Räikkönen kimaradt a sűrűjéből és nyert
2007.07.05. 15:04
Kimi Räikkönen simán megnyerte a Monacói Nagydíjat, miután kényelmes előnyre tett szert, így sikerült kimaradnia a hajrában kibontakozó kerék-kerék elleni küzdelemből. A virtuális dobogó másik két fokára a Williams párosa állhatott fel, míg Fernando Alonso a szélsőséges gumikopás miatt rohamosan hátraesett.
Sorozatban második rajt-cél győzelmét aratta Kimi Räikkönen és a McLaren-Mercedes a Monacói Nagydíjon. A dobogó további fokaira a Williams-BMW pilótái, Nick Heidfeld és Mark Webber állhattak fel, akik egyaránt életük legjobb eredményét könyvelték el.
A világbajnokság éllovasa, Fernando Alonso egészen a hajráig ezüstérmes pozícióban tartotta a keményebb Michelinek túlzott kopása miatt elfogyó Renault-ját, ám végül negyedik lett. A címvédő Michael Schumachert fordulatos verseny után végül a hetedik helyen intették le.
A szokásosnál kevesebb izgalmat tartogató rajtnál a pole pozícióból startoló, és nagyot fékező Kimi Räikkönen annak ellenére maga mögött tudta tartani Alonsót, hogy autójában lényegesen több benzin volt.
Mark Webber ismét nem ment sokra remek rajthelyével: katasztrofális startját Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli is kihasználta. Felipe Massa ellenben kiváló ritmusban érezte meg a piros lámpák kialvását, hiszen sauberes csapattársát, Jacques Villeneuve-öt és a ferraris Rubens Barrichellót is maga mögé utasította.
A baleset okozása miatt hátrasorolt Juan-Pablo Montoya is elkezdte a felzárkózást, hiszen rögtön négy helyet javított az indulás után. A futamnak új motorral nekivágó Ralf Schumacher is sorra szedte áldozatait a Jordan és a Minardi pilótáinak személyében a 8. körig, Vitantonio Liuzzi azonban megálljt parancsolt a Toyota német pilótájának.
Nem sokat kellett várni az első boxkiállásra sem: Narain Karthikeyan rögtön három szervízeléssel örvendeztette meg az efféle látványosságokat kedvelőket, bár a Jordan tanácstalan szerelői nem nyújtottak éppen vidám látványt. Az indiait a 20. körben végleg kiállásra kényszerített egy hidraulikai hiba, amit az okozott, hogy még a rajtnál súrolta a szalagkorlátot.
Az élen Räikkönen elkezdte lemásolni barcelonai teljesítményét: egyre nagyobb előnyt halmozott fel Alonsóval szemben, és fordulóról fordulóra faragott a legjobb köridőn. Mikor már mindenki felkészült a rövidesen kibontakozó stratégiai küzdelemre, a 24. körben Albers derült égből villámcsapásként megpördült a Mirabeau-ban, miközben a David Coulthard és Michael Schumacher vezette boj a Minardi lekörözéséhez készülődött.
A címvédő nem tudta elkerülni, hogy a vészfékező Red Bull-Cosworthnek ütközzön, aminek első szárnya látta kárát. A boxba látogatva újat is kapott ebből az alkatrészből. Coulthard autóján ellenben nem tudtak segíteni a Star Wars-beli klónkatonának öltözött Red Bull-szerelők, így a skót feladta a küzdelmet.
A Safety Cart kihasználva többen, így a Renault-k és a Williamsek is a boxba hajtottak, a különbség csak az volt, hogy míg Alonso és Fisichella a verseny végéig, azaz további 53 körre elegendő benzint kapott, Webbernek és Heidfeldnek még egy tankolást be kellett iktatnia. Az egy kiállást tervező Räikkönen is lebonyolította volna szervízelését ekkor, de a baleset idején már túlhaladt a boxutca bejáratán.
Az újraindításkor így a kint maradó finn vezetett, a szintén egy kiállással számoló Trulli előtt, őket követte a kilátogató Alonso, Webber, Heidfeld, Massa négyes.
Eseménytelen időszak következett, csak az egészen addig remeklő Friesacher alagútból kifelé jövet elkövetett, Jenson Buttont idéző kicsúszása jelentett izgalmat. A verseny ott folytatódott, ahol az Albers-eset előtt befejeződött: Räikkönen dominanciájával. A finn körideivel csak a peches, az iménti eset miatt körhátrányba kerülő Schumacher tudta tartani a lépést, mi több, negyvenedik köre egyben a verseny leggyorsabbja is volt (1:15.842).
