2005 archív : Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón |
Alonso, Trulli, Heidfeld a sepangi dobogón
2007.03.03. 10:16
Ausztrália után a Renault a Malajziai Nagydíjon megszerezte második győzelmét is, a hőségben könnyedén maga mögé utasítva vetélytársait. Jarno Trulli mindössze két futam után megszerezte a Toyota idénre követelt első dobogós helyezését, megelőzve Nick Heidfeldet. A Ferrarik ismét küszködtek.
Két pole pozíció és két lényegében rajt-cél győzelem a Renault mérlege az idei második nagydíj után. Giancarlo Fisichella ausztráliai első helyét követően Sepangban Fernando Alonso söpörte be a legjobbnak járó trófeát, a Toyota pedig - Jarno Trulli második helye révén - megszerezte első dobogós pozícióját. A BAR-ok a 4. körre teljesen leírták magukat és a Ferrari ismét nem tudott beleszólni az élen zajló csatározásokba.
A közeli erdőtűz miatt az embert próbáló hőség mellett némi füst is nehezítette a versenyzők dolgát a Malajziai GP első köreiben, ám a délelőtt a pole pozíciót megszerző Alonsót ez sem zavarta, és a rajt után rögtön az élre állt. Mögé Trulli, Fisichella, Mark Webber, Ralf Schumacher, Jenson Button, Kimi Räikkönen, David Coulthard, Christian Klien, Juan-Pablo Montoya, Rubens Barrichello, Felipe Massa, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Anthony Davidson, Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan, Christijan Albers és Patrick Friesacher sorakozott fel.
A Takuma Sato betegsége miatt lehetőséget kapó Davidson nem sokáig élvezhette új státuszát, mert az alatta dohogó BAR-Honda motorja a 2. körben hatalmas füstfelhővel jelezte: részéről ennyi volt. Ugyanebben a körben Button autója is aggasztó tüneteket kezdett produkálni, és két körrel később meg is állt. Így hát csomagolhattak a hétvége folyamán különben sem brillírozó BAR-osok. Friesacher is gyorsan leírta Minardiját: már a 3. körben a kavicságyban kötött ki.
Időközben Alonso állandó jelleggel 1:36-os köröket futott, míg a többiek közül a legjobbaknak is csak 1:38-ra, majd 1:37-re telt. A 12. körre a 13. helyen küszködő Michael Schumacher hátránya már 36 másodperc volt, azaz a címvédő épp 3 másodpercet kapott körönként spanyol ellenfelétől, ami - ismerve az előző 5-6 év történéseit - legalábbis meghökkentő.
A verseny egyharmada környékén a Jordanek zavarták meg az állóvizet, némiképp bambán, de annál veszélyesebben kezelve az őket lekörözni készülők gyors érkezését. A sauberes Jacques Villeneuve-öt csapata rádión kérte, hogy ugyan lépjen már a gázra, "vagy valami…", ám az egykori világbajnok ehelyett pár körrel később a célegyenes-végi kavicságyban kötött ki. Mint később elmondta, az autó kerekei fékezésnél minduntalan blokkoltak, nehéz volt vezetni.
Elsőként Klien érkezett a boxba, majd sorban a többiek. Räikkönen már-már pehelykönnyű McLarenjével a 23. körben megfutotta a grand prix végén is a leggyorsabbnak bizonyuló kört: 1:35.483-at, Barrichello pedig Webbert gyimankolta a 6. helyért.
A finn McLaren-ász, miután visszaérkezett a pályára első tankolása után, rögtön jobb hátsó defektet kapott, így kulloghatott vissza az alig irányítható autóval, és ezzel egy időben búcsút inthetett dobogós ill. pontszerző vágyainak.
A 3. pozíciót birtokló Giancarlo Fisichella köridejei jelentősen romlottak, bizonyára egyenes arányban a gumik elhasználódásával, így az őt követő Webber, Ralf Schumacher és Nick Heidfeld rövidesen az ő ill. egymás nyakába zúdult. Lett is szépségdíjas csetepaté a 30. körben: az ifjabbik Schumacher elirigyelte az ausztrál williams-es 4. helyét és próbálkozott, de kudarcot vallott. Miután a két autó összeért, ő is főként annak örülhetett, hogy egyáltalán a pályán tudta tartani a TF05-öt. Heidfeld hátulról figyelte a jelenetet, és a kínálkozó helyzetet kihasználva némi küzdelem árán elment Ralf Schumacher mellett, majd vérszemet kapva csapattársánál is megpróbálkozott, Webber azonban brutális határozottsággal és elszántsággal adta a tudtára, miszerint: "nem".
A Barrichello-vezette, 13. Ferrari a 34. körben Red Bull-zúzdába került: Coulthard után Klien is "ledarálta" a brazilt, akinek nyomorúságát a boxban egy beszorult üzemanyagtöltő-cső tetézte. Massa eközben a 11. pozícióban lévő Michael Schumachert tolta volna le maga elől, de nem járt sikerrel.
A 38. kör Webber és Fisichella versenyének végét hozta: a dobogóra hajtó olasz nem adta magát, és miután megcsúszott, a külső ívről érkező ausztrálban végezte. Egyelőre nem tudtak megegyezni, melyikük a hibás; a versenybíróság vizsgálja a balesetet.
Alonso senkitől sem - csak éppen elromlott vizespalackjától - zavartatva haladt az élen a 40. körben is, mögötte Trulli, Heidfeld, Ralf Schumacher és Montoya. A végére a sorrend csak a német toyotás orrkúp-cseréjének következtében változott a 4-5. helyen, fordítottjára.
Az 50. körben Rubens Barrichello Ross Brawn javaslatára úgy döntött, hogy a gyakorlatilag megszűnt tapadás miatt feladja, és visszatért a Ferrari-bázisra. Csapattársának sikerült ugyan behoznia az F2004M-et a 7., pontszerző helyre, de a konstruktőri bajnokságban így sem túl fényes a tavalyi etalon olasz istálló helye, hiszen 10 pontjukkal egyelőre a Renault, a Toyota és a RedBull mögött állnak.
Az egyéni vb-t Alonso vezeti kollégája, Fisichella előtt, mögöttük négy pilóta tudhat magáénak 8 pontot: Barrichello, Coulthard, Montoya és Trulli.
|
|
Verseny |
2. - Malajziai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2005. március 20., vasárnap, 08:00-10:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 33-37 fok, aszfalt: 43-53 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J-P. Montoya (Williams) |
1:34.223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1ó31:33.736 |
|
|
56 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
24.317 |
|
|
56 |
|
3. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
32.188 |
|
|
56 |
|
4. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
41.631 |
|
|
56 |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
51.854 |
|
|
56 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1:12.543 |
|
|
56 |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
1:19.988 |
|
|
56 |
|
8. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1:20.835 |
|
|
56 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:21.580 |
|
|
56 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
11. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
|
12. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
3 kör |
|
|
53 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
4 kör |
|
|
52 |
|
|
|
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
7 kör |
|
kiállt |
49 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
19 kör |
|
ütközés |
37 |
|
16. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
19 kör |
|
ütközés |
37 |
|
17. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
29 kör |
|
kicsúszás |
27 |
|
18. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
51 kör |
|
motor |
5 |
|
19. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
53 kör |
|
motor |
3 |
|
20. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
53 kör |
|
kicsúszás |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
K. Räikkönen (McLaren) |
1:35.483 |
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|