2005 archív : Alonso óriási csatában győzte le Schumachert |
Alonso óriási csatában győzte le Schumachert
2007.07.05. 14:57
Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb versenyén Fernando Alonsónak sikerült egészen a célvonalig maga mögött tartania az élete egyik legszebb produkcióját nyújtó Michael Schumacher Ferrariját. Schumacher elképesztő tempót diktálva, a tökéletes időzítésnek hála feljött a 13.-ról a második helyre.
Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb versenyén Fernando Alonsónak sikerült egészen a célvonalig maga mögött tartania az élete egyik legszebb produkcióját nyújtó Michael Schumacher Ferrariját. Schumacher elképesztő tempót diktálva, a tökéletes időzítésnek hála feljött a 13.-ról a második helyre.
Az Európába visszatérő Forma-1-es mezőny kellemes időben sorakozott fel a rajtrácsra, és az előzetes félelmekkel ellentétben az időjárás a továbbiakban sem játszott főszerepet: tiszta, száraz versenyt futhattak a pilóták. A rajt hasonlóan tiszta volt: a mezőny kalamajka nélkül tudta megkezdeni a 63 körös száguldást, egyedül Felipe Massának adódott kisebb nehézsége az indulással.
Helycserékre persze bőven alkalmat adott a start, bár az első három helyről rajtoló Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Jenson Button között változatlan maradt a sorrend. A Toyotát vezető Jarno Trulli ellenben kiválóan érzett rá a piros lámpák kigyulladásának ütemére, hiszen sikerült helyet cserélnie Mark Webber Williamsével, megszerezve a 4. pozíciót. Még elégedettebben dörzsölhette tenyerét a sokat ócsárolt Jacques Villeneuve, neki Ralf Schumacher Toyotáját és Rubens Barrichello Ferrariját is sikerült Sauberje mögé utasítania.
A motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolt és beragadt Felipe Massa Tiago Monteiro Jordanjének megelőzésével kezdte meg a felzárkózást, üldözőbe véve az újonc csapattársa, Tonio Liuzzi által faképnél hagyott David Coulthardot. A következő említésre méltó esemény azonban nem az ő nevükhöz, hanem a már-már valószerűtlen pechsorozatot produkáló Giancarlo Fisichelláéhoz fűződik. Az első időmérőn hibázó, emiatt csak a 11. helyről startoló olasz Ralf Schumacher maga mögé utasításával ugyan hozzálátott a visszakapaszkodáshoz, ezt azonban csak az ötödik körig tehette: ekkor a Variante Alta sikánban egyelőre ismeretlen okból elvesztette uralmát Renault-ja felett, a gumifalba csapva az autót.
Kimi Räikkönen eközben egyre magabiztosabb előnyt épített fel McLaren-Mercedese volánja mögött. A mögötte autózó Alonso is óriási tempót diktált, így az élen álló Räikkönen-Fisichella-Button-Trulli négyes biztonságos távolságban követte egymást. Trulli viszont láthatóan feltartotta a mögötte haladó négy autót, Webbert, Satót, Wurzot és Villeneuve-öt. A fanatikus szurkolói előtt autózó Michael Schumacher eközben a 13. helyen, közvetlenül öccse mögött autózgatott, pedig látható volt, hogy sokkal gyorsabb lenne nála. Igaz, a felesleges csetepaté elkerülésével legalább kímélhette Bridgestone abroncsait, a verseny második felére tartogatva azokat.
Az első drámai pillanatra a kilencedik körben került sor. Miután a szélvészgyors Räikkönen megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, autója lelassult, s az egész versenyhétvégén brillírozó finn kénytelen volt a boxba hajtani. Bahreinben már úgy tűnt, Räikkönen és a McLaren végre magára talál, Imolára ráadásul az időmérőn mutatott gyengélkedést is pole pozícióra cserélte, nem csoda, hogy az egyelőre ismeretlen eredetű műszaki hiba megviselte a fiatal versenyző idegeit, aki dühösen hajította át kormánykerekét csapata garázsán.
A tankolások első hullámát Massa nyitotta meg a 17. körben, aki előtte túl vehemensen próbálta megelőzni Coulthardot, és ennek első légterelője látta a kárát. A szárnyaszegett Saubert Barrichello követte a boxba, arra azonban nem számított a brazil, hogy elektromos hiba miatt néhány körrel később - immár végleg - a garázsba kell kormányoznia Ferrariját. Közben szép csendben a két új Minardi is megadta magát.
