Alonso a leggyorsabb Sepangban
2007.03.03. 10:07
Fernando Alonso került a legközelebb a pole pozícióhoz szombaton, a Malajziai Nagydíj első időmérő edzésén, amit a délelőtthöz hasonlóan a Renault és a Toyota uralt. Jarno Trulli mindössze 0.090 másodperccel maradt le Alonsótól, a harmadik Giancarlo Fisichella lett. A körrekord még lejjebb szorult.
Fernando Alonso került a legközelebb a pole pozícióhoz szombaton, a Malajziai Nagydíj első időmérő edzésén, amit a délelőtthöz hasonlóan a Renault és a Toyota uralt.
A rekkenő délutáni hőségben Alonso 1:32.582-vel új körrekordot állított fel Sepangban, fityiszt mutatva a 2005-től részben az autók lassítása érdekében bevezetett új szabályoknak. Jarno Trulli mindössze kilenc századmásodperccel szorult Alonso mögé, a Toyota napját pedig csak Kimi Räikkönen rontotta el kissé, aki a McLarennel megelőzte Ralf Schumachert.
A Michelin szemlátomást kiütéses győzelmet aratott a Bridgestone felett, a japán gumigyártó leggyorsabb versenyzője, a korán pályára lépő Michael Schumacher is csupán a 12. helyet tudta megszerezni.
A vírusos megbetegedéssel küszködő Takuma Satót helyettesítő Anthony Davidson kezdte meg a műsort tiszta, de nem túl gyors, 1:34.866-os körével, a forró aszfalton rontva saját délelőtti eredményén. Nem tudott javítani az utána következő Christijan Albers sem, aki a Minardival 1:40-en felüli kört autózott, mielőtt Nick Heidfeld 1:33.434-gyel ideiglenesen átvette a vezetést.
Ezt Michael Schumachernek sem sikerült felülmúlnia a Bridgestone gumikon futó Ferrarival: a német sztár 0.608 másodperccel lassabbnak bizonyult Heidfeldnél annak ellenére, hogy egyéni legjobb körét futotta. Ezután Patrick Friesacher következett, aki az élmenők küzdelmébe természetesen nem tudott beleszólni, saját csapattársára viszont bő egy másodpercet vert.
A rövid szünet után Tiago Monteiro kormányozta a Toyota-motoros Jordant a 4. helyre, 1.3 másodperccel Friesacher elé, csapattársa, Narain Karthikeyan azonban ismét gyorsabb volt nála. Az egyre többet kritizált 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve - akinek a helyén sokan már Alex Wurzot vagy Anthony Davidsont látják - javított ugyan saját eddigi időeredményén, de így is csak Karthikeyan elé tornázta fel a Saubert.
Ralf Schumacher megmutatta, hogy a Toyota délelőtti remeklése nem a véletlen műve volt, amikor 1:33.106-ot autózott, 0.358 másodperccel maga mögé utasítva az addig vezető Heidfeldet. Jenson Button az első szektorban gyorsabb, a másodikban lassabb volt Schumachernél, végül mégis csak a harmadik helyre került a BAR-Hondával, amiben a délelőtti problémák dacára nem kellett kicserélni a motort.
Felipe Massa a célegyenes végi kanyarban hibázott, az első mért pontnál mégis vezetett, a kör végére azonban elvesztette az előnyét, és a motorszállító Petronas hazai pályáján csak az 5. helyet szerezte meg Schumacher Ferrarija mögött.
Jarno Trulli a pálya elején szerzett előnyét megtartva, 1:32.672-vel beállította a Sepangban valaha elért legjobb köridőt, az élre repítve a Toyotát. A következőként sorra kerülő Kimi Räikkönen Trulli nyomába eredt, s bár Ralf Schumachert sikerült megelőznie a McLarennel, az olasz versenyzőt nem érte utol.
Christian Klien Michael Schumachert szorította hátrébb a Red Bull RB1-gyel, a látványos rámenősséggel vezető Juan-Pablo Montoya pedig - aki az utolsó szektorban nem tudta tartani a lépést csapattársával -, Heidfeld elé, a 4. helyre kormányozta a McLarent, az utolsó ötösre bízva az első hely elhódítását.
Mark Webbernek erre kívülről jónak tűnő köre ellenére sem volt lehetősége, Montoyát és Heidfeldet viszont sikerült hátrébb tolnia a ranglistán. David Coulthard a második mért ponton még jól állt Klienhez képest, végül mégis kikapott csapattársától, s a 10. helyre száműzte Michael Schumachert.
Fernando Alonso már szembeszállt Trulli Toyotájával, és mivel 0.090 másodperccel gyorsabb is volt nála, átvette a vezetést. Rubens Barrichello tanúsította, hogy a Ferrari az F2004M-mel elvesztette tavalyi előnyét, hiszen annak ellenére csapattársa mögé, a 13. helyre szorult, hogy későn léphetett pályára - minden bizonnyal tovább szítva az F2005 bahreini bemutatkozását sejtő pletykákat.
Ezután csak az ausztráliai győztes, Giancarlo Fisichella verhette volna meg Alonsót, akivel azonban nem tudta tartani a lépést, és Räikkönent megelőzve a 3. helyre kormányozta a Renault-t.
|
|
1. időmérő edzés |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 19., szombat, 06:00-07:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 36-37 fok, aszfalt: 50-52 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1:33.193 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:33.074 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:32.582 |
215.536 |
|
|
18. |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:32.672 |
215.327 |
0.090 |
0.090 |
12. |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:32.765 |
215.111 |
0.183 |
0.093 |
20. |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32.839 |
214.940 |
0.257 |
0.074 |
13. |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:33.106 |
214.323 |
0.524 |
0.267 |
9. |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:33.204 |
214.098 |
0.622 |
0.098 |
16. |
|
7. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:33.333 |
213.802 |
0.751 |
0.129 |
15. |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:33.464 |
213.503 |
0.882 |
0.131 |
3. |
|
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:33.616 |
213.156 |
1.034 |
0.152 |
10. |
|
10. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:33.724 |
212.910 |
1.142 |
0.108 |
14. |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:33.809 |
212.717 |
1.227 |
0.085 |
17. |
|
12. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:34.072 |
212.123 |
1.490 |
0.263 |
4. |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:34.151 |
211.945 |
1.569 |
0.079 |
11. |
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:34.162 |
211.920 |
1.580 |
0.011 |
19. |
|
15. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:34.866 |
210.347 |
2.284 |
0.704 |
1. |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:34.887 |
210.301 |
2.305 |
0.021 |
8. |
|
17. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:37.806 |
204.024 |
5.224 |
2.919 |
7. |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:37.856 |
203.920 |
5.274 |
0.050 |
6. |
|
19. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:39.268 |
201.019 |
6.686 |
1.412 |
5. |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:40.432 |
198.690 |
7.850 |
1.164 |
2. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0289 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:32.582 |
- (7.850) - |
1:40.432 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|