Button és Schumacher az első rajtsorban
2007.07.05. 15:13
A meglepetések időmérőjének bizonyult a Kanadai Nagydíj szombat délutáni kvalifikációs edzése, amelyen a szokásos nagyágyúk nem tudtak labdába rúgni, s a 2004-es forgatókönyvnek megfelelően Jenson Button és Michael Schumacher vívott meg a pole pozícióért. A boxtaktikájuk azonban szokatlan lehet.
A meglepetések időmérőjének bizonyult a Kanadai Nagydíj szombat délutáni kvalifikációs tréningje, amely mintha visszarepítette volna a mezőnyt a 2004-es szezonba, amikor még a Ferrari és a BAR volt a meghatározó erő a Forma-1-ben.
A szokásos idei nagyágyúk, a Renault és a McLaren nem tudtak labdába rúgni Jenson Button mellett, aki viszonylag korán ment ki a pályára, tavaly Imola után mégis sikerült megszereznie pályafutásának második pole pozícióját. Mellőle pedig Michael Schumacher rajtolhat a holnapi versenyen, miután a hétvége eddigi részében gyengélkedő Ferrarit egy határozott körrel a 2. helyre repítette.
Ross Brawn nyilatkozata szerint a Ferrarinál meg vannak róla győződve, hogy Schumacher több benzint cipel, mint Button, a boxtaktika azonban szokás szerint eltorzíthatta az erőviszonyokat. Míg ugyanis Button az időmérőn javított addigi legjobb köridején, s Schumacher is mindössze 0.159 másodpercet rontott rajta, a Renault-k és a McLarenek 0.8-0.9 másodperccel autóztak lassabban a korábbinál, a csak a 7. helyet megkaparintó Kimi Räikkönen pedig 1.7-tel.
A második rajtsort Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella foglalta el, mögülük Juan-Pablo Montoya és Takuma Sato vághat neki a holnapi versenynek.
Az edzést Christian Klien kezdte meg, mivel az előző versenyen még Vitantonio Liuzzi ült a helyén, ezért neki akkorról nem volt eredménye. Klien az 52 fokos aszfalton 1:18.249 alatt terelte körbe a Red Bullt, a feltankolt autóval 1.9 másodpercet rontva saját legjobbján.
Mark Webber a második szektor elején elfékezte magát a Williams-szel, s végül kereken fél másodperccel előzte meg Klient, átadva a terepet Ralf Schumachernek, aki már a második mért ponton 1.127 másodperces előnyre tett szert, aztán 1:16.362-vel vette át a vezetést.
Ezután a két Minardi csúszkált körbe a pályán, Patrick Friesacher és Christijan Albers PS05-öse gokartos stílusban közlekedett, csak centikre kerülve el a falakat. Albers ennek ellenére megelőzte az először pályára lépő Klient.
A szünetet követően Narain Karthikeyan tette meg a körét, akit a napokban főnöke, Colin Kolles kritizált vártnál rosszabb teljesítménye miatt. Az indiai versenyző 2.302 másodperces hátránnyal ért körbe a Minardihoz hasonlóan csúszkáló Jordannel, és sikerült maga mögé utasítania utána következő csapattársát, Tiago Monteirót.
Felipe Massa kiszorította az első sorból Webbert, Jacques Villeneuve pedig meglepő gyorsaságról tett tanúbizonyságot, amikor a második mért ponton még csak 0.025 másodperc volt a hátránya. A hajtűben látványosan elfékezte magát, 1:16.116-os eredményével a Saubernek örömet szerezve mégis sikerült elhódítania az ideiglenes pole pozíciót azon a pályán, amit édesapjáról, Gilles-ről neveztek el.
A sikere azonban tiszavirág életűnek bizonyult, a tizedikként sorra kerülő Takuma Sato ugyanis 1:16 alá szorította a lécet a BAR 007-tel.
Ezzel meglepetésre a középmezőnybe szoruló Kimi Räikkönen sem tudta tartani a lépést, 0.194 másodperces hátránnyal csak a 2. helyre hozta be a McLarent, miközben közvetlen vetélytársai még sorra sem kerültek.
Räikkönen mindjárt a második sorba esett vissza, amikor Jenson Button 1:15.217-es kört autózott, és ezzel megelőzte csapattársát, az addig vezető Satót is. Jarni Trulli viszont a csak Jacques Villeneuve mögé hozta be a Toyotát. A McLaren napját Juan-Pablo Montoya sem tudta felderíteni, mert hiába győzte le Räikkönent, Button BAR-ját meg sem közelítette.
A meglepetések sorát Giancarlo Fisichella is folytatta, akinek tisztának tűnő köre ellenére szintén nem sikerült a BAR elé juttatnia a Renault-t. Miközben a pálya hőmérséklete 48 fokra hűlt, Michael Schumacher felcsillantotta a reményt a Ferrari számára, egy pillanatnyi elfékezés dacára ugyanis megelőzte Fisichellát, s csak Buttonnal szemben maradt alul.
David Coulthard ezután Massa és Webber közé kvalifikálta magát a másik Red Bullal, Rubens Barrichello Ferrarija viszont már a felvezető körben elkezdett füstölni, ezért mindjárt vissza is tért vele a boxba.
Nick Heidfeld már a hajtűnél egy másodperccel Button mögött járt, és két kisebb vezetési hibát követően a körét sokkal korábban teljesítő Webber elé hozta be a Williamst. És ezúttal Fernando Alonso sem tudott kihúzni több nyulat a kalapjából, a világbajnokság éllovasa csak a 3. helyet szerezte meg.
|
|
Időmérő edzés |
8. - Kanadai GP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2005. június 11., szombat, 19:00-20:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 33-34 fok, aszfalt: 48-52 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Schumacher (Williams) |
1:12.275 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Schumacher (Williams), 2004. |
1:12.275 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
|
|
|
1. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:15.217 |
208.724 |
|
|
12. |
|
2. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:15.475 |
208.011 |
0.258 |
0.258 |
16. |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:15.561 |
207.774 |
0.344 |
0.086 |
20. |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:15.577 |
207.730 |
0.360 |
0.016 |
15. |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.669 |
207.477 |
0.452 |
0.092 |
14. |
|
6. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:15.729 |
207.313 |
0.512 |
0.060 |
10. |
|
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.923 |
206.783 |
0.706 |
0.194 |
11. |
|
8. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:16.116 |
206.259 |
0.899 |
0.193 |
9. |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:16.201 |
206.029 |
0.984 |
0.085 |
13. |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:16.362 |
205.594 |
1.145 |
0.161 |
3. |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:16.661 |
204.793 |
1.444 |
0.299 |
8. |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:16.890 |
204.183 |
1.673 |
0.229 |
17. |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:17.081 |
203.677 |
1.864 |
0.191 |
19. |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:17.749 |
201.927 |
2.532 |
0.668 |
2. |
|
15. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:18.214 |
200.726 |
2.997 |
0.465 |
5. |
|
16. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.249 |
200.636 |
3.032 |
0.035 |
1. |
|
17. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:18.664 |
199.578 |
3.447 |
0.415 |
6. |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:19.034 |
198.644 |
3.817 |
0.370 |
7. |
|
19. |
|
Patrick Friesacher |
AUT |
Minardi-Cosworth |
B |
1:19.574 |
197.296 |
4.357 |
0.540 |
4. |
|
20. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
18. |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.016 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:15.217 |
- (4.357) - |
1:19.574 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
|
|