2005 archív : Alonso újra győzni tudott, a Ferrari betlizett |
Alonso újra győzni tudott, a Ferrari betlizett
2007.07.05. 14:53
Malajzia után a Bahreini Nagydíjon is Fernando Alonso és Jarno Trulli végzett az első két helyen, de ebben az évben először a McLarennek is sikerült felkapaszkodnia a dobogóra. Michael Schumacher kezdetben hiába tartotta a lépést a Renault-val, műszaki hiba miatt kiesett, és Rubens Barrichello sem szerzett pontot.
Malajzia után a Bahreini Nagydíjon is Fernando Alonso és Jarno Trulli végzett az első két helyen, de ebben az évben először a McLarennek is sikerült felkapaszkodnia a dobogóra. Michael Schumacher kezdetben hiába tartotta a lépést a Renault-val, műszaki hiba miatt kiesett, és Rubens Barrichello sem szerzett pontot.
Bár a páratartalommal ezúttal nem kellett megküzdenie a mezőnynek, a 42 fokos levegő és az 55 fokos aszfalt azért gondoskodott az embert és technikát próbáló körülményekről a sakhiri versenypályán. A hétvégén végig kiválóan teljesítő Christian Klien elektronikai hiba miatt már a felvezető körre sem tudott elindulni, pedig a hetedik helyről vághatott volna neki a futamnak.
A rajtnál Michael Schumacher rögtön a pole pozícióból startoló Alonso szélárnyékába kormányozta az F2005-öt, ám az első kanyarban megkísérelt támadását hárította a spanyol. A világbajnok nyakára viszont Trulli érkezett meg, ám helycsere köztük sem történt. Mark Webbernek ellenben sikerült megelőznie williamses csapattársát, Nick Heidfeldet, és Rubens Barrichello is megkezdte a felzárkózást, miután motorcsere miatt csak az utolsó helyről vághatott neki az 57 körös viadalnak.
Hamar kiderült, hogy Giancarlo Fisichella Sepang után most sem látja meg a kockás zászlót, mivel három kör sem telt el, mikor Renault-ja kékes füstöt kezdett eregetni. Nem sokkal később már a franciák boxában pihent a csődöt mondó versenyautó. A Jordan újonca, Narain Karthikeyan sem bírta sokáig, neki a pálya szélén sikerült leparkolnia autóját.
A kezdeti izgalmak után a két hete szenvedő Ferrarik közül Schumacher Alonso nyakán loholt, a hétvégén peches Barrichello pedig Jenson Button BAR-Hondájának megelőzése után azon vette magát észre, hogy hat kör elteltével már a tizedik pozícióban autózik. Heidfeld kissé lelassult, ami Ralf Schumachernek elég volt arra, hogy körbeautózza, Kimi Räikkönen viszont csak megközelíteni tudta a németet.
Mikor már azt hihettük volna, a Renault-nak ezúttal szoros csatában kell helytállnia, ha mesterhármast akar elérni, Alonso fellélegezhetett, hiszen a 12. körben kiszabadult Schumacher szorítása alól. A német nem tudta bevenni a hátsó egyenest lezáró kanyart, de Ferrarija akkor sem vette fel a versenytempót, amikor visszatalált a pályára: a 2001-es Német GP óta először a világbajnoknak műszaki hiba miatt fel kellett adni a versenyt. A problémát valószínűleg a belekerülő portól eltömődött hűtő hibájából felmelegedő váltóhidraulika okozta.
Alonso, Trulli, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Räikkönen, Sato, de la Rosa volt az első nyolc sorrendje, amikor a Toyota németje a 18. körben megkezdte a boxkiállások első hullámát. Ezalatt sem kellett unatkozniuk azoknak, akik inkább a pályán zajló csatákra voltak kíváncsiak, hiszen Takuma Satónál a mögötte haladó de la Rosa gyorsabbnak tűnt. A spanyol azonban ráfázott sikertelen előzési manőverére: túl késői fékezése miatt még veszített is két helyet: Barrichello és Button is elment mellette.
Mire a pilóták lezavarták az első tankolásokat - melyek során Räikkönen R. Schumi elé került -, ismét szegényebbek lettünk két autóval: Heidfeldnek ugyan sikerült visszajönnie a negyedik helyre, de csak addig, amíg a mögötte dübörgő, és második forró versenyét taposó BMW látványos füstölgés közepette meg nem adta magát. Satónak a bal első féke eregetett fekete felhőket, így nem volt értelme folytatnia a kilátástalan küzdelmet.
