2005 archív : Fisichella győzelemmel debütált a Renault-nál |
Fisichella győzelemmel debütált a Renault-nál
2007.03.03. 10:00
A pole pozícióból rajtoló Giancarlo Fisichella nyerte a 2005-ös évadnyitó Ausztrál Nagydíjat. A Renault másik pilótája, Fernando Alonso a harmadik helyre, az egyetlen állva maradt Ferrarit a célba navigáló Rubens Barrichello mögé hozta be autóját. A tavalyi győztes Michael Schumacher ütközött Nick Heidfelddel.
Giancarlo Fisichella első hellyel debütált a Renault-nál. Az olasz pilóta miután szombaton - némi szerencsével - megszerezte, majd vasárnap délelőtt megvédte pole pozícióját, rajt-cél győzelmet aratott Melbourne-ben.
A felvezető kör végén a célegyenesben felsorakozott mezőny nem tudott gond nélkül nekivágni az 58 körös távnak, mert Kimi Räikkönen McLarenje lefulladt a rajtrácson. A 19 pilóta így újabb gumimelegítő körnek nézett elébe, miközben Ron Dennis finn ászát szerelői visszatolták a boxutcába, remélvén, onnan majd csak-csak nekivág a versenynek.
Az első kockát magáénak tudó Giancarlo Fisichella, és a mellette tanyázó Jarno Trulli megtartotta pozícióját, David Coulthard viszont felforgatta a délelőtt a 2. időmérőn kialakult rendet, és parádés manőverrel a 3. helyre ugrott, Mark Webber Williams-e elé. Rubens Barrichellónak is jól sikerült a rajt, ugyanezt azonban Jacques Villeneuve nem mondhatta el magáról: az egykori bajnok nagy hirtelen negyedikből kilencedik lett.
A kaotikus 1. kvalifikáció miatt a hátsó traktusba szorult Michael Schumacher és a boxból végül sikeresen elinduló Kimi Räikkönen rövid időn belül megtalálta egymást, és kemény harcba kezdtek a 15-16. helyen. Eközben az élen autózó Fisichella megpróbálta egyre nagyobbra nyújtani a távolságot saját autója, és a 2. pozíciót birtokló Trulli között - nem számottevő sikerrel.
A kezdeti tumultusból és - egyelőre még csak - óvatos kakaskodásból a Fisichella, Trulli, Coulthard, Webber, Nick Heidfeld, Christian Klien, Juan-Pablo Montoya, Rubens Barrichello, Jacques Villeneuve, Fernando Alonso, Jenson Button, Ralf Schumacher, Felipe Massa, Takuma Sato, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan, Patrick Friesacher, Christijan Albers sorrend alakult ki, az olasz Renault-s pedig szorgalmasan rótta a leggyorsabb köröket az élen.
A 7. sorból startoló Fernando Alonso egyelőre Villeneuve-öt és a kanadai Sauberjét kapta legfőbb ellenfélként: a 6. körben már-már meg is előzte Massa csapattársát, ám túl nagy lendületének és vetélytársa rutinjának köszönhetően végül ott találta magát, ahonnan indult - a 10. pozícióban.
Nem sokkal később a láthatóan némiképp ideges spanyol, - továbbra is a Sauber mögé szorulva - átszáguldott egy kerékvetőn, nem túl autóbarát módon. Értsd: egy-két apróbb alkatrész megvált a Renault-tól, ám ez cseppet sem vette el a benne ülő, schumacheri babérokra törő pilóta támadókedvét, és tovább lihegett a '97-es világbajnok nyakában.
A megtáltosodott David Coulthard Mark Webber elől menekültében a 16. körben nekiment az egyik lekörözendő Minardinak, de még épp idejében észlelte a hátulról közelgő ausztrál ellenlábast, és nem engedett a negyvennyolcból.
Alonsónak a 17. körben sikerült megelőznie Villenuve-öt, és ugyanekkor az első tankolási hullám is megkezdődött, mégpedig Patrick Friesacher kiállásával, majd 11 körrel később Felipe Massa üzemanyag-felvételekor ért véget.
David Coulthard repesztett néhány leggyorsabb kört, és a boxba gördült sérült orrú autójával benzint vételezni, ekkor Alonso kezdett féktelen száguldozásba - 1:25.683-mal nála is maradt az LK.
A 30. körben Rubens Barrichello már a 4., Michael Schumacher Räikkönen mögött a 11. helyen járt, amikor Alonso Trullit is letudta egy amolyan "megkopogtatom a bal válladat, aztán jobbról a képedbe vigyorgok"-csellel.
Räikkönen szintén hibát követett el az egyik kerékvetőnél, aminek köszönhetően autójának baloldali légterelője félig leszakadt, ám a finn ki akarta várni a következő tankolást, és nem ment ki a boxba - cserébe körönként kb. 3 másodpercet vesztett a mögötte közelgő német ferrarishoz képest.
Mielőtt utoljára jócskán megbolydult volna a mezőny, úgy tűnt, a 12 másodperccel vezető Fisichella első helyét senki sem veszélyeztetheti; őt Coulthard, Webber, Barrichello, Montoya, Alonso, Klien, Heidfeld, Räikkönen, M. Schumacher, az első tankolás során 4 pozícióval hátrább csúszó Trulli, Villeneuve, Button, Sato, Massa, a Toyotájával küszködő R. Schumacher, Karthikeyan, Monteiro és Friesacher követte.
A tavalyi győztes Michael Schumacher a 42. körben még a pontszerzésre való esélyeit is elvesztette, amikor összeütközött az őt előzni készülő, és a szűkös helyet későn észlelő Nick Heidfelddel. Bár a hétszeres világbajnok hevesen integetett a pályabíróknak, hogy tolják vissza, újra a pályán, a Ferrari-boxok felé döcögve bizonyára úgy vélte, autója komoly sérüléseket szerzett, mert végül beállt a garázsába.
Az olasz istálló brazil ásza csapattársával ellentétben futamának szerencsésebb részéhez ért: a lassan rendeződő mezőnyben a 2. helyen találta magát, egy Renault-szendvicsben, és bár a 3. pozíciójával meg nem elégedő Alonso rádión bizonygatta csapatának, hogy megelőzi, nem bírt Barrichellóval.
Fisichella 2 körrel a futam leintése előtt búcsúzóul megfutotta egyéni legjobbját, majd élete második győzelmét aratta, feliratkozva ezzel az idei egyéni világbajnokság átmeneti első helyére. A konstruktőri tabellát a Renault vezeti a Ferrari, a Red Bull-Cosworth, és az Albert parkban 4-4 pontot bezsebelő Williams ill. McLaren előtt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 6., vasárnap, 04:00-06:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-21 fok, aszfalt: 24-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1ó24:15.757 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
1ó24:17.336 |
|
|
57 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
5.553 |
|
|
57 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
6.712 |
|
|
57 |
|
4. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
16.131 |
|
|
57 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
16.908 |
|
|
57 |
|
6. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
35.033 |
|
|
57 |
|
7. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
38.997 |
|
|
57 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
39.633 |
|
|
57 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
1:03.108 |
|
|
57 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1:04.393 |
|
|
57 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
13. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
14. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
15. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
16. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
17. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
4 kör |
|
|
53 |
|
|
|
|
18. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
15 kör |
|
ütközés |
42 |
|
19. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
15 kör |
|
ütközés |
42 |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
39 kör |
|
műszaki |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
F. Alonso (Renault) |
1:25.683 |
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|