A verseny következő kulcsfontosságú szakaszának bizonyult a kiállások első hulláma, hiszen míg az előtte haladók sorra látogatták a boxot, Michael Schumachert semmi sem zavartatta abban, hogy a megtisztuló pályán a 27. körig száguldhassa a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Nem csoda, hogy mire mindenki felvette a neki szánt üzemanyagot, a címvédő a harmadik helyen üldözte Jenson Button feltámadó BAR-Hondáját. Ha már a brackley-i csapat szóba került, mindenképp érdemes megemlékezni Takuma Sato rá jellemzően vakmerő és látványos manőveréről, amivel Webbert utasította maga mögé a Tamburellóban. A japán ráadásul a tankolások segítségével Trullit is legyűrte, ellentétben az ausztrállal, aki téphette a haját, hogy beragadt a lassúcska Toyota mögé. A 31. körben ráadásul a Variante Altában el is fékezte magát - Villeneuve legnagyobb örömére. A beugró Alex Wurz szintén kiállása remek időzítésének köszönhetően tornázta fel a negyedik helyre McLarenjét.
A második etap már egyértelműen Michael Schumacherről szólt. A német körönként két másodpercet hozott Alonsóékon, rohamosan csökkentve Buttonhoz képest felhalmozott 20 másodperces hátrányát. Mire ez elfogyott, a Renault már teljesítette harmadik szervizelését, az angol azonban csak nem akart félreállni a világbajnok útjából, nagyszerűen tartva a villámgyors Ferrarit. Schumacher csak akkor tudott megszabadulni Buttontól, amikor az utolérte az egymással pepecselő Williamseket. A lekörözött páros a német malmára hajtotta a vizet, hiszen alkalma nyílt bebújnia Button elé a Variante Alta sikánban.
Két körrel sikerült így megtoldania féktelennek tetsző szabad száguldását, és mikor a 49. körben magához vette mai utolsó benzinadagját, megkezdődött az utóbbi évek legizgalmasabb 13 köre. A hajrá egyetlen dologról szólt: sikerül-e Fernando Alonsónak maga mögött tartania a mezőny leggyorsabb autóját? A külső szemlélő számára is idegölő mérkőzést - melynek során szerencsére mind Alonso, mind Schumacher megtartotta lélekjelenlétét - végül a spanyol tehetség nyerte, mivel a hétszeres világbajnok nem tudott fogást találni rajta a kanyargós imolai aszfaltcsíkon.
A San Marinó-i Nagydíjat tehát a zsinórban harmadszor diadalmaskodó Fernando Alonso nyerte meg Michael Schumacher előtt, és a szezonban először sikerült dobogóra állnia Jenson Buttonnak is. Rajta kívül Takuma Sato ötödik helye is mutatja: a BAR-Hondánál megmozdult valami, míg a Toyota párosának a hetedik-nyolcadik hellyel kellett megelégednie. A beugró Alex Wurz csendes versenyt produkált a McLarennél, negyedik helye jobb Pedro de la Rosa bahreini eredményénél, arról pedig nem az osztrák tehet, hogy a sakhiri pálya kiváló előzési pontokat is magában foglal. A Williams újabb középszerű futamon van túl, Villeneuve hatodik helye pedig azt bizonyítja, hogy akinek halálhírét kelti, sokáig él.
Bár a Renault továbbra is veretlen 2005-ben, az igazi csemegének bizonyuló és a mezőny alapos átrendeződését hozó San Marinó-i Nagydíj jelzi: a Ferrari nem adta fel az idei küzdelmet.
|
|
Verseny |
4. - San Marinó-i GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 24., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4933 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-19 fok, aszfalt: 20-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M.Schumacher (Ferrari) |
1ó26:19.670 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
1ó27:41.921 |
|
|
62 |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
0.241 |
|
|
62 |
|
3. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
27.554 |
|
|
62 |
|
4. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1:04.442 |
|
|
62 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
1:10.258 |
|
|
62 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:11.282 |
|
|
62 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
1:23.297 |
|
|
62 |
|
8. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1:23.764 |
|
|
62 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kör |
|
|
61 |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
|
25 mp-s büntetés |
61 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
1 kör |
|
|
61 |
|
12. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
61 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
60 |
|
|
|
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
42 kör |
|
hidraulika |
20 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
43 kör |
|
elektromos hiba |
19 |
|
16. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
53 kör |
|
féltengely |
9 |
|
17. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
54 kör |
|
kuplung |
8 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
57 kör |
|
kicsúszás |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:21.858 |
|
|
48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|