A második etapon Trulli egyre inkább lemaradt az élen haladó Alonsótól, a Montoya helyére beugró de la Rosa viszont gondoskodott az izgalmakról: a 32. körben szép mozdulattal előzte meg a célegyenes végén Button BAR-ját. Nem sokkal később, Barrichello támadása során viszont megismételte Sato elleni hibáját, és meglátogatta a pálya menti műfüvet. Ezzel Webber és Räikkönen példáját követte, akik szintén szánkóztak egyet, az ausztrál viszont nem úszta meg ennyivel, hiszen két pozíciót is elvesztett (a finn és Ralf nyert az ügyön).
A McLaren spanyol tesztpilótája továbbra sem vesztette el vállalkozó kedvét, és a második kiállások alatt kifékezte az egyetlen versenyben lévő Ferrarit, Barrichellóét. Jenson Button is ugyanígy tett, ám erőfeszítése hiábavalónak bizonyult: amikor másodszor is megállt üzemanyagot felvenni, nem sejtette, hogy többet már el sem indul, hacsak a boxutca végéig tett kirándulását nem számítjuk annak. A pontnélküli angolnak a hajtáslánccal gyűlt meg a baja. De la Rosa viszont megfutotta a leggyorsabb kört (1:31.447), mielőtt ő is a boxba hajtott. Előtte Alonso tudta magáénak ezt az érdemet.
Az élen a helyzet változatlan volt, Felipe Massa viszont elvette az ekkorra kifulladó, a többieknél lényegesen lassabb köröket teljesítő F2005-öt vezető Barrichello hetedik pozícióját. Villeneuve is megtette volna ugyanezt, mivel gyorsan ledolgozta tíz másodperces hátrányát, de nem tudta a pályán tartani Sauberjét. S mivel így pontszerzési reményei is elszálltak, behajtotta a boxba, feltehetően azért, hogy új motorral kezdhesse a San Marinó-i GP-t.
De la Rosa eközben megkoronázta mai teljesítményét, amikor az 54. körben a 4-es kanyarban dűlőre vitte a közte és Mark Webber között körök óta zajló öldöklő csatát. Webber néhány alkalommal a szabályosság (és a sportszerűség) határát nem biztos, hogy belülről súrolva védelmezte pozícióját, a döntő pillanatban azonban a spanyol megszerezte a belső ívet, és megelőzte a Williamst.
Slusszpoénként az addig zavartalanul autózgató David Coulthard is beérte Barrichellót, és el is ment a sebességét felvillantó, de gyermekbetegségekkel küzdő F2005 mellett. Ezzel a Ferrari kezéből az egy pont is kicsúszott.
Alonso viszont ismét hibátlanul vezetve, higgadt, klasszis teljesítményt nyújtva hazahozta az Renault-t, így története során először triplázott a francia gyártó, megerősítve vezető pozícióját a pontversenyben. Trulli és a Toyota megint ezüstérmet szerzett (az összetettben is így állnak), míg Räikkönen harmadik helyével végre a McLarennek is kijött a lépés.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 3., vasárnap, 13:30-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 42 fok, aszfalt: 48-56 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M.Schumacher (Ferrari) |
1ó28:34.875 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1ó29:18.531 |
|
|
57 |
|
2. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
13.409 |
|
|
57 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
32.063 |
|
|
57 |
|
4. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
53.272 |
|
|
57 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
1:04.988 |
|
|
57 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:14.701 |
|
|
57 |
|
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
10. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
3 kör |
|
|
54 |
|
12. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
3 kör |
|
|
54 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
4 kör |
|
|
53 |
|
|
|
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
+ |
10 kör |
|
lefulladás |
47 |
|
15. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
+ |
30 kör |
|
fék |
27 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
32 kör |
|
motor |
25 |
|
17. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
45 kör |
|
hidraulika |
12 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
54 kör |
|
műszaki |
3 |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
55 kör |
|
műszaki |
2 |
|
20. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
57 kör |
|
elektronika |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
P. de la Rosa (McLaren), 2004. |
1:31.447 |
|
|
43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|