Symonds: "Most más a helyzet, mint 1996-ban"
Formula.hu 2007.05.04. 23:04
Akkor a pilótákkal volt baj, most az autó nem jó.
Az elmúlt két év világbajnoka, a Renault 2007-ben egyelőre csak küszködik. Ennek okát vannak, akik a gumiváltásban, vannak, akik az új motorszabályban és vannak, akik Fernando Alonso távozásában látják. Talán azoknak van igaza, akik szerint mindezek a tényezők együtt járultak hozzá ahhoz, hogy a csapat messze jár 2005-2006-os formájától.
A Renault - pontosabban akkor még Benetton - egyszer már keresztülment hasonló élményen: 1994-ben és 1995-ben világbajnokok lettek Michael Schumacherrel, majd miután a német távozott 1996-ban még csak versenyt sem nyertek Jean Alesivel és Gerhard Bergerrel.
A Renault technikai igazgatója, Pat Symonds - aki már akkor is a csapatnál dolgozott - úgy véli, hogy a párhuzam csak látszólagos. Most egészen más problémái vannak a csapatnak, mint akkor.
"1996-ban nagyon jó volt az autónk, de nem tudtuk kiaknázni a potenciálját." - mondta az autosport.com-nak, ezzel burkoltan az Alesi-Berger párost kritizálva. A két versenyző mentségére legyen mondva, hogy az akkori Benettont híresen nehéz volt vezetni. Amikor például 1995 végén Berger először ült az autóba egy teszten nyíltan rácsodálkozott, hogy Schumacher vajon hogy volt képes azzal az autóval versenyeket nyerni - nem is beszélve a világbajnokságról.
Maga Schumacher is beszélt arról utólag, hogy a Benettont egy adott, nagyon vékony határon kellett vezetni ahhoz, hogy optimális teljesítményt lehessen belőle kihozni. Alesi és Berger eleinte nem győzött pörögni-forogni az autóval, pedig mindketten tapasztalt versenyzők voltak....
Ráadásul Schumacher távozása egy bomlási folyamatot is megindított, hiszen egy évvel később, 1997-ben Ross Brawn, Rory Byrne és mások is követték a németet a Ferrarihoz. Később Flavio Briatore is kiszállt és csak 2001-ben tért vissza a csapat élére.
1996-ban azonban csak a pilóták személye változott az előző évhez képest, míg most lényeges változást jelentett a Michelin távozása és az új motorszabály is, amely Renault-s szakemberek szerint szintén hátrányosan érintette a csapatot.
Symonds szerint 2007-ben más a helyzet, mint 1996-ban volt: "A különbség az, hogy most nem jó az autónk - és nem is vagyunk olyan arrogánsak, mint akkor voltunk." - mondta - "Az, hogy az emberek párhuzamokat vonnak nekünk nagyon fáj. Ma teljesen más csapat vagyunk, mint 1996-ban. Akkor hihetetlenül arrogánsak voltunk: 1995 végén szilárd meggyőződésünk volt, hogy Michael távozása csak egy apró kellemetlenséget fog jelenteni. Természetesen nem örültünk neki, hogy elmegy, de nem gondoltuk, hogy ezzel eljön a világvége. Azt gondoltuk, hogy olyan nehéz nem lehet Michael nélkül is ott folytatni, ahol vele abbahagytuk. De megtanultuk a leckét!"
|