Alonso és Schumacher az első rajtsorban
2007.03.11. 13:46
Fernando Alonso megtartotta az első helyet, Michael Schumacher pedig Jarno Trulli elé kerülve megszerezte a másodikat a Bahreini Nagydíj izgalmas vasárnapi időmérő edzésén, amely érdekfeszítő délutáni versenyt helyezett kilátásba. Az edzés legnagyobb nyertese Ralf Schumacher volt, aki öt helyet javított.
Fernando Alonso megtartotta az első helyet, Michael Schumacher pedig Jarno Trulli elé kerülve megszerezte a másodikat a Bahreini Nagydíj izgalmas vasárnapi időmérő edzésén, amely érdekfeszítő délutáni versenyt helyezett kilátásba. A Renault zsinórban harmadik pole pozícióját is begyűjtötte.
A délelőtti időpont ellenére is 38 fokos hőségben ismét Alonso bizonyult a leggyorsabbnak, 0.066 másodperccel megelőzve a Ferrari F2005-tel látványosan javuló Schumachert. A mai edzésen Ralf Schumacher lett a harmadik, míg a Toyota másik versenyzője, a tegnapi második Jarno Trulli csak az ötödik helyre került a rangsorban, a rajtrácson azonban ez is elég volt számára a harmadik kockához.
A 4. legjobb időeredményt Pedro de la Rosa érte el a McLarennel, aki így meg is előzte csapattársát, Kimi Räikkönent. Mark Webber hiába autózott gyorsabban a másik Williamst vezető Nick Heidfeldnél, a rajtsorrendben nem sikerült elé kerülnie, Heidfeld ezért a második sorból várhatja a folytatást.
Rubens Barrichello kálváriája a sebességváltóval folytatódott, a brazil Ferrarija a mért kör utolsó harmadában lelassult, a célegyenesben pedig meg is állt.
A tegnap kereken 5 másodperces hátránnyal végző Patrick Friesacher Minardija volt az első autó a pályán, s az osztrák versenyző a máris 41 fokos aszfalton 3:11.261-nél állította meg a stoppert, 1.6 másodpercet rontva tegnapi időeredményén. Csapattársa, a holland Christijan Albers szombati előnyét megtartva, 3:10.422-vel állította fel az új mércét. Tiago Monteiro a Jordannel azonban őt is csakhamar letaszította az élről.
Narain Karthikeyan a pálya középső szektorában 0.6 másodperccel lassabb volt Monteirónál, és egy helyet veszítve csak második lett. A Sauberral továbbra is küszködő Jacques Villeneuve a kör elején növelte 1.1 másodperces előnyét, a közepén viszont rontott, végül mégis könnyedén állt az élre 3:07.983-as idejével.
A második ötöst Rubens Barrichello nyitotta meg, akinek az autójába az éjszaka folyamán beszerelték a Maranellóból leszállított új sebességváltót. A brazil versenyzőnek alig volt tapasztalata az új Ferrarival, a második mért pontig mégis egyre növelte az előnyét Villeneuve-vel szemben, de a kör végén 0.290 másodpercre csökkent az előnye. Barrichello autója ezután a célegyenesben megállt.
David Coulthard 3:05.844-gyel azonnal át is vette tőle az ideiglenes pole pozíciót. Miközben Barrichello a csapnivalóan rossz hétvége újabb epizódjaként visszasétált a Ferrari boxába, Takuma Sato is megkezdte a mért körét, amit Coulthardhoz képest 0.281 másodperces előnnyel fejezett be, az élre állítva a BAR-t.
Jenson Button csapattársához képest 0.156 másodperces előnyből gazdálkodhatott, de ezt 1.215 másodpercre növelte, így 3:04.348 lett az új etalon. Ami szintén pillanatokon belül megdőlt a tizedikként pályára lépő Ralf Schumacher jóvoltából, a német versenyző ugyanis villámgyors tempót autózott a Toyotával, 1.077 másodpercet verve Buttonra.
Felipe Massa Sauberja nem is tudta tartani a lépést Schumacherrel, és hiába volt gyorsabb nála tegnap, az összesítésben 1.931 másodperces hátrányt kellett elkönyvelnie, ami egyelőre a harmadik helyre bizonyult elégnek - Villeneuve-nél viszont 2.7 másodperccel gyorsabb volt.
A Juan-Pablo Montoya helyett vezető Pedro de la Rosa a McLarennel szintén Ralf Schumacher mögé esett, miután ebben a mért körében mintegy 0.4 másodperccel lassabb volt nála. Ezáltal még Christian Klien Red Bull-ja is beférkőzött de la Rosa elé. Kimi Räikkönen volt az első, aki legalább a pálya elején felvette a kesztyűt, később azonban időt vesztett, és csak ideiglenes csapattársát követve, a negyedik helyet tudta megszerezni.
Mark Webber viszont már odapörkölt a Toyotának, s annak ellenére, hogy ma rosszabb kört teljesített, az összesítésben 0.009 másodperccel megelőzte Ralf Schumachert, felkapaszkodva a tabella élére az egyre javuló Williams-szel.
