Räikkönen pole-ban, Schumacher hibázott
2007.07.05. 14:55
Kimi Räikkönen tovább növelte tegnapi előnyét, és ezzel magabiztosan megszerezte a pole pozíciót a San Marinó-i Nagydíj vasárnap délelőtti időmérő edzésén. Fernando Alonso megtartotta a 2. helyet, Michael Schumacher azonban hibázott, és a Ferrari számára fontos versenyen csak a 14. helyről rajtol.
Kimi Räikkönen tovább növelte tegnapi előnyét, és ezzel magabiztosan megszerezte a pole pozíciót a San Marinó-i Nagydíj vasárnap délelőtti időmérő edzésén.
Azon a pályán, ahol évek óta nem lehetett legyőzni a Ferrarit, a reménykedő tifosi előtt versenyző maranellói istálló reménytelen helyzetbe került, hiszen Michael Schumacher nem tudta kihasználni a lágyabb keverékű Bridgestone-ok előnyét, és egy vezetési hiba után visszacsúszott a harmadikról a 14. helyre.
Ez azonban cseppet sem zavarta Räikkönent, aki a Renault idei uralmát keményen megtörve pályafutása negyedik pole-ját gyűjtötte be. A finn sztár ma is a leggyorsabb volt, és ezzel félreérthetetlen figyelmeztetést küldött a világbajnokságot vezető Fernando Alonsónak: a McLaren visszatért.
A második sorból délután Jenson Button és Mark Webber rajtolhat, míg az edzés legnagyobb nyertese a BAR-os Takuma Sato, aki négy helyet javított, tehát a hatodikról vághat neki a versenynek.
Elsőként Patrick Friesacher hagyta el a boxutcát az új Minardi PS05-tel, amellyel a kis faenzai istálló a célba érést tűzte ki a legmerészebb célul a hétvégére. Friesacher tegnap fél másodperces hátrányt szedett össze csapattársával, Christijan Albers-szel szemben, és most 1:30.564-es körrel nyitotta meg a sort. Akárcsak az utána következőknek, neki is meg kellett birkóznia vele, hogy a pálya az alig egy órával korábban elálló eső miatt még nem volt teljesen száraz.
Albers a második mért pontig már 1.1 másodpercre növelte előnyét Friesacherrel szemben, ám azután elvesztette az uralmát a Minardi felett, kicsúszott a kavicságyba, és letörte az autó első vezetőszárnyát.
Tiago Monteiro a Jordannel nem hibázott, s 1:29.152-es köre után az összesítésben 2:54.252-nél állította meg a stoppert, átvéve a vezetést. Narain Karthikeyan azonban ismét gyorsabb volt nála, és leszorította őt a tabella éléről, átengedve a terepet Vitantonio Liuzzinak, aki a Red Bull színeiben, Christian Klient váltva a hétvégén debütál versenyzőként. 1.3 másodperces tegnapi előnyét jócskán növelve Liuzzi a szünet előtt 1:26.351-es kört teljesített, 2:48.155-re javítva az etalont.
A szünet után Giancarlo Fisichella következett, akinek David Coulthard megelőzéséhez 0.076, Jacques Villeneuve-éhez pedig 0.699 másodperces előnyt kellett szereznie. Az új specifikációjú Renault motorral versenyző Fisichella szombat délután a Rivazzában csúszott meg, ezért került ilyen hátra a mezőnyben, de most jó 1.351 másodpercet vert Liuzzira, és 2:46.710-zel az élre állt.
Erre először Coulthardnak kellett volna válaszolnia, ő azonban az első kanyarban kisodródott a kavicságyba, amivel kapásból sok időt vesztett, végül mégis sikerült megvédenie a mundér becsületét, mert csekély előnnyel behozta a Red Bullt Liuzzi elé.
Jacques Villeneuve a Sauberral meglepetésre csak 0.258 másodperccel volt lassabb Fisichellánál, és az ideiglenes pole pozíció eredményét sikerült 2:46.259-re javítania, tanúsítva, hogy kezd újra ráérezni a ritmusra. Ám a vezetést nem sokáig tarthatta meg, Ralf Schumacher ugyanis 1:24.422 alatt repesztett körbe a hétvégén eddig kissé sántító Toyotával, a tabella tetejére tornázva a TF105-öt.
Rubens Barrichello az első szektorban rontott Ralfhoz képest, egy hajszállal végül mégis jobb kört futott nála, így a tegnapi különbséget növelve, 2:45.243-mal magához ragadta az első helyet.
A sűrű középmezőnyből következőként Takuma Sato került sorra. A japán versenyző az első szektorban 0.2 másodpercet hozott Barrichellón, amit a célvonalig nem egészen 0.6-ra növelt, ezért a brazil sem tanyázhatott sokáig a lista tetején. Nick Heidfeld nem tudta Satóval tartani a lépést, fokozatosan veszített csekély szombati előnyéből, és végül Barrichello elé, a 2. helyre juttatta a Williamst.
A McLarennél Juan-Pablo Montoya helyén vendégszereplő Alex Wurz hiába volt gyorsabb Satónál a pálya közepén, a harmadik szektort nem tudta olyan gyorsan teljesíteni, így csak Heidfeldet tudta megelőzni. Hasonlóan járt a sauberes Felipe Massa is, aki Wurznál is lassabb volt, azaz két helyet veszített tegnapi pozíciójához képest.
