Webber a leggyorsabb, Fisichelláé a pole
2007.03.03. 09:57
Mark Webber volt a leggyorsabb, mégis Giancarlo Fisichella szerezte meg a pole pozíciót az Ausztrál Nagydíj vasárnapi időmérő edzésén, amelyen az új kvalifikációs szisztémának köszönhetően főként a tegnapi időjárás határozta meg a rajtfelállást. A 2. helyről Jarno Trulli indulhat, Webbernek a 3. rajtkocka jutott.
Mark Webber volt a leggyorsabb, mégis Giancarlo Fisichella szerezte meg a pole pozíciót az Ausztrál Nagydíj vasárnapi időmérő edzésén, amelyen az új kvalifikációs szisztémának köszönhetően főként a tegnapi időjárás határozta meg a rajtfelállást.
A melbourne-i Albert Park aszfaltja ezúttal száraz volt, az edzés alatt csak néhány pillanatra kezdett el csöpögni az eső. Két másodperces szombati előnyét kihasználva Fisichella hét év várakozás után pályafutásának második rajtelsőségét gyűjtötte be (az előzőt még 1998-ban, Ausztriában), megelőzve Jarno Trullit, aki a Toyota történetének legjobb edzéseredményét érte el.
A második rajtsorból Webber és a sauberes Jacques Villeneuve vághat neki a délutáni viadalnak, mögéjük az ex-Jaguar Red Bull párosa, David Coulthard és Christian Klien sorakozhat fel.
A Forma-1-ben most debütáló időmérési rendszer, amelyben a második edzést a verseny napjának délelőttjén rendezik, a rajtsorrendet pedig a tegnapi és mai két köridő összege határozza meg, alaposan összekeverte a mezőnyt.
A megszokott élmenők többsége a tegnapi lutrinak köszönhetően hátra került: Juan-Pablo Montoya és Kimi Räikkönen az 5. sorból, míg Rubens Barrichello a 11., Michael Schumacher pedig csak a 18. helyről várhatja a folytatást.
Mivel a sauberes Felipe Massa nem tett meg mért kört, hogy ne pazarolja a motort és a gumikat, elsőként Takuma Sato lépett pályára, aki a tegnapi időmérőn összetörte a BAR-t, így azóta kicserélték a motort az autójában. A japán versenyző egy ellenőrző-kört követően visszatért a boxba.
Ugyanígy tett Michael Schumacher is, miután szombaton kifogott rajta az eső, s az előtte végző Ralfhoz képest is behozhatatlan, 5.6 másodperces hátrányra tett szert. Lévén úgyis a mezőny végéről kell rajtolnia, a Ferrarijába szintén új motort szereltek, ami ezen és a következő versenyen előnyt fog jelenteni számára.
Öccse, Ralf volt az első, aki mért kört tett meg, s 1:31.222-nél állította meg a stoppert, így megelőzte a következőként sorra kerülő Patrick Friesachert, akinek 1:37.499-es köre révén 3:28.363 volt a végeredménye.
A szünet után Friesacher minardis csapattársa, Christijan Albers következett volna, de még a boxutca kijáratához sem ért el, amikor füstölni kezdett az autója, a faenzai istálló tájékoztatása szerint váltóprobléma miatt.
A tegnap a 14. helyen végző Fernando Alonso a Renault-val 1:29.758 alatt teljesítette a körét, mielőtt Tiago Monteiro felsorakozott mögé, előző eredményének hála megelőzve Ralf Schumacher Toyotáját a Jordannel. A McLaren-es Juan-Pablo Montoya ezután megfutotta az addigi leggyorsabb kört, 1:29.320-at.
A másik McLarent vezető Kimi Räikkönen az első két szektorban még Montoya előtt járt, ám a 12-es kanyarban kisodródott, végül a második helyet szerezve meg.
A Jordanes Narain Karthikeyan két másodpercet vert Monteiróra, s az ideiglenes rajtrácson Barrichello mögé, a 4. helyre zárkózott fel. Jenson Button a BAR-Hondával csak 1:30.616-os körre volt képes, de az összetettben ezzel is megelőzte Montoyát, 2.517 másodperccel átvéve a vezetést. Ám ő sem őrizhette meg az első helyet, Nick Heidfeld ugyanis 1:29.413-as mai, és 1:39.717-es tegnapi köre révén 2.998 másodpercet vert rá.
David Coulthard azonban meglepetésre mindenkinél rövidebb idő, 1:28.892 alatt teljesítette a kört, magabiztosan a tabella élére repítve a Red Bullt.
A rövid szünet után csapattársa, Christian Klien nyitotta meg az utolsó ötöst. Kliennek sikerült eldobnia tegnapi, 0.834 másodperces előnyét, s összességében 0.265 másodperccel lassabbnak bizonyult Coulthardnál, így a 2. helyre került. Jacques Villeneuve a Sauberral ma szintén lemaradt a skót Red Bulljától, de szombati körének hála a rajtrácson mégis megelőzte azt.
A helyi hős, Mark Webber a közönség üdvrivalgásától kísérve remek, 1:28.279-es kört autózott, bőséges, 1.850 előnnyel az élre állítva a Williamst. Jarno Trulli annak ellenére az első rajtsorba juttatta a Toyotát, hogy a célegyenes végi kanyarban megcsúszott, s most egy másodperccel lassabbnak bizonyult Webbernél.
Giancarlo Fisichellának nem lett volna más dolga, mint körbesétálni a pályán a Renault-val, mégis keményen rálépett a gázra, és mindössze 0.011 másodperccel autózott lassabban Webbernél.
|
|
2. időmérő edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 6., vasárnap, 00:00-01:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 16-17 fok, aszfalt: 24-29 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:24.408 |
|
|
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:28.279 |
216.255 |
|
|
18. |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:28.290 |
216.228 |
0.011 |
0.011 |
20. |
|
3. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:28.892 |
214.764 |
0.613 |
0.602 |
15. |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:29.159 |
214.121 |
0.880 |
0.267 |
19. |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:29.320 |
213.735 |
1.041 |
0.161 |
10. |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:29.413 |
213.513 |
1.134 |
0.093 |
14. |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:29.758 |
212.692 |
1.479 |
0.345 |
7. |
|
8. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:29.862 |
212.446 |
1.583 |
0.104 |
17. |
|
9. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:29.991 |
212.141 |
1.712 |
0.129 |
16. |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:30.561 |
210.806 |
2.282 |
0.570 |
11. |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:30.616 |
210.678 |
2.337 |
0.055 |
13. |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:31.222 |
209.278 |
2.943 |
0.606 |
4. |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.341 |
209.006 |
3.062 |
0.119 |
9. |
|
14. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:32.735 |
205.864 |
4.456 |
1.394 |
12. |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:33.483 |
201.278 |
5.204 |
0.748 |
8. |
|
16. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:37.499 |
195.845 |
9.220 |
4.016 |
5. |
|
17. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
6. |
|
18. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
3. |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
|
- |
|
|
2. |
|
20. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
|
- |
|
|
1. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0338 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:28.279 |
- (9.200) - |
1:37.479 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|