Mire nem sokkal a verseny fele után, a 42. körben Räikkönen is felvette második adag üzemanyagját, a Renault is ráébredhetett, hogy ezen a versenyen nincs esélye a McLaren legyőzésére. Míg a puhább Michelinek mellett döntő finn gumijai kifogástalan állapotban voltak, Alonso és Fisichella jócskán elkoptatta hátsó abroncsait. Rubens Barrichellót sem hagyta el immár szokásosnak mondható pechmadara: előbb lefullasztotta F2005-ösét a boxban, majd áthajtásos büntetést kapott a sebességhatár túllépéséért.
Az egy kiállást tervezők tankolási hulláma után még mindig Alonso volt a McLaren elsőszámú üldözője, míg mögötte a két Williams sorakozott fel, Webber-Heidfeld sorrendben. A változatlanul gyors Michael is beérte öccsét, az alagút utáni sikánban megkísérelt előzési manővere azonban kudarcot vallott az 55. körben.
Az ezüstérméhez makacsul ragaszkodó, ám lassúcska Alonsót hiába támadó Webber és Heidfeld ellenben helyet cserélt, miután a Williams-BMW második menetrend szerinti tankolásait is lebonyolította.
Montoya inkább a pályán előzött: a 61. körben hagyta el a gumijai által szintén cserbenhagyott Felipe Massát a hetedik helyért. A másik Saubert kormányzó Villeneuve is megtette volna ugyanezt, ám a St. Devote-ban végrehajtott, meggondolatlan manővere saját maga számára a fallal való randevút, csapattársának a pontszerző, 8. helyezés elvesztését jelentette.
Még nagyobb csetepaté alakult ki a 65. körben: Trulli elégelte meg Fisichella szenvedését, és merész mozdulattal szó szerint bedobta elé Toyotáját a Loewsben. A megzavarodott Fisichellát az alagútig Montoya, Ralf, Barrichello és Michael is megelőzte, de az olasz már így is alig bírta vezetni Renault-ját. Trulli autóját azonban megviselte az iménti akció, így odalett az ötödik hely, valamint az előbb még őrjöngő Toyota-szerelők öröme.
Néhány hellyel előrébb sem állt meg az élet: Heidfeld tanítani való mozdulattal autózta körbe Alonsót a Nouvelle Chicane-nál, majd néhány körrel később Webber is ugyanezt tette volna, ha a spanyol nem választ egy rövidebb útvonalat. Egy körrel később ismét próbálkozott az ausztrál, sikerrel.
Az akciónak azonban még mindig nem volt vége. Az utolsó körben Schumacher szintén az alagút utáni lassítónál előzte meg agilis módon Barrichellót, majd a célegyenesben öccsét vette célba. A két fivért szinte fej-fej mellett találta a kockás zászló, de a Ferrari bánatára Ralf öt századdal hamarabb haladt át a célvonalon.
Räikkönent nem zavarta a mögötte zajló óriási adok-kapok, újabb lehengerlő sikerével Alonso első számú kihívójává lépett elő a világbajnoki pontversenyben. Heidfeld és Webber pedig arról gondoskodott, hogy a dobóra csak német motor hajtotta autók pilótái állhassanak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2005. május 22., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-24 fok, aszfalt: 31-44 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
J. Trulli (Renault) |
1ó45:46.601 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
|
1ó45:15.556 |
|
|
78 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
13.877 |
|
|
78 |
|
3. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
+ |
18.484 |
|
|
78 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
36.487 |
|
|
78 |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
36.647 |
|
|
78 |
|
6. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
+ |
37.177 |
|
|
78 |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
+ |
37.223 |
|
|
78 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
37.750 |
|
|
78 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
|
11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
|
13. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
3 kör |
|
|
75 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
5 kör |
|
|
73 |
|
|
|
|
15.. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
18 kör |
|
műszaki |
60 |
|
16.. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
+ |
48 kör |
|
kicsúszás |
30 |
|
17. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
+ |
54 kör |
|
ütközés |
24 |
|
18. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
+ |
58 kör |
|
kerék |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:15.842 |
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|