Ugyan ezúttal a világbajnokság 2. helyezettje, Jarno Trulli is rosszabb kört futott Satónál, 0.4 másodperces szombati előnyének köszönhetően, 2:44.518-cal mégis át tudta venni a vezetést.
Az utolsó percekben öt különböző csapat öt versenyzőjének küzdelme tartogatott izgalmakat a közönség számára. Elsőként Jenson Button lépett a ringbe, és nem is okozott csalódást, hiszen 0.16 másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, így a szombati különbséget tovább növelve, 2:44.105-tel elragadta az első helyet Trullitól.
Mark Webber viszont nem volt ilyen gyors, és 1:24 fölötti kört teljesítve Trulli elé, a 2. helyre állította be a Williamst.
Michael Schumacher a Ferrari hazai közönsége előtt keményen taposta a gázt, de csekély mértékben fokozatosan időt vesztett, aztán a Rivazzában kissé kisodródott, és kapásból kilenc helyet veszítve, a 12. pozícióba csúszott vissza.
Fernando Alonso viszont nem hibázott, és már az első mért ponton 0.8 másodperc volt az előnye Buttonhoz képest, amit nagyjából megőrzött a célvonalig, s 2:43.441-re szorította a lécet. Bár úgy tűnt, ezt nehéz lesz felülmúlni, Räikkönen varázslatosan autózva 0.558 másodperccel gyorsabb kört teljesített, így tekintélyes fölénnyel elhódította a pole-t.
|
|
2. időmérő edzés |
4. - San Marinó-i GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 24., vasárnap, 10:00-11:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 17-18 fok, aszfalt: 16-22 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J. Button (BAR) |
1:19.753 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2004. |
1:19.753 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:22.994 |
213.977 |
|
|
20. |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:23.552 |
212.548 |
0.558 |
0.558 |
19. |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:23.641 |
212.322 |
0.647 |
0.089 |
16. |
|
4. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:23.807 |
211.901 |
0.813 |
0.166 |
11. |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:24.026 |
211.349 |
1.032 |
0.219 |
15. |
|
6. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:24.057 |
211.271 |
1.063 |
0.031 |
13. |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:24.069 |
211.241 |
1.075 |
0.012 |
17. |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:24.337 |
210.570 |
1.343 |
0.268 |
14. |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:24.351 |
210.535 |
1.357 |
0.014 |
10. |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:24.389 |
210.440 |
1.395 |
0.038 |
12. |
|
11. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:24.422 |
210.357 |
1.428 |
0.033 |
9. |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:25.002 |
208.922 |
2.008 |
0.580 |
6. |
|
13. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:25.260 |
208.290 |
2.266 |
0.258 |
8. |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:26.351 |
205.658 |
3.357 |
1.091 |
5. |
|
15. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:26.438 |
205.451 |
3.444 |
0.087 |
7. |
|
16. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:26.984 |
204.162 |
3.990 |
0.546 |
18. |
|
17. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:28.976 |
199.591 |
5.982 |
1.992 |
4. |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:29.152 |
199.197 |
6.158 |
0.176 |
3. |
|
19. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:30.564 |
196.091 |
7.570 |
1.412 |
1. |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
2. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0278 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:22.994 |
- (7.570) - |
1:30.564 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |
San Marinó-i GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
Név |
Cs |
G |
Össz |
Eltér |
Előző |
P |
1. idő |
Kül |
2. idő |
P |
1 |
K. Räikkönen |
MCL |
M |
2:42.880 |
|
|
1 |
1:19.886 |
3.108 |
1:22.994 |
1 |
2 |
F. Alonso |
REN |
M |
2:43.441 |
0.561 |
0.561 |
2 |
1:19.889 |
3.663 |
1:23.552 |
2 |
3 |
J. Button |
BAR |
M |
2:44.105 |
1.225 |
0.664 |
5 |
1:20.464 |
3.177 |
1:23.641 |
3 |
4 |
M. Webber |
WIL |
M |
2:44.511 |
1.631 |
0.406 |
4 |
1:20.442 |
3.627 |
1:24.069 |
7 |
5 |
J. Trulli |
TOY |
M |
2:44.518 |
1.638 |
0.007 |
6 |
1:20.492 |
3.534 |
1:24.026 |
5 |
6 |
T. Sato |
BAR |
M |
2:44.658 |
1.778 |
0.140 |
10 |
1:20.851 |
2.956 |
1:23.807 |
4 |
7 |
A. Wurz |
MCL |
M |
2:44.689 |
1.809 |
0.031 |
8 |
1:20.632 |
3.425 |
1:24.057 |
6 |
8 |
F. Massa |
SAU |
M |
2:44.930 |
2.050 |
0.241 |
7 |
1:20.593 |
3.744 |
1:24.337 |
8 |
9 |
N. Heidfeld |
WIL |
M |
2:45.196 |
2.316 |
0.266 |
9 |
1:20.807 |
3.582 |
1:24.389 |
10 |
10 |
R. Barrichello |
FER |
B |
2:45.243 |
2.363 |
0.047 |
11 |
1:20.892 |
3.459 |
1:24.351 |
9 |
11 |
R. Schumacher |
TOY |
M |
2:45.416 |
2.536 |
0.173 |
12 |
1:20.994 |
3.428 |
1:24.422 |
11 |
12 |
J. Villeneuve |
SAU |
M |
2:46.259 |
3.379 |
0.843 |
13 |
1:20.999 |
4.261 |
1:25.260 |
13 |
13 |
G. Fisichella |
REN |
M |
| | |
|