán el is ment mellette. Hol másutt, mint a célegyenes végén. Mivel Räikkönen csak negyedik, Montoya meg kilencedik volt ekkor, a német (átmenetileg) hatszoros világbajnoknak érezhette magát... Az állás M. Schumacher, Button, Frentzen, Räikkönen, Heidfeld, Trulli, Fisichella, Alonso volt ekkor.

Megbüntették Coulthardot is, mert a boxutcában túl gyorsan ment, Montoya meg negyedszer is meglátogatta szerelőit. Ez nem a kolumbiai versenye, az biztos... A pálya nagyjából felszáradt.

Szegény Button versenye a 41. körben véget ért, a BAR motorja ennyire volt hitelesítve: az angol a célegyenesben parkolta le autóját. Räikkönen feljöhetett volna a harmadik helyre, de nem tette, ugyanis Heidfeld megelőzte (nem volt nehéz, a finn ugyanis kereket cserélt).

30 körrel a leintés előtt Schumacher tíz másodperccel vezetett Frenten előtt, Heidfeld hátránya 36 másodperc volt. Montoya feljött a nyolcadik helyre, előtte Fisichella és Alonso haladt. Igaz, a spanyol nem sokáig, motorja ugyanis nemes egyszerűséggel elfüstölt. Az első nyolc sorrendje ezután Schumacher, Frentzen, Heidfeld, Räikkönen, Trulli, Fisichella, Montoya, Villeneuve volt.

Schumacher a 48. körben cserélt harmadszor is kereket, így Frentzen került az élre. A ferraris a második helyre érkezett vissza, hátránya 12 másodperc volt a sauberes mögött. Aztán Frentzen is tankolt, így nem sokáig örülhetett az első helynek (Heidfeld mögé érkezett vissza). Coulthard időközben feladta a futamot.

Az ürességtől kongó üzemanyagtartály Heidfeldet is arra kényszerítette, hogy tegyen egy látogatást a boxban, Räikkönen így feljött a harmadik helyre. Másodikként kellene azonban végeznie, ha szeretné még az utolsó futamra is megőrizni reményeit.

Kiderült, szeretné, előbb ugyanis utolérte Frentzent, majd az 54. körben, a célegyenes végén meg is előzte. Hátránya húsz másodperc volt Schumacher mögött.

Sokáig semmi érdemleges nem történt, Schumacher, Räikkönen, Frentzen, Heidfeld, Trulli, Fisichella, Montoya, Wilson sorrendben körözött az első nyolc.

Tíz körrel a vége előtt aztán Trulli megelőzte Heidfeldet, Firman pedig kiesett. A 66. körben Villeneuve motorja szenderült jobb létre, ám ez előtt még óriási füstfeéhőt engedett ki magából.

Montoya nagy küzdő, a 68. körben megelőzte Fisichellát, majd Heidfeldet is üldözőbe vette az ötödik hely reményében. Az négy pontot jelentene számára, s még neki is lenne esélye a vb-címre Szuzukában.

Ám hiába próbálkozott, a németet már nem érhette utol, így a hatodik helyen fejezte be a versenyt, s kiszállt a világbajnoki vetélkedésből. A vb-címre már csak az indianapolisi győztes Michael Schumachernek, s a második helyen célba érkezett Kimi Räikkönennek van esélye. Igaz, utóbbi hátránya kilenc pont, azaz nem nagyon reménykedhet abban, hogy Szuzukában megfordul a sorrend. A harmadik Heinz-Harald Frentzen, negyedik Jarno Trulli, ötödik Nick Heidfeld lett, azaz hosszú idő után mindkét Sauber pontot szerzett, ráadásul mindjárt tízet. Hetedikként Giancarlo Fisichellát, nyolcadikként az első jaguaros pontját begyűjtő Justin Wilsont intette le a kockás zászló.
 
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:33:35.997 ó            
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 18.2 mp hátrány
3. Frentzen (német, Sauber-Petronas) 37.9 mp h.
4. Trulli (olasz, Renault) 48.3 mp h.
5. Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 56.4 mp h.
6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1 kör h.
7. Fisichella (olasz, Jordan-Ford) 1 kör h.
8. Wilson (angol, Jaguar-Cosworth) 2 kör h.
9. da Matta (brazil, Toyota) 2 kör h.
10. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth) 4 kör h.
11. Kiesa (dán, Minardi-Cosworth) 4 kör h.

Kiesett:

Villeneuve (kanadai, BAR-Honda)
Firman (ír, Jordan-Ford)
Coulthard (skót, McLaren-Mercedes)
Alonso (spanyol, Renault)
Button (angol, BAR-Honda)
Panis (francia, Toyota)
Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth)
R. Schumacher (német, Williams-BMW)
Barrichello (brazil, Ferrari)

Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1:11.473 (13. kör)
   
Következik a világbajnokság 16., utolsó futama: Japán Nagydíj (Szuzuka, október 12.)

 
Michael Schumacher Szurkolói Klub
 
Schumi Vodafone-s reklámja
 
Következő futam
 
Óra
 
Chat
A Chatben tilos mindenfatja oldalreklámozás! Jó beszélgetést!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleménykérdezés
Ki a Forma-1 legeslegjobb pilótája?

Michael Schumacher
Felipe Massa
Kimi Raikkönen
Fernando Alonso
Juan-Manuel Fangio
Mika Häkkinen
Ayrton Senna
Alain Prost
Niki Lauda
Rubens Barrichello
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Ez a legjobb F1-es oldal
Nagyon tetszik az oldal
Jó az oldal, de kell még videó
Jó az oldal de kell még kép
Nem tetszik az oldal
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Képek 2003

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Európa Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Olasz Nagydíj

Amerikai Nagydíj
 
Japán Nagydíj

 
Képek 2005

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte Carló-i Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Belga Nagydíj

Brazil Nagydíj

Japán Nagydíj

Kínai Nagydíj

 
Képek 2007

Ausztrál Nagydíj

Maláj Nagydíj

Bahreini Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Monte-Carlói Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Amerikai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Európa Nagydíj

Magyar Nagydíj

Török Nagydíj

Olasz Nagydíj

Belga Nagydíj

Japán Nagydíj

Kínai Nagydíj

Brazil Nagydíj

 
Más oldalak bannerei
 
SMS
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?