Mialatt Giancarlo Fisichella mért köréhez készülődött, a boxutcából olyan hírek érkeztek, hogy a Ferrarinál ismét elkezdték szétszerelni Barrichello sebességváltóját. Fisichella a négyes számú kanyar előtt elfékezte magát, amivel annyi időt vesztett, hogy csak a 6. helyre, Räikkönen mögé tudta behozni a világbajnokságban vezető Renault-t.
Nick Heidfeldnek viszont már sikerült legyőznie csapattársát, Webbert, és 3:03.217-tel átvette tőle a vezetést. Michael Schumacher azután megmutatta, hogy az új Ferrari óriási fejlődést hozott, amikor egy látványos csúszás ellenére kemény 0.860 másodpercet vert Heidfeldre, és magabiztosan megszerezte az első helyet.
Erre már Jarno Trulli sem tudott válaszolni, és a második szektorban összeszedett hátrányával 0.303 másodperccel lassabbnak bizonyult Schumachernél, aki miatt így vesztett egy helyet. A Ferrarinak a pole pozíciót végül mégsem sikerült megtartania, mert Fernando Alonso hajszállal növelte is szombati előnyét.
|
|
2. időmérő edzés |
3. - Bahreini GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 3., vasárnap, 09:30-10:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 37-38 fok, aszfalt: 41-48 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:30.139 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2004. |
1:29.552 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:32.054 |
211.845 |
|
|
20. |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:32.120 |
211.693 |
0.066 |
0.066 |
18. |
|
3. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:32.319 |
211.237 |
0.265 |
0.199 |
10. |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32.648 |
210.487 |
0.594 |
0.329 |
12. |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:32.667 |
210.444 |
0.613 |
0.019 |
19. |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:32.670 |
210.437 |
0.616 |
0.003 |
15. |
|
7. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:32.723 |
210.317 |
0.669 |
0.053 |
13. |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:32.827 |
210.081 |
0.773 |
0.104 |
17. |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:32.930 |
209.848 |
0.876 |
0.103 |
14. |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:33.320 |
208.971 |
1.266 |
0.390 |
16. |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:33.391 |
208.812 |
1.337 |
0.071 |
9. |
|
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:34.269 |
206.868 |
2.215 |
0.878 |
11. |
|
13. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:34.450 |
206.471 |
2.396 |
0.181 |
8. |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:34.633 |
206.072 |
2.579 |
0.183 |
7. |
|
15. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:35.665 |
203.849 |
3.611 |
1.032 |
5. |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.867 |
203.419 |
3.813 |
0.202 |
6. |
|
17. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:36.004 |
203.129 |
3.950 |
0.137 |
3. |
|
18. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:36.413 |
202.267 |
4.359 |
0.409 |
1. |
|
19. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:36.417 |
202.259 |
4.363 |
0.004 |
2. |
|
20. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:36.953 |
201.141 |
4.899 |
0.536 |
4. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.018 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:32.054 |
- (4.899) - |
1:36.953 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |
Bahreini GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
Név |
Cs |
G |
Össz |
Eltér |
Előző |
P |
1. idő |
Kül |
2. idő |
P |
1 |
F. Alonso |
REN |
M |
3:01.902 |
|
|
1 |
1:29.848 |
2.206 |
1:32.054 |
1 |
2 |
M. Schumacher |
FER |
B |
3:02.357 |
0.455 |
0.455 |
3 |
1:30.237 |
1.883 |
1:32.120 |
2 |
3 |
J. Trulli |
TOY |
M |
3:02.660 |
0.758 |
0.303 |
2 |
1:29.993 |
2.674 |
1:32.667 |
5 |
4 |
N. Heidfeld |
WIL |
M |
3:03.217 |
1.315 |
0.557 |
4 |
1:30.390 |
2.437 |
1:32.827 |
8 |
5 |
M. Webber |
WIL |
M |
3:03.262 |
1.360 |
0.045 |
6 |
1:30.592 |
2.078 |
1:32.670 |
6 |
6 |
R. Schumacher |
TOY |
M |
3:03.271 |
1.369 |
0.009 |
11 |
1:30.952 |
1.367 |
1:32.319 |
3 |
7 |
C. Klien |
RED |
M |
3:03.369 |
1.467 |
0.098 |
8 |
1:30.646 |
2.077 |
1:32.723 |
7 |
8 |
P. de la Rosa |
MCL |
M |
3:03.373 |
1.471 |
0.004 |
9 |
1:30.725 |
1.923 |
1:32.648 |
4 |
9 |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
3:03.524 |
1.622 |
0.151 |
7 |
1:30.594 |
2.336 |
1:32.930 |
9 |
10 |
G. Fisichella |
REN |
M |
3:03.765 |
1.863 |
0.241 |
5 |
1:30.445 |
2.875 |
1:33.320 |
10 |
11 |
J. Button |
BAR |
M |
3:04.348 |
2.446 |
0.583 |
12 |
1:30.957 |
2.434 |
1:33.391 |
11 |
12 |
F. Massa |
SAU |
M |
3:05.202 |
3.300 |
0.854 |
10 |
1:30.933 |
3.336 |
1:34.269 |
12 |
13
